zaterdag 5 december 2020

ZWARE STORMEN

 

 

ZWARE STORMEN IN HET LEVEN:


 

"Als de zee van onrust haar kracht toont...Stil, mijn ziel, wees stil en vertrouw op Hem in je angsten en zorgen."

 

De moderne mens, is het perspectief op de eeuwigheid kwijtgeraakt. Om de gapende kaken van de dood te negeren, houdt hij zichzelf  continu bezig met allerlei activiteiten en vermaak. Het is bijna een verleerde kunst om stil te zijn in mijn nabijheid. Maar toch is het juist deze stilte die je in staat stelt om mijn eeuwige liefde te ervaren. Je hebt de zekerheid van mijn liefdevolle nabijheid nodig om de stormen van het leven te kunnen doorstaan. Tijdens zware beproevingen zal zelfs de beste theologie tekortschieten, als je Mij niet uit ervaring kent. De ultieme bescherming tegen de stormen van het leven, is je tijd met Mij en je vriendschap met Mij. Alleen zo houd je stand.

 

BRON: uit ‘Dicht bij Jezus.

 (dagelijks genieten van zijn nabijheid) –Sarah Young.

 

TIP: Bid tot Maria, opdat ze bij Jezus ten beste spreekt om ons de genade van standvastigheid te mogen bekomen, om stand te houden.

 


“Zelfs na de ergste storm, zal de zon terug schijnen!”

 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.