maandag 27 februari 2017

ASWOENSDAG

ASWOENSDAG:

Begin van de veertig-dagentijd.

"Het assekruisje op aswoensdag."


Vanaf vandaag worden wij opgeroepen tot de jaarlijkse Vastentijd in voorbereiding op het feest van de Verrijzenis op Pasen.
De Vasten is een periode van zuivering. Verrijzenis is als een wedergeboorte nadat men iets ouds heeft afgelegd. Jezus had deze wedergeboorte niet nodig, Zijn Wederopstanding was een teken naar de zielen toe: een teken van hoop als bewijs voor de absolute macht van het Licht over de duisternis. De geschapen ziel moet eigenlijk voortdurend nieuw geboren worden omdat het leven op aarde ononderbroken ten prooi is aan invloeden die de volmaaktheid bedreigen. Precies daartoe is elke nieuwe dag als een nieuwe kans om dichter bij God te komen.
Het leven op aarde geeft de ziel voortdurend prijs aan verontreinigingen vanwege de invloeden der wereld. Elke bekoring is als een schaduw, een kleine verduistering van de zon van Gods Licht en Liefde. Wordt aan een bekoring toegegeven, dan ondervindt de ziel een zekere beschadiging: Haar bodem wordt als het ware op een bepaalde plaats verziekt. Bepaalde vruchten op haar bodem rijpen niet volkomen uit, doch vergaan. Uit deze processen ontstaat verontreiniging. Naarmate zij vaker in zonde en ondeugden vervalt, krijgt de ziel méér te kampen met innerlijke gisting. Zij wordt ziek, en haar vruchten krijgen niet meer de zuivere voeding die zij behoeven om Gods Heilsplan 'te helpen voeden'.
Dergelijke processen moeten onder controle worden gebracht door elke inspanning van de ziel om zich te heiligen. Dit is een essentieel onderdeel van de levensopgave van elke ziel op aarde. De ziel is een Werk van God, en wordt op zeker ogenblik tot God teruggeroepen. Het is derhalve een noodzaak van Liefde, dit bouwwerk uit de hand van de Schepper in een waardige staat te houden, want de toestand ervan op het ogenblik van onze overgang naar het Ware Leven bepaalt de waarde van de bijdrage die ons leven heeft geleverd tot de voltooiing van Gods Heilsplan.
Daarom is het onterecht, de Vastentijd te ervaren als een periode van dorheid, kwelling en ontbering. Hij is integendeel een gelegenheid om door bezinning het zaad voor een complete innerlijke vernieuwing in zich op te nemen en tot bloei te brengen. De Vastentijd behoort een tijd van spirituele bloei te zijn, waarbij het onkruid van onheilzame gewoonten en fouten kan worden gewied, de stenen van remmende herinneringen uit onze bodem verwijderd kunnen worden, en de bodem van onze ziel beploegd kan worden voor een volledig nieuwe vruchtbaarheid: lente in de ziel.
Eigenlijk is er geen wezenlijk verschil tussen Vastentijd en een leven in nauwgezet toegepaste volkomen toewijding aan Maria. Een op de juiste wijze beleefde totale toewijding is een permanente uitzuivering en wedergeboorte, een afleggen van alles wat onvruchtbaar is, een voortdurende verdieping van de zelfkennis, van het inzicht in alles wat de ziel van God verwijderd houdt doordat het haar belet om de Liefde in zich tot bloei te brengen. Laten wij nooit vergeten dat elke liefdeloosheid is als een kernraket uit de hel: waar zij terechtkomt, worden harten en zielen verwoest.
De Vastentijd richt tot de ziel een drievoudige roepstem:
·                            De roep van de Eeuwige Vader, die de ziel wil herinneren aan haar hoogste afkomst en haar hoogste Bestemming;
·                            De roep van de Christus, die de ziel eraan wil herinneren dat haar grote vruchtbaarheid verborgen ligt in de mate waarin zij haar leven tot een liefdevolle spiegel van het Leven en de Kruisweg van de Messias op aarde weet te maken, en in de mate waarin zij deze roeping bekleedt met de mantel die haar vanop het Kruis is aangereikt in de woorden 'Zoon, ziedaar uw Moeder': de totale toewijding aan Maria als een voortdurend 'leven en sterven voor de medeschepselen en voor God en al Zijn Werken', daar totale, diep beleefde toewijding aan Maria een leven in de grootste zelfverloochening veronderstelt;
·                            De roep van de Heilige Geest, die de ziel wil herinneren aan de enorme rijkdommen die zij in zich heeft ontvangen en die zij tot een steeds hogere vruchtbaarheid kan brengen in de mate waarin zij haar leven oriënteert op elke inspiratie van de Goddelijke Voorzienigheid.
Deze drie roepstemmen versmelten in het zacht gefluister van de Meesteres van alle zielen, de Gezante van de Allerheiligste Drievuldigheid, die de opdracht heeft ontvangen, in elke ziel het vermogen te helpen ontplooien om haar Verlossing en heiliging te voltooien, en alle daaruit ontstane vruchten, bekleed met de oneindige macht van Haar volmaakte Liefde, te verbinden met de eeuwigdurende verdiensten van het Lijden en de Kruisdood van de Christus, tot voltooiing van Gods Heilsplan, want:
de voltooiing van Gods Heilsplan
=
de totale overwinning op alle werken van duisternis
=
de grondvesting van Gods Rijk op aarde
=
de verwezenlijking van het Messiaans tijdperk van Vrede en Liefde
Dit alles is de inzet van uw leven, en van het mijne. Deze inzet is door niemand minder dan Gods Zoon voorbereid, en wordt door tussenkomst van Maria, de Koningsdochter, doorheen alle eeuwen in elke ziel tot bloei gebracht, mits de ziel hieraan meewerkt door totale toewijding aan Haar, die ons nu bekend is gemaakt als onze Meesteres, onze Gids naar de hoogste vruchtbaarheid voor Gods Werken, die daartoe volmaakt moet worden gevolgd. Deze Vastentijd wil ons ook daaraan herinneren: Ons jawoord aan Maria, en via Haar aan God en Zijn Werken en Plannen, is de sleutel tot de hoogste vruchtbaarheid, en tot een wederopstanding, een verrijzenis voor een leven waarin de ziel waarlijk wil leven voor het Licht.
De totale toewijding aan de Meesteres van alle zielen is een permanente offerande van onze vrije wil om voortaan te leven volgens Gods Wil. Het is een afleggen van de oude mens, een afsterven aan zichzelf om over te vloeien in Maria, en via Haar in God. Inderdaad, de totale toewijding aan Maria, en de Vastentijd, hebben een zelfde oorsprong, vragen om een zelfde invulling, en streven naar de verwezenlijking van een zelfde doel. Alle Werken van God zijn één in oorsprong en bestemming.

BRON: Maria Domina Animarum Apostolaat (zie onderrichtingen:boeken: Sluier van goud)

“De vasten een gelegenheid om door bezinning het zaad voor een complete innerlijke vernieuwing in zich op te nemen en tot bloei te brengen. De Vastentijd behoort een tijd van spirituele bloei te zijn, waarbij het onkruid van onheilzame gewoonten en fouten kan worden gewied, de stenen van remmende herinneringen uit onze bodem verwijderd kunnen worden, en de bodem van onze ziel beploegd kan worden voor een volledig nieuwe vruchtbaarheid: lente in de ziel.”





vrijdag 17 februari 2017

ZONSOPGANG IN DE ZIEL

Zonsopgang in de ziel

De ziel die zich laat omvormen tot een kleine zon, geniet het voorrecht, de schatten van Gods Rijk zichtbaar te helpen maken, nadat zij zal zijn begonnen, deze in zichzelf te ontginnen. 

De macht van de satan is zo groot geworden omdat hij wegen en middelen heeft gevonden om de zielen beelden voor te spiegelen van een schijnbare 'werkelijkheid', die met Gods alomvattende realiteit nog slechts weinig te maken heeft. Anders gezegd: Hij weet talloze zielen te verblinden voor de echte Waarheid.
Er zijn vele graden van verblinding. Zolang de ziel in nederigheid open staat voor de inwerkingen van Gods Geest, en blijft erkennen dat zij niet onfeilbaar is, kan zij telkens opnieuw op de rechte weg worden geleid. Maria leert ons hoe wij boven het verduisterde, benevelde landschap van onze ziel de opgang van de zon van Gods Licht kunnen helpen bespoedigen.
Voor een echte doorbraak van de zon doorheen de nevel der verblinding moet de ziel in hoofdzaak aan de volgende drie terreinen werken:
1. Ware zelfkennis: Zeer vele zielen kennen zichzelf niet zoals zij werkelijk zijn. Velen kennen hun roeping niet, velen kennen onvoldoende hun gaven en hun tekortkomingen. Velen zijn niet in staat om hun positie binnen Gods Heilsplan te bepalen, zodat zij hun staat van genade heel verkeerd inschatten. Dit laatste is heel gevaarlijk, want de satan verblindt velen met het gif van de hoogmoed, en maakt hen hierdoor onvruchtbaar voor Gods Werken. Niets bevordert de werken der duisternis méér dan een ziel die ervan uitgaat dat zij onfeilbaar is en/of door God ver boven de anderen is geplaatst.
Zelfkennis is een genade. God had de zielen oorspronkelijk geschapen met een volkomen inzicht in hun eigen wezen en in vele elementen van de Goddelijke Mysteries. Met de erfzonde is de versluiering over vele elementen van kennis en inzicht gekomen: De ziel ziet Gods Licht als het ware doorheen glas, dat een wisselende mate van helderheid kan bezitten al naargelang de ziel zich al dan niet zuiver weet te houden.
De zekerste weg naar een zuiver inzicht in de eigen aard, eigenschappen en gesteldheden, en in datgene wat God specifiek van een ziel verwacht, begint met de totale toewijding aan Maria. Zodra de Koningin van al het geschapene en Meesteres van alle zielen waarlijk in de ziel kan heersen, voert Zij de ziel naar kennis van zichzelf, omdat de ziel zonder deze kennis vergelijkbaar is met een ballon:
·                            volgepropt met allerlei dingen waarvan de inhoud haar eigenlijk niet echt bekend is, zodat het haar voorkomt alsof zij helemaal geen inhoud heeft ('ijle lucht' die zij niet kan zien)
·                            zonder houvast en zonder echt fundament her en der zwevend op elke kracht van buitenaf, stuurloos, en
·                            heel kwetsbaar: Zoals een ballon gemakkelijk doorprikt kan worden en dan openspat, zo is de ziel zonder degelijke zelfkennis nog kwetsbaarder voor de speldenprikken der bekoringen dan zielen die degelijk beseffen wie en wat zij zijn.
Smeek Maria dagelijks om de genade van zelfkennis, opdat de warmte van Haar Hemelse Liefde de nevelen om uw ziel moge oplossen. Gebruik daartoe bijvoorbeeld meermaals de aanroepingen:
·                            "O Heilige Geest, ontsluit voor mij de diepten van mijn eigen ziel. Breng mij tot zelfkennis. Laat mij toch zien wie ik werkelijk ben" 
·                            "O Maria, leer mij de wereld, mijn leven en mijn eigen wezen zien door uw ogen"
Zodra de ziel zichzelf leert doorgronden, moet zij met Maria meewerken om zich naar een wedergeboorte te helpen leiden. Levert uw oude 'ik' totaal aan Maria over, en bid volhardend om wedergeboorte. Daartoe moet u in de eerste plaats duidelijk inzicht verwerven in uw persoonlijke behoeften. Dit brengt ons bij het tweede werkterrein:
2. Verschuiving van het accent in uw behoeften. Zielen zijn vooral kwetsbaar voor de inwerkingen van de satan op grond van hun behoefte aan een mooi zelfbeeld, en van hun vele materiële behoeften. De behoeften van de mens op aarde kunnen wij vergelijken met een gewicht dat aan zijn voeten hangt. Hoe groter de greep van een behoefte, des te zwaarder is het gewicht, zodat de ziel zich nauwelijks van de aarde kan losmaken. Het groot streefdoel bestaat hierin, deze gewichten lichter en lichter te maken, zodat zij steeds minder macht over de ziel krijgen. De weg naar de bevrijding uit de slavernij van deze behoeften bestaat uit de doorvoering van volgende maatregelen samen met, en onder de leiding van, Maria:
·                             Wapent u ertegen dat de satan zijn handtekening in uw ziel zou plaatsen. Zijn ware handtekening is de hoogmoed (de eigenschap die hemzelf ten val heeft gebracht toen hij nog een engel was.) De ziel kan verblind zijn voor zichzelf, maar gevaarlijk wordt het echt zodra de ziel in de greep van de hoogmoed komt, en steeds minder openstaat voor de mogelijkheid dat zij fouten kan maken. Went u de volgende reacties aan:
  * Hebt u iets goeds gedaan, dank dan God en Maria met de woorden: "Dank dat het mij gegeven was, uw Licht te verspreiden. Moge het uw verhevenheid verheerlijken".
  * Hebt u iets minder goeds gedaan, aarzel dan niet, uw fout toe te geven, en bid als volgt: "O Maria, bekom mij vergeving, en de kracht, de Liefde en het inzicht om deze fout niet te herhalen".
·                           
Blijf u ervan bewust, dat nederigheid de sleutel is tot vele Hemelse poorten, onder meer deze der Genaden en deze der Wijsheid, die u kunnen leren, Gods Waarheid te onderscheiden van de misleidingen der duisternis.
·                            Wapen u tegen overwicht van uw materiële behoeften (behoeften aan voedsel, bezittingen, seksualiteit, leeg vermaak, enz.) Hoe meer u de behoeften van uw lichaam en uw drang naar bezit en naar genot onder controle kunt houden, des te meer zal uw hart vrijgemaakt worden voor het schouwen van Gods bedoelingen en geheimen achter alles wat u omgeeft, des te kleiner wordt de macht van het wereldse over uw denken, voelen en verlangen, en des te minder vatbaar zult u worden voor de valstrikken der verblinding. De ziel die de schoonheden van het Licht ontdekt, verafschuwt weldra de duisternis en wordt vrij voor haar opgang naar de dingen der eeuwigheid.
3. Verandering van uw wereldbeeld. De ziel wordt gemakkelijk misleid omtrent de ware betekenis van wat zij om zich heen waarneemt. Deze vertekende waarneming is veelvuldig bron van zonden en ondeugden. Vandaar Maria’s volgende adviezen. Houd u constant voor ogen:
·                            Dat alles wat u ziet en ervaart, uitingen zijn van de strijd tussen Licht en duisternis, en derhalve juist bewijzen dat God met Zijn zielen bezig is. Talloze zielen menen onterecht dat de veelzijdige chaos in de wereld bewijst dat God Zijn Schepping in de steek laat, en dat de duisternis het laatste woord zal krijgen;
·                            Dat al uw beproevingen veldslagen zijn, en dat deze door het Ware Licht gewonnen zullen worden, op voorwaarde dat u elke beproeving in geloof en vertrouwen aan Maria toewijdt. Lever uw hele dagelijkse strijd samen met, en onder de heerschappij van, Maria;
·                            Dat alle 'achteruitgang' van de wereld moet worden beschouwd als de stuiptrekkingen van de helse slang die reeds zwaar vernederd onder de voeten van de Meesteres van alle zielen ligt. Hoe intenser uw toewijding aan Maria, des te intenser schittert Haar macht, en des te heviger de stuipen van de helse slang onder Haar voet. Deze stuipen treffen nog vele zielen, doch bewijzen in werkelijkheid de totale machteloosheid van de satan tegenover Maria;
·                            Dat uw dwalende medemens slechts een misleide ziel is, en dat hij die tegen u misdoet, zelf het eerste slachtoffer van zijn daden of woorden is. Koester jegens uw 'schuldenaren' geen wrok, doch bid voor hun bevrijding uit de greep van de satan; smeek Maria dat Zij hun hart opent voor het Ware Licht.
Leggen wij dagelijks het volgende gebed aan Maria’s voeten neer: 
"O Maria, Draagster van het allerheiligste Licht van Liefde en Wijsheid, bekom mij de genade, alle schijn van de talloze wereldse verleidingen en misleidingen te doorschouwen. Bekom mij het ware inzicht in Gods enige Waarheid. Leer mij mijn medemens, mijn leven en de wereld te zien zoals deze werkelijk zijn en zoals God hen ziet, opdat ik dit alles op de vruchtbaarst mogelijke wijze moge benaderen. Ik lever mij restloos over aan uw machtige heerschappij, opdat u mij kunt baden in de oneindige stroom van het Licht der Eeuwige Waarheid. Ik verlang zo zeer, een kleine spiegel van Gods Glorie te mogen zijn, die de Zon van de Eeuwige Wijsheid zal helpen stralen doorheen de nevelen waarmee de duisternis Gods zielen verblindt voor de enige Bron van het Ware Geluk. Verlicht daarom mijn ogen en mijn hart in de vuurgloed van uw volmaakte heiligheid, opdat ik moge zien wat werkelijk IS".

De ziel die zich laat omvormen tot een kleine zon, geniet het voorrecht, de schatten van Gods Rijk zichtbaar te helpen maken, nadat zij zal zijn begonnen, deze in zichzelf te ontginnen. 

BRON: Maria Domina Animarum Apostolaat (zie onderrichtingen: Meditaties: Mariabloempjes.)

                       "O Maria, leer mij de wereld, mijn leven en mijn eigen wezen zien door uw ogen"




maandag 13 februari 2017

MARIA MOEDER VAN TRANEN


 

 MARIA MOEDER VAN TRANEN


(20 februari)

“Bij Haar verschijning in La Salette (19/9/1846) weende Maria bittere tranen.”

 


 

Overweging:
Vandaag gedenken wij Maria als de Moeder van Tranen. Tranen verwijzen naar verdriet. In de mystieke beleving is eveneens het wenen van liefdesverrukking bekend. In de beide gevallen gaat het om een reinigingsmechanisme van de ziel, die – afgezien van het wenen om een verlies – in de spirituele zin tranen kan storten:

·                            Uit rouwmoedigheid, wegens het besef van eigen zonden;

·                            Uit de ervaring van smart om de zonden en de liefdeloosheid van de zielen in het algemeen.

In de beide gevallen is de uiteindelijke oorzaak van dit wenen de Liefde, die als Goddelijke kracht de ziel wil brengen tot een vorm van vergoeding voor elk gebrek aan Liefde in de Schepping. De ziel weent, hetzij in zichtbare tranen hetzij diep innerlijk, om het besef dat God, de Bron en Belichaming van alle Liefde, door één of meer zielen niet volkomen is bemind.

In de Allerheiligste Maagd en Moeder van Smarten was geen sprake van eigen zonde, daar Zij onbevlekt ontvangen was, en precies op grond van Haar absoluut volmaakte Liefde tot God, tot Gods Werken en Plannen, en tot al Haar medeschepselen, elk ogenblik van Haar leven op aarde heeft doorgebracht in de volhardende Wil om niet de geringste zonde te bedrijven.

Maria heeft Haar hele leven lang heel veel Tranen gestort, niet – zoals de mens zich dit vaak zo menselijk voorstelt – om heel menselijke redenen zoals het vooruitzicht van een leven vol leed of de vaststelling van het feit dat Haar Zoon ter dood werd veroordeeld en vóór Haar ogen een volgens menselijk aanvoelen onrechtvaardige dood stierf, doch vanuit diepmystieke inzichten in verband met de onveranderlijke zondigheid van de zielen, die Gods Hart zoveel leed berokkende, en doorheen alle eeuwen zou blijven berokkenen.

Hoe is het mogelijk dat de Heilige Maagd nu nog steeds weent? Het menselijk verstand kan niet begrijpen hoe de Gelukzaligheid van de Hemel verenigbaar kan zijn met tranen. Dit wordt echter ten volle begrijpelijk wanneer wij weten dat de Koningin des Hemels op grond van een Goddelijk Mysterie de harten, geesten en lichamen van alle schepselen exact en volmaakt aanvoelt, evenals alle gesteldheden van gebrek aan Liefde tot God, tot Zijn Werken en tot de medeschepselen. In Haar weent een Hart dat dagelijks miljarden malen op de brutaalste wijze wordt gewond door elke uiting van liefdeloosheid op deze wereld jegens God, jegens de medemens, jegens de dieren, jegens de hele Schepping als Liefdeswerk van God. Maria is de absoluut volmaakte Liefde. In elke gesteldheid die van deze volkomen Liefde afwijkt, ervaart Zij een werk van duisternis, de duisternis die ooit de Godmens aan het Kruis heeft gebracht.

Hoe kunnen wij waarlijk hulde brengen aan de Moeder van Tranen? In ons hart meeleven met Haar Smarten, is ongetwijfeld deugdzaam en troostend, doch in spiritueel opzicht op zich relatief weinig vruchtbaar. Wat God werkelijk van de zielen verlangt, is een verdieping die hen ertoe brengt, te beseffen dat Maria, evenals Jezus, in Haar aardse Lijden en Smarten uitsluitend en alleen Slachtoffer was van de zondenlast die door de hele mensheid in alle eeuwen is en nog steeds wordt verzameld.

De Moeder van Tranen tracht onophoudelijk, de harten tot het inzicht te brengen, dat de ziel slechts een Ware Liefde tot God, tot Jezus, tot Maria, tot Gods Werken en Plannen, en tot alle medeschepselen, kan bewijzen door een leven van volhardende inspanning om te bloeien in alle deugden en om alle zonde en dwaling uit de weg te gaan.

Zonde is het absolute tegendeel van Ware Liefde: Zonde is overtreding van Gods Wetten, doordat de ziel toegeeft aan een bekoring. De bekoring is een inspiratie vanwege de duisternis, die de ziel:

·                            Ertoe wil aansporen, iets te doen, zeggen, denken, voelen of willen, dat niet overeenstemt met Gods Wet. Gods Wet is het geheel van Zijn Voorschriften via dewelke Hij alle zielen naar een gedrag wil leiden, dat hun het Heil en aldus de Eeuwige Gelukzaligheid brengt, of

·                            ertoe wil aansporen, iets te verzuimen dat zij juist wèl zou moeten doen om Gods Werken en Plannen en haar eigen heiliging naar hun voltooiing te helpen brengen.

De Moeder van Tranen weent niet om het Lijden op zich, Zij weent om elke zonde, want het zijn de ontelbare zonden van alle tijden die het Lijden van de Christus noodzakelijk hebben gemaakt, en die ook nu nog, twintig eeuwen na Zijn verlossende Kruisdood, de mensheid vasthouden in de ellende en duisternis, die duizenden gezichten heeft.

De Tranen van Maria zullen blijven vloeien tot voldoende zielen door een volhardende strijd tegen de innerlijke vijand bewijzen, zich te willen vervolmaken in de Ware Liefde tot God, tot Jezus, tot Maria, tot Gods Werken en Plannen, en tot alle medeschepselen. De vruchtbaarste wegen via dewelke deze strijd gewonnen kan worden, leert Zij de zielen als Meesteres van alle zielen in de Wetenschap van het Goddelijk Leven. Het machtigste wapen in deze strijd is de totale toewijding aan de Meesteres van alle zielen, die op grond van alle aan Haar toegewijde inspanningen in de strijd tegen de duisternis, de prins der duisternis onder Haar voet voorgoed zal vernederen en overwinnen. De overwinning van de Meesteres, de Vrouw, is ons door God beloofd, en moet door ons leven in toewijding van al onze beproevingen worden afgekocht. Via de toewijding van ons leed, onze beproevingen en onze tranen aan Maria, zal Zij de afgronden van duisternis en zonde verzegelen met de zegels van het Kruis van Jezus Christus, van Haar Onbevlekte Ontvangenis en van Haar eeuwigdurende zondeloosheid. Dan zullen Haar Tranen voorgoed in Gods Hart worden begraven.

 

BRON: uit de onderrichtingen van het Maria Domina Animarum Apostolaat (zie onderrichtingen: Boeken:  Sluier van goud)

http://www.maria-domina-animarum.net/

 

“In Maria weent een Hart dat dagelijks miljarden malen op de brutaalste wijze wordt gewond door elke uiting van liefdeloosheid op deze wereld jegens God, jegens de medemens, jegens de dieren, jegens de hele Schepping als Liefdeswerk van God.”
 

 


 

 

vrijdag 10 februari 2017

DE ONBEVLEKTE ONTVANGENIS TE LOURDES


 VERSCHIJNING VAN DE ONBEVLEKTE ONTVANGENIS
TE LOURDES

11 februari



 

 

Vandaag gedenken wij de Hemelse Moeder, zoals deze Zich te Lourdes bekend maakte als de Onbevlekte Ontvangenis.
Wanneer Maria aan een ziel verschijnt, gebeurt dit niet tot vermaak van de betrokken ziel, noch om deze een plezier te doen, doch uitsluitend om via deze ziel alle zielen iets over Gods Wil mede te delen, en eventueel een brug te ontsluiten, via dewelke God nieuwe kennis respectievelijk nieuwe inzichten naar de zielen toe wil brengen. Daar God elke ziel in de wereld stuurt met de bedoeling, haar persoonlijke bijdrage te leveren tot de verwezenlijking van Zijn Plannen, vormt een verschijning van de Moeder Gods derhalve meteen een uitnodiging aan elke ziel om gevolg te geven aan datgene wat bij de verschijning wordt medegedeeld, respectievelijk aan datgene waarom wordt verzocht.
De belangrijkste uitnodiging van de Moeder Gods te Lourdes betrof het gebed. Gebed is méér dan “spreken tot God”, het is verbinding met Gods Hart in de beide richtingen. Daarom moet de oproep van Lourdes worden beschouwd als een aansporing tot vergeestelijking, tot leven met God als middelpunt van alle belangen en van alle belangstelling.
Wanneer Maria Zich in deze grot, symbool voor eenvoud en schemering, bovendien identificeert als “de Onbevlekte Ontvangenis”, weten wij meteen dat Zij deze aansporing tot ons richt vanuit een Hart dat vlekkeloos is, niet negatief door de zonde beïnvloed noch misvormd, een Hart dat klopt in volmaakte harmonie met het ritme van Gods Hart, en dat derhalve Gods Werken en Plannen ermee gediend zijn wanneer wij aan deze aansporing gevolg geven: Gebed, communicatie met God, een leven dat de ziel vrijwillig om Gods belangen heen opbouwt... Als de Onbevlekte Ontvangenis staat de Moeder Gods immers bij uitstek symbool voor de heiligheid, symbool voor de ziel zoals God deze oorspronkelijk had bedoeld: de ziel in volmaakte harmonie met Gods Wil en Wet, en daardoor als volmaakte spiegel van Zijn Hart; de paradijselijke ziel alvorens deze tot grot werd. Laten wij ons daarbij herinneren dat de Meesteres van alle zielen ooit Haar opdracht beschreef als de bestreving om de zielen terug te brengen tot de staat van heiligheid vóór de zondeval.
Dit alles vandaag even goed in overweging te nemen, kan ons een stap dichter bij een beter begrip van de ware zin van ons werelds bestaan brengen.
BRON: Maria Domina Animarum Apostolaat:
(Zie onderrichtingen: sluier van goud)


"Onderschat nooit de KRACHT VAN HET GEBED."






HET KONINKRIJK GODS BESTAAT NIET IN WOORDEN, MAAR IN KRACHT


HET KONINKRIJK GODS BESTAAT NIET IN WOORDEN, MAAR IN KRACHT:

Openbaringen over Gebed:

"Geloof in de KRACHT van je GEBED."


Toen de Heilige Paulus tot de christenen van Korinthe de woorden sprak “Het Koninkrijk Gods bestaat nu eenmaal niet in woorden, maar in kracht”, verwees hij in feite naar de vele ijdele woorden die mensen spreken. Zo is het vaak ook met gebeden. De Allerheiligste Maagd Maria gaf mij de volgende definitie voor gebed: “Bidden is bouwen aan het Rijk Gods”. Gods Rijk op aarde kan niet gebouwd worden met inhoudsloze woorden, doch louter met de kracht die deze woorden vanuit uw hart moet begeleiden. Daarom is het noodzakelijk dat uw gebed méér is dan woorden die u uitspreekt zonder diepe Liefde, zonder gevoel, zonder aandacht en zonder dat uw geest werkelijk bij God (Maria) verwijlt.
Bidden, is spreken met God. Veeleer dan het uitspreken van woorden, is gebed een openstellen van uw hart en geest voor God. Gebed is een overdracht van gevoelens en verlangens naar God toe. De enige sleutel om de deur van de communicatie met God te openen, is de Liefde. Gebed zonder Liefde is in Gods ogen slechts zelfbedrog.
Waarom wordt van de mens gebed verwacht? God heeft de mens geschapen, en had deze er oorspronkelijk toe bestemd om zeer nauw met Hem in verbinding te staan, omdat de mens was voorzien als beheerder van de Schepping en als ware zoon of dochter van God. God moest de grote Vriend van de mens blijven. Het is tegennatuurlijk om niet te spreken met iemand die men liefheeft en van wie men zoveel weldaden heeft ontvangen. De diepe zin van de communicatie tussen de mens en God kreeg een nieuwe nuance bij de zondeval. Tot op dat ogenblik was sprake van een natuurlijke overvloeiing van gedachten en gevoelens. De mens deelde in Gods Wijsheid en kennis, en werd op natuurlijke wijze door Hem geïnspireerd, en hij sprak op zijn beurt met God als met een Vertrouweling die naast hem liep. Door de zondeval (het bedrijven van de erfzonde) kwam een breuk in het verbond van trouw dat de mens verondersteld werd, jegens God na te leven. Vanaf dat ogenblik kon de mens niet meer worden beschouwd als een wezen dat Gods evenbeeld was en derhalve geen schuld tegenover Hem had. De erfzonde opende als het ware de rekening van de gemeenschappelijke schuld die de mensheid tegenover de Goddelijke Gerechtigheid zou ophopen. Vanaf de zondeval werd gebed voortaan, naast een middel van communicatie met God, bovendien een betaalmiddel. Daar de gemeenschappelijke zondeschuld die de mensheid door de eeuwen bij elkaar heeft gebracht, in onze tijd nooit eerder geziene afmetingen heeft aangenomen, is zeer veel gebed nu een noodzaak geworden om de wereld nog in stand te houden. Ik wees er vroeger reeds op dat het onevenwicht dat de zonde in Gods Schepping heeft gebracht, door de Goddelijke Gerechtigheid slechts verdragen wordt tot bepaalde grenzen overschreden worden. Dat uur heeft reeds geslagen. De tijd is aangebroken om u aan Maria’s voeten neer te werpen in dank en smekingen, want het zijn louter Haar Liefde en macht die de Goddelijke Barmhartigheid in leven houden als rem op de uitvoering van Gods Gerechtigheid.
Hoe moet u bidden? Een geldmunt heeft alleen waarde wanneer het een officieel merkteken van de overheid draagt. Zo heeft gebed als betaalmiddel slechts waarde wanneer het drager is van Gods merkteken van de Ware Liefde. Het is de Liefde die uw gebedsintenties verzilvert. Gebed zonder Ware Liefde is tijdverspilling, zelfs huichelarij. Ook de Farizeeën baden hardop aan de hoeken van de straten, doch zij verkeerden in dwaling, want hun hart was niet bij God: het was bij hun eigen zelfbeeld. Zij wilden slechts geprezen worden, en dienden aldus door hun gebeden niet God, noch Zijn Heilsplan, noch hun medemensen, doch louter de afgod waartoe zij hun eigen persoon verheven hadden.
In vroegere geschriften vergeleek ik gebed reeds met een ontboezeming van Liefde. Wanneer u bidt, bijvoorbeeld tot Maria, richt dan uw hart zo totaal op Haar dat u aan niets anders denkt dan aan Haar, niets anders voelt dan het verlangen om met Haar te spreken, en tracht u Haar beeltenis voor ogen te houden. Benader Haar zoals u uw geliefde zou benaderen: met een brandend hart en een vurig verlangen om bij Haar te zijn. Diegene tot wie u bidt, moet voor u zijn als de enige die bestaat. Dat vergt een steeds groeiende ontwikkeling van uw vermogen tot liefhebben (en aanvankelijk ook van uw concentratievermogen.) Wanneer u er werkelijk naar verlangt, dit vermogen te bezitten, zal het u gegeven worden, want God heeft een zeer grote nood aan waarlijk diep gebed. God wil slechts één ding: Zijn Schepping redden. Daartoe zijn, vanwege de duistere gesteldheid van de zielen, hun onderlinge relaties en hun relaties tot God, in deze laatste tijden uitermate veel offers en gebed nodig.
Bidden met Liefde, is precies wat verstaan wordt onder bidden met het hart. Gebeden opdreunen, als een mechanisch geratel zonder gevoel en vaak in een huiveringwekkend snel ritme, is geen gebed doch een belediging aan God en een groot zelfbedrog. De mens die zonder gevoel bidt, spreekt slechts woorden uit, hij zet geen enkele kracht in werking. Hij misleidt zichzelf door te menen dat hij bidt, doch in werkelijkheid draagt hij op geen enkele wijze bij tot de afbetaling van de schuldenlast van de mensheid jegens God. In Gods ogen is een gebedsleven dat op deze wijze ingevuld wordt, een verloren leven, want het geeft geen vergoeding aan God, en het geeft Maria niets concreets in handen dat Zij met enig gewicht kan aanwenden om Haar macht bij God te doen stralen. Het ware heilige gebed daarentegen, is gebed dat Maria’s macht verheerlijkt en Haar wapens geeft om de genadenstroom in werking te stellen.
Om waarde te bezitten, moeten gebeden uit een zuiver hart komen. Gebed uit een hart dat onmin in stand houdt, heeft weinig waarde. Zegt Jezus niet in het Evangelie dat, wanneer u tot het altaar nadert met uw offergaven, en u plots herinnert dat u in onvrede leeft met uw broeder, u beter de offergaven laat staan en u eerst met uw broeder verzoent?
Vele mensen beweren dat gebeden vaak niet verhoord worden. Dat heeft diverse redenen. Eén van de belangrijkste schuilt in de aard en gesteldheid van de biddende. Hoe heiliger de ziel die bidt, des te groter de kracht die door het gebed in werking wordt gebracht. Waarom? Omdat een waarlijk heilige ziel een veel zuiverder communicatiekanaal met God bezit dan een ziel in relatieve staat van ongenade. God verlangt ernaar, in de ziel een deel van Zichzelf terug te vinden. Om die reden kneedt Maria Haar ware totale toegewijden tot spiegelbeelden van Haarzelf, op voorwaarde dat zij zich totaal en onvoorwaardelijk aan Haar overleveren en Haar de kans geven, met hen te doen wat Zij wil, hoe Zij het wil, wanneer Zij het wil en in de mate waarin Zij het wil. Hoe meer de ziel op Maria gaat gelijken, des te meer leeft Maria daadwerkelijk in die ziel en des te meer geeft Zij aan die ziel wat deze Haar ook moge vragen, steeds op voorwaarde dat het verzoek niet indruist tegen Gods belangen. Bovendien zullen de intenties van een heilige ziel als van nature meer in overeenstemming zijn met Gods belangen.
Een verdere factor is het gevoel. De ware kern van een gebed is de emotie, het gevoel dat tijdens het uitspreken van de woorden uit uw hart vertrekt. Dat is de reden waarom een gebed slechts verhoord kan worden in de mate waarin het een ware ontboezeming van Liefde vormt. In visioenen werd mij geopenbaard hoe uit God onophoudelijk een oneindig veld van krachten stroomt, die alles in beweging zetten, veranderen, regelen, herscheppen, verlossen, heiligen, zuiveren, enzovoort. Om uw gebeden werkelijk kracht te verlenen, moet u ze in verbinding brengen met die Goddelijke krachten. Tracht u voor te stellen dat u uw intentie onderdompelt in een zee van Licht, zodat zij doordrongen wordt van die Goddelijke kracht en daardoor in gezuiverde en veelvoudig versterkte toestand in Gods Hart gelegd kan worden. Dit laatste moet u aan Maria’s voeten afsmeken: Aan Haar is alle macht gegeven om God ook te bewegen tot de verhoring van wat onmogelijk lijkt. Bedenk daarbij dat u Maria uw Liefde schuldig bent. Haar Wil is de Wil van God. Zij kan slechts voor u pleiten voor zover Zij weet dat uw intentie verenigbaar is met Gods Plannen. Vele gebeden worden niet verhoord omdat de verhoring ervan niet past binnen de Plannen die God tot verwezenlijking wil zien komen. Verhoring kan ook worden geweigerd omdat zij de bidder zelf zou kunnen schaden. Gods Wijsheid is groter dan de uwe. Wanneer Hij een gebedsintentie niet verhoort, kan dit voor u op termijn een zegen blijken, ook al ziet u dit aanvankelijk niet zo. Het grote geheim voor de verhoring van gebed schuilt aldus in hoofdzaak in deze drie elementen: een zuiver hart, Liefde, en een intentie die in overeenstemming is met Gods Plannen.
Wanneer u bidt voor de verhoring van een bepaalde intentie, lijkt het logisch dat uw gebed woorden bevatten waarmee u die intentie formuleert. Niettemin zijn er gebeden die steeds weer gebruikt worden om de verhoring van allerlei intenties af te smeken, zonder dat deze gebeden op zichzelf deze intenties in zich bergen. Het grootste voorbeeld hiervoor is het Weesgegroet. Hoe komt het dat u met het bidden van een aantal Weesgegroeten kunt bekomen dat U een welbepaalde genade wordt verleend? Dat komt omdat de woorden van dit gebed binnen Gods Plan welbepaalde krachten in gang zetten, die een genadestroom opwekken. Het zijn woorden met een welbepaalde gezegende kracht. Het Weesgegroet is in wezen in de eerste plaats een lofprijzing aan Maria alsook een smeking om Haar Voorspraak, elke dag opnieuw en in het uur van uw dood. Bedenk steeds dat God alles wat u aan Maria geeft, beschouwt alsof u het aan Hem Zelf had gegeven, omdat Maria Zijn grote Vertegenwoordigster en Zijn Gevolmachtigde is, de Brug tussen Hemel en aarde, de Vrouw bekleed met Gods eigen macht, heiligheid en schoonheid. Verheerlijking aan Maria is verheerlijking aan God, misprijzen van Maria is misprijzen van God Zelf. Indien mensen de macht van Maria mochten beseffen, zouden zij huiveren wanneer Haar heilige naam wordt uitgesproken.
In visioenen werd mij geopenbaard hoe gebeden, bijvoorbeeld het Weesgegroet, opgenomen worden in een “draaikolk”, een stroom van Licht die ronddraait en dus geen begin en geen einde kent (symbool voor de eeuwigheid!). Deze draaiende stroming is een verzameling van alle verdiensten die de mensheid als geheel in alle tijden bij elkaar heeft gebracht en nog bij elkaar zal brengen, en deze verdiensten vermengen zich met de oceaan der Genaden die uit Gods Hart stromen. Elk Weesgegroet voedt deze “draaikolk”, en geeft de bidder hierdoor ook meer recht om uit die bron van Genaden te putten. Deze “draaikolk” bevat op zich reeds menselijke zowel als Goddelijke elementen, want hij wordt gevormd door de gebeden, offers, boete en toegewijd lijden van alle mensenzielen, vermengd en aangevuld met de gebeden, offers, boete en het Lijden van Jezus Christus toen Hij als Mens op aarde leefde.

De rozenkrans is krachtig in het overwinnen van het kwaad." (H.GRIGNION DE MONTFORT)


In De Hemelse Bruiloft vergeleek ik de verhoring van gebeden reeds met het vullen van een bloemenkorf: Elk gebed dat u verricht, legt een bloem in een korf. Zodra deze korf vol is, is Gods Gerechtigheid verzoend met de verwezenlijking van de intentie, en wordt zij verhoord. Door diverse factoren kunnen bloemen in die korf verwelken of uit de korf vallen, zodat de verhoring langer op zich laat wachten of misschien nooit komt. Dat is onder meer het geval wanneer u bijvoorbeeld voor een medemens bidt doch tegelijkertijd over die mens lastert, roddelt, slechte gedachten koestert enzovoort. Waarom? Omdat er dan gebrek aan Liefde en zuiverheid in uw hart is. U vermindert hierdoor uw verdienste, zodat God Zijn genade terughoudt. Verlangt u verhoring van uw gebeden, heb dan lief, lijd en offer in Liefde, en stel uw verlangens op één lijn met de Goddelijke Wil.
Een Goddelijk Mysterie heeft het zo beschikt dat gebed, zoals alles, voor God tijdloos is. Hierdoor is het mogelijk dat de woorden van een gebed die betrekking hebben op heilsgebeurtenissen (bijvoorbeeld de Passie, de Kruisweg, de Smarten van Maria) bij het uitspreken een gelijkaardige uitwerking krijgen als het gebeuren zelf: De Passie wordt door uw gebed als het ware herhaald. Dat is ook het geval bij de gebeden van de Consecratie tijdens de Heilige Eucharistie. Wanneer u aan de Heilige Mis deelneemt met Liefde en in het volle bewustzijn dat daar het Verlossingsoffer van Christus hernieuwd wordt, krijgt uw ziel het effect alsof u persoonlijk in aanbidding bij het Kruis van Calvarie stond, tweeduizend jaar geleden. Het is heel belangrijk, dit te beseffen, want dit geeft een heel bijzondere dimensie aan uw gebeden. Dit verklaart tevens hoe het komt dat uw gebeden vandaag nog een situatie uit het verleden kunnen toewijden, zodat zij in de “draaikolk van de eeuwigheid” opgenomen kan worden als een verdienste voor alle tijden. Om diezelfde reden werken de gebeden die Jezus tweeduizend jaar geleden op aarde uitsprak, nu nog door in uw eigen leven, mits u uw ziel daarvoor ontvankelijk maakt.
Wanneer uw intenties louter betrekking hebben op uw persoonlijke noden, hoeft het u niet te verbazen indien zij geen verhoring vinden. Het is zinloos, en in Gods ogen zelfzuchtig en dus verwerpelijk, bijvoorbeeld de Heilige Rozenkrans te bidden voor uw eigen intenties. God houdt onuitsprekelijk veel van onzelfzuchtige handelingen en van het vermogen tot overgave en blind vertrouwen. Daarin schuilt de diepe en heilige kracht van de totale Mariatoewijding: Maak uzelf tot dienaar (uit eigen ervaring en in navolging van bepaalde heiligen noem ik het liever: slaaf) van Maria, en u zult ervaren welke zoetheid Haar macht over u in uw leven brengt. Maak uzelf tot bedelaar bij Maria voor de noden van uw medemens, en u zult ervaren welke Genaden Zij in uw eigen wezen tot stand brengt. Gedenk de woorden van Jezus over de lelies in het veld: hoe zij niets vragen of niets voor zichzelf doen, en toch door God tot het uiterste verzorgd worden. Bid voor Gods intenties, en al het overige zal u automatisch gegeven worden: Gedenk: Uw leven op aarde heeft slechts één zin en één doel: U bent hier om Gods Plan met de Schepping tot verwezenlijking te helpen brengen. De concrete inlossing van uw eigen wereldse behoeften moet u daarbij van God (en Zijn Afgezante: Maria) afhankelijk maken, zij mag niet uw eerste bekommernis zijn. Leg uzelf aan Maria’s voeten neer, in vurige Liefde en het diepe vertrouwen van een kind dat niets beter weet dan dat zijn moeder alles voor hem oplost, en Zij zal u niets weigeren. De enige voorwaarde is deze: Zij moet voelen dat u in Haar macht bent en Zij met u mag handelen naar Haar welbehagen.
Hoe kunt u uw gebedsintenties zuiver houden? Door uw hele leven op God te richten, ook in de kleine dingen van elke dag. Stop uw gebedstijden niet in vakjes, uw hele leven kan één aanhoudend gebed zijn, wanneer uw hart, uw geest en uw mond zuiver zijn en u God ook bij de kleine dingen betrekt. Verheerlijk Hem in al uw daden, woorden en gedachten, door alles te laten doordringen van Liefde. U kunt dit extra kracht bijzetten door op elk ogenblik van uw leven uw beproevingen met Liefde en aanvaarding te dragen. God laat de beproevingen toe omdat zij voor uw ziel een welbepaalde betekenis en een belang hebben. Hij gaat daarbij met de diepste Wijsheid en het grootste overleg te werk. Uw aanvaarding van het kruis is derhalve de grootste akt van Liefde en vertrouwen die u Hem kunt geven, en daardoor uitermate genadevol. Inderdaad, wat de verhoring van uw gebeden in de weg kan staan, is niet een gebrek aan Gods macht noch aan Zijn goedheid, want deze zijn absoluut. Evenmin een gebrekkige Voorspraak van Maria, want ook Haar macht en Liefde zijn absoluut, en elk woord uit Haar mond opent de Hemel, doet de hel sidderen en beslist over uw eeuwig lot. De hinderpaal is de schuld jegens Gods Gerechtigheid. Deze schuld moet betaald worden om uw gebeden tot verhoring te kunnen brengen. Het grootste betaalmiddel is uw eigen Liefde, of de Liefde die een medemens in zijn smekingen te uwen gunste aan God (Maria) geeft. Deze Liefde kan blijken uit offerbereidheid, de inspanning die geleverd wordt tijdens het bidden, en het diep en oprecht verlangen om God in de medemens iets te geven. Dienst aan uw medemens is dienst aan God in hem. Uw beproevingen en kruisen met Liefde dragen, kan effecten krijgen die u zelfs niet eens bewust beoogt. Een voorbeeld uit de heilsgeschiedenis is dat van de Heilige Paulus, die aanvankelijk een vervolger en moordenaar van christenen was. Hij is bekeerd door de zware beproevingen van hen die door zijn toedoen de marteldood  gestorven zijn.
Welke intenties zijn voor God heilig, en moeten dus voorrang krijgen? Toen de apostelen aan Jezus vroegen: “Leer ons bidden”, sprak Hij de woorden uit die wij nog steeds kennen als het “Onze Vader”. Wij moeten hieruit de conclusie trekken dat dit gebed de intenties bevat die God het meest welgevallig zijn en waar het binnen Zijn Plan om gaat, want de enige doelstelling van het leven van Jezus op aarde was de grondvesting van Gods Rijk op aarde. Daarom: Beschouwen wij even de kernpunten van het “Onze Vader”, teneinde daarin te ontdekken aan welke gebedsintenties God Zelf de voorrang geeft:
1.                       Heiliging van de Naam van God. Bidden dat de Naam van God geheiligd zou worden, is bidden tegen godslastering en ter verheerlijking van God, en kan aldus worden begrepen als het brengen van eerherstel voor beledigingen aan God (en aan Maria, die Zijn grote Vertegenwoordigster is.)
2.                       De Komst van het Rijk Gods. Deze intentie was de voornaamste doelstelling van het aardse leven van Jezus, en moet daarom ook uw grootste verlangen worden. Het Rijk Gods kan pas op aarde gevestigd worden wanneer voldoende zielen totaal God toebehoren, door de vruchten van de Verlossing in zich te laten rijpen en zich door de Heilige Geest en Maria te laten heiligen. Bidden voor de Komst van het Rijk Gods op aarde, is bidden voor bekeringen en heiliging van zielen. Het Rijk Gods zal des te spoediger komen naarmate meer zielen zich totaal aan Maria toewijden en dan ook strikt leven als toegewijden: een leven van gebed, offers, overgave en liefdevolle aanvaarding in de beproevingen.
3.                       De verwezenlijking van Gods Wil. Wanneer de Goddelijke Wil op aarde geschiedt zoals dit in de Hemel het geval is, zal de hele Schepping terugkeren naar haar oorspronkelijke staat van heiligheid. Leven in de Goddelijke Wil, is de bekroning van de totale toewijding. Leer uzelf zo volledig mogelijk weg te cijferen voor het Heil van uw medemens, en Gods Wil zal in u werken in elk detail van uw leven. Zo worden uw gebeden werkelijk bouwstenen voor het Rijk Gods.
4.                       Uw dagelijks brood. Bidden om uw dagelijks brood, betekent veel meer dan bidden om de bevrediging van uw stoffelijke behoeften. Het betekent eveneens bidden om dagelijks de kracht te krijgen om uw leven te leiden volgens Gods Wil en Plan, en zelfs om uw dagelijkse portie van datgene wat God voor u heeft beschikt aan ervaringen, beproevingen en gelegenheden om te groeien, opdat de ontwikkeling van uw ziel vooruitgang zou kunnen blijven boeken.
5.                       Vergeving. In de zin van het “Onze Vader” bidt u om het vermogen, anderen totaal te leren vergeven, omdat u zelf op uw oordeelsdag van God slechts vergeving kunt verwachten in de mate waarin u zelf op aarde hebt vergeven aan diegenen die tegen u misdaan hebben. Door wrok te koesteren en vergeving te weigeren, tekent u dus het vonnis van uw eigen veroordeling.
6.                       Vrijwaring van bekoring en verlossing van het kwaad. Alle bekoring komt van krachten die niet verenigbaar zijn met Gods Werken. De uiteindelijke zin en doelstelling van alle gebed bestaan in feite steeds uit de bestrijding van het kwaad in zijn vele vormen. Zolang de mens in een lichaam leeft, zullen bekoringen dagelijks zijn pad kruisen, doordat een lichaam materiële behoeften heeft. (Ik verwijs in dit verband naar Stormschrift nr. 20.) Gevrijwaard blijven van bekoring, is om die reden een intentie die minder gemakkelijk verhoring zal vinden dan de intentie om weerstand te krijgen tegen de werken van het kwaad. Voor God is het veel waardevoller dat u weerstand biedt tegen bekoringen dan dat u een rimpelloos leven leidt doordat u geen bekoringen op uw pad zou krijgen, want de ware verdienste van een heilig leven bestaat niet in een leven zonder bekoring of zonder aanvallen van het kwaad, doch in een leven van veelvuldige overwinning van bekoringen.
Spreken met God (Maria), kunt u met de mond, maar ook vanuit de stilte van uw hart, zelfs door uw hele gedrag. De ware kracht van uw gebeden schuilt in de Liefde, de zuiverheid en het verlangen van uw hart. Breng uw gebeden in overeenstemming met Gods eigen verlangens: de Verlossing en bekering van zielen en de grondvesting van het Rijk van Christus op aarde. Stel uw hele leven vastberaden in dienst van Maria, en al uw woorden, gedachten en handelingen zullen bouwstenen zijn voor Zijn Rijk.
BRON: uit de onderrichtingen van het Maria Domina Animarum Apostolaat (zie onderrichtingen: Boeken: Stormschriften)


Leg uzelf aan Maria’s voeten neer, in vurige Liefde en het diepe vertrouwen van een kind dat niets beter weet dan dat zijn moeder alles voor hem oplost, en Zij zal u niets weigeren. De enige voorwaarde is dezeZij moet voelen dat u in Haar macht bent en Zij met u mag handelen naar Haar welbehagen.”