woensdag 6 oktober 2021

WEES STIL EN WEET DAT IK GOD BEN

 

 

 

WEES STIL, EN WEET DAT IK GOD BEN:

 

(Psalm 46:10)

 



 

 

Dit is één van de favoriete psalmverzen die een diepe indruk maken op mij, stil zijn, is luisteren naar Hem DIE IS. Jawel, en dat beschouw ik als een voorrecht dit te mogen doen: Luisteren naar onze Heer God, onze Schepper! Daar alleen al word ik rustig van… Ik vind het zo groots dat God zich openbaarde aan Mozes als: IK BEN! Laat deze woorden even diep in je binnenste doordringen, en laat ze op je inwerken.

Als God ons zegt, wees stil, en weet dat ik God ben… dan weten we dat God onze KRACHT is, waarop we mogen vertrouwen!

 

Brengt de kakofonie van het dagelijks leven, even tot stilte, en laat je gedachten tot rust komen, en neem dit psalmvers even mee ter overweging, en je zult zien, ze geeft je kracht! Het laat je thuiskomen bij de hemelse Vader.

 

"Nog vóórdat de bergen ontstonden,

nog vóórdat U de aarde had gemaakt,

was U al God.

Voor eeuwig bent U God."

(Psalm 90:2)



 

De IK BEN is een absolute aanwezigheid.

De IK BEN is.

De IK BEN is jullie ware gezicht, jullie ware aard, jullie enige echte zin, jullie enige echte doel.

De IK BEN is jullie leidsman, jullie toeverlaat, jullie rustpunt. En jullie maken daar contact mee wanneer jullie stil zijn en luisteren en erkennen, dat God IK BEN IS.

 

 

 

 

 

 

 


“Degene DIE IS, van het begin, blijft  altijd dezelfde tot in eeuwigheid!”

 

 

 

"Bij de eeuwige God ben je altijd veilig.

Zijn eeuwige armen dragen je.

Hij jaagt al je vijanden voor je weg.” (Deuteronomium  33:27)

 

"Want er staat geschreven: ‘Zo waar ik leef – zegt de Heer –, voor mij zal elke knie zich buigen, en elke tong zal God loven."

 

(Romeinen 14:11)

 

 



 Ik wens u veel stilte toe, en vreugde in God. Frank.




6 oktober ‘21  (H.Bruno, ordestichter -orde der Kartuizers - Grande Chartreuse, Franse Alpen.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.