dinsdag 30 augustus 2022

SURRENDER NOVENA

 

 

SURRENDER NOVENA

OVERGAVE   NOVEEN

NOVEEN VAN OVERGAVE
AAN DE WIL VAN GOD:



 

Noveengebed, door Jezus gegeven aan priester Don Dolindo Ruotolo, een Italiaanse Franciscaan uit Napels.

(6okt 1882, +19  nov. 1970) Het proces tot Zaligverklaring is lopende. Hij was een tijdgenoot van Pater Pio. Hij bad voortdurend de rozenkrans en noemde zichzelf 'de kleine oude man van de Madonna'. Jezus inspireerde hem tot het schrijven van een zeer krachtig gebed: de ‘surrender noveen’ of overgave noveen. Deze noveen kan men altijd bidden, is niet gebonden aan een bepaalde datum.

 

SURRENDER NOVENA

OVERGAVE   NOVEEN:

 

GEBED+ Overweging.

NOVEEN VAN OVERGAVE
AAN DE WIL VAN GOD

Door Jezus gegeven aan Don Dolindo Ruotolo.

Een krachtig gebed! Bid het met overgave en grote Liefde tot Jezus! Het is tevens een zeer begeesterende meditatie over de overgave aan de ‘wil van God.’

 Laat Jezus voor alles zorgen!

DAG 1:

Waarom verwar je jezelf door je zorgen te maken? Laat de zorg voor uw zaken aan mij over en alles zal rustig verlopen. Ik zeg je naar waarheid dat elke daad van ware, blinde, volledige overgave aan mij het effect heeft dat je wenst en alle moeilijke situaties oplost.

O Jezus, ik geef me over aan U, zorg voor alles! (Herhaal.)

 

DAG 2:

Overgave betekent voor mij niet dat je je zorgen maakt, van streek raakt of de hoop verliest, en het betekent ook niet dat je me een bezorgd gebed opdraagt ​​waarin je me vraagt ​​je te volgen en je zorgen in gebed te veranderen. Het is tegen deze overgave, diep tegen, om je zorgen te maken, nerveus te zijn en te willen nadenken over de gevolgen van wat dan ook. Het is als de verwarring die kinderen voelen wanneer ze hun moeder vragen om in hun behoeften te voorzien en vervolgens proberen voor zichzelf te zorgen, zodat hun kinderlijke inspanningen hun moeder in de weg zitten. Overgave betekent rustig de ogen van de ziel sluiten, je afkeren van gedachten aan verdrukking en jezelf aan mijn zorg toevertrouwen, zodat alleen ik handel. Zeggen dat je ervoor zorgt.

O Jezus, ik geef me over aan U, zorg voor alles! (Herhaal.)

 

DAG 3:

Hoeveel dingen doe ik als de ziel zich in zoveel geestelijke en materiële nood tot mij wendt, naar mij kijkt en tegen mij zegt; Je zorgt ervoor, sluit dan zijn ogen en rust uit. Met pijn bid je dat ik handel, maar dat ik handel zoals jij dat wilt. U wendt zich niet tot mij, in plaats daarvan wilt u dat ik me aanpas aan uw ideeën. Jullie zijn geen zieke mensen die de dokter vragen om je te genezen, maar eerder zieke mensen die de dokter vertellen hoe het moet. Dus handel niet zo, maar bid zoals ik u heb geleerd in het Onze Vader: Geheiligd zij uw naam, dat wil zeggen, wees verheerlijkt in mijn nood. Uw koninkrijk kome”, dat wil zeggen, laat alles wat in ons en in de wereld is, in overeenstemming zijn met uw koninkrijk. Uw wil geschiede op aarde zoals in de hemel, dat wil zeggen, in onze nood, beslis naar eigen goeddunken voor ons tijdelijke en eeuwige leven. Als je echt tegen me zegt: Uw wil geschiede. Dat is hetzelfde als zeggen: jij regelt het.

O Jezus, ik geef me over aan U, zorg voor alles! (Herhaal.)

 

DAG 4:

Zie je het kwaad groeien in plaats van verzwakken? Maak je geen zorgen, sluit je ogen en zeg met vertrouwen tegen mij: Uw wil geschiede, zorg ervoor. Ik zeg u dat ik ervoor zal zorgen en dat ik zal ingrijpen zoals een dokter dat doet en dat ik wonderen zal verrichten wanneer dat nodig is. Zie je dat de zieke erger wordt? Wees niet boos, maar sluit je ogen en zeg dat je er maar voor zorgt. Ik zeg je dat ik ervoor zal zorgen, en dat er geen krachtiger medicijn is dan mijn liefdevolle tussenkomst. Door mijn liefde, ik beloof je dit.

O Jezus, ik geef me over aan U, zorg voor alles! (Herhaal.)

DAG 5:

En wanneer ik je op een ander pad moet leiden dan je ziet, zal ik je voorbereiden; Ik zal je in mijn armen dragen; Ik laat je jezelf vinden, als kinderen die in de armen van hun moeder in slaap zijn gevallen, aan de andere oever van de rivier. Wat je dwars zit en je enorm pijn doet, zijn je rede, je gedachten en zorgen, en je verlangen om koste wat kost om te gaan met wat je kwelt.

O Jezus, ik geef me over aan U, zorg voor alles! (Herhaal.)

DAG 6:

Je bent slapeloos; je wilt alles beoordelen, alles sturen en overal voor zorgen en je geeft je over aan de menselijke kracht, of erger nog, aan de mensen zelf, vertrouwend op hun tussenkomst, dat is wat mijn woorden en mijn opvattingen belemmert. O, hoe graag wens ik van u deze overgave, om u te helpen en wat lijd ik als ik u zo opgewonden zie! Satan probeert precies dit te doen: je in beroering brengen en je van mijn bescherming verwijderen en je in de kaken van menselijk initiatief werpen. Dus vertrouw alleen op mij, rust in mij, geef je in alles aan mij over.

O Jezus, ik geef me over aan U, zorg voor alles! (Herhaal.)

DAG 7:

Ik verricht wonderen in verhouding tot je volledige overgave aan mij en dat je niet aan jezelf denkt. Ik zaai schatten van genaden als je in de diepste armoede bent. Geen enkel verstandig mens, geen denker heeft ooit wonderen verricht, zelfs niet onder de heiligen. Hij doet goddelijke werken wie zich aan God overgeeft. Dus denk er niet meer over na, want je geest is scherp en voor jou is het heel moeilijk om het kwaad te zien en op mij te vertrouwen en niet aan jezelf te denken. Doet dit voor al je behoeften, doe dit voor jullie allemaal en je zult grote, voortdurende stille wonderen zien. Ik zal voor de dingen zorgen, dat beloof ik je.

O Jezus, ik geef me over aan U, zorg voor alles! (Herhaal.)

DAG 8:

Sluit je ogen en laat je meevoeren op de stromende stroom van mijn genade; sluit je ogen en denk niet aan het heden, wend je gedachten af ​​van de toekomst, net zoals je zou doen aan verleiding. Rust in mij, geloof in mijn goedheid, en ik beloof je door mijn liefde dat als je zegt dat je ervoor zorgt. Ik zal voor alles zorgen; Ik zal je troosten, je bevrijden en je leiden.

O Jezus, ik geef me over aan U, zorg voor alles! (Herhaal.)

 

DAG 9:

Bid altijd in bereidheid om je over te geven, en je zult er grote vrede en grote beloningen van ontvangen, zelfs als ik je de genade van opoffering, van berouw en van liefde verleen. Wat doet lijden er dan toe? Het lijkt je onmogelijk? Sluit je ogen en zeg met heel je ziel: Jezus, zorg ervoor. Wees niet bang, ik zal voor de dingen zorgen en je zult mijn naam zegenen door jezelf te vernederen. Duizend gebeden kunnen niet gelijk zijn aan één enkele daad van overgave, onthoudt dit goed. Er is geen effectievere noveen dan deze:

O Jezus, ik geef mij over aan U, zorg voor alles! (Herhaal.)

 

Moeder Maria, ik ben de jouwe nu en voor altijd. Door jou en met jou wil ik altijd helemaal bij Jezus horen.

 

 

Zie ook blog: ‘VERTROUWEN EN OVERGAVE’

Eveneens van de hand van Don Dolindo Ruotolo:

https://jezusmariagroep.blogspot.com/2014/06/vertrouwen-en-overgave.html

 


               Don Dolindo Ruotolo



        "Maak mij, HEER, met uw wegen vertrouwd,
leer mij uw paden te gaan."
 (Psalm 25:4)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.