vrijdag 16 augustus 2019

SMAL IS DE WEG




SMAL IS DE WEG…

 
"De poort is nauw en de weg is smal die naar het leven leidt, en weinigen zijn er die hem vinden."
Jezus drukte zich over de weg die naar de eeuwigheid, heel duidelijk uit, namelijk dat die weg SMAL is en dat er weinigen zijn die hem vinden! Helaas is dit iets wat we maar weinig te horen krijgen. Het is ook een stukje evangelie die door velen (zowel verkondigers als gelovigen) niet aanvaard kan worden, omdat men enkel maar liever de mooie en lieve woordjes beluistert of verkondigt. Nu het is goed om ons daar eens ernstig over te bezinnen. Vraagt u eens af, wat zou God het liefste hebben, dat we geloven in fabeltjes omtrent hem of dat we de waarheid zoeken en aanvaarden? God is waarheid en hij houd ervan dat zijn kinderen de weg van de WAARHEID bewandelen, dus moeten we wel de leringen die Jezus ons leerde aanvaarden, en dit zonder ze mooier voor te stellen of te verdraaien. 
(“ Niets verheugt mij meer dan te horen dat mijn kinderen de weg van de waarheid volgen.”- 3 Johannes: 1-4)
 Niets verheugt mij meer dan te horen dat mijn kinderen de weg van de waarheid volgen.”
 3 Johannes: 1-4

 Men dient Gods rijk niet met halve of verdraaide waarheden! Leer om de schittering van de waarheid te aanvaarden en ernaar te leven.

De tekst:

Iemand vroeg aan Jezus:"Zijn het er velen die zullen gered worden?" JEZUS antwoordde hem: "Doe uw best binnen te komen door de nauwe deur want neem van mij aan: velen zullen proberen binnen te komen maar het zal hun niet lukken!” 
(lucas 13:23-24)

Over deze smalle weg las ik een mooie overweging, die ik graag wil delen met u, misschien kan ze u helpen om dit stukje evangelie beter te begrijpen en te aanvaarden…
Overweging: Maar de poort is nauw en de weg is smal die naar het leven leidt, en weinigen zijn er die hem vinden.

God volgen betekent de “smalle weg” bewandelen. Het betekent geconfronteerd worden met tegenspoed. Hier zijn een aantal punten die ik heb geleerd en die mij helpen om door te blijven gaan: 
1.           Gods Woord is een kader voor mijn leven. Zolang ik binnen de richtlijnen blijf die in de Bijbel staan beschreven, zal ik wijsheid en kennis hebben om te weten wat ik moet doen en wat ik in Christus nodig heb om het te doen. God is betrouwbaar en Zijn Woord is waar.

2.           Ik moet bereid zijn om hetgeen wat ik start ook te volbrengen. God gebruikt toegewijde mensen die niet geleid worden door emoties. Het is makkelijk om aan het begin, wanneer iets nog nieuw is, opgetogen te zijn, maar diegene die over de finishlijn gaan, zijn degenen die vol blijven houden wanneer niemand meer opgetogen is. 

3.            Als er niemand is om mij te helpen, dan leer ik Jezus heel goed kennen. ( =leren om te vertrouwen op Gods Voorzienigheid!)  De smalle weg om voor God te leven en niet volgens de wegen van de wereld, is dikwijls eenzaam. Maar wat je terugkrijgt is intimiteit met Christus en dat is zoveel meer waard dan alles wat je ooit op deze wereld kunt krijgen. 

4.           Blijf in tegenspoed of tegenkanting volhardend te vertrouwen op het GEBED!

Ik geloof dat deze waarheden je kunnen helpen, net zoals ze mij hebben geholpen. Onthoud altijd: ook al zal er tegenstand zijn, de beloning voor het bewandelen van de smalle weg is het meer dan waard.

(BRON Overweging: Joyce Meyer ministries.)

Zie ook over dit onderwerp een oude blog uit 2014: de smalle weg en de brede weg:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.