maandag 14 maart 2022

HOOP

 

 

HOOP:

 



 

Er is hoop bij Jezus!

 

In een wereld vol angst en hopeloze situaties.

Je vindt vrede bij Mij.

Je zult in de wereld veel moeilijkheden hebben,

maar houd moed: Ik heb de wereld overwonnen. (Joh.16: 33)

Er is hoop!

Ook als het moeilijk is, je bent nooit alleen.

Waar jij bent, ben Ik.

Mijn zorg laat je nooit los.

Ik ben bij je om jou te dragen,

alle dagen, tot aan de voleinding van de wereld. (Mat. 28:20, Hebr.12: 8)

In Mijn woorden is er de kracht om door te breken

In de moeilijkste situaties.

Zie je hoe na een koude winter

in de lente nieuw leven ontspringt,

en de donkere aarde verandert in een kleurrijk tapijt

vol prachtige bloemen.

Zo sterk is Mijn zorg  voor jou.

Voor Mij is het mogelijk om jouw zorgen om te keren

In een blijde verwachting dat Ik voorzie in élke nood.

Ik verlos jou van alles wat je vreest,

Ik red je uit al je moeilijkheden.

(Ps.33: 20, 34:5:7, 46:2)

Ik geef je Mijn hoop…

ook al lijkt alles donker om je heen.

Als jij je hopeloos voelt, schuil maar bij Mij.

Je kunt je met een gerust hart aan Mij toevertrouwen.

(Ps.62: 8.9, 91:1,4)

Ik leid je om niet je ogen te richten

op alles wat je bang en onzeker maakt,

maar op Mij. Ik ben jouw machtige overwinnaar.

Je mag zien hoe Ik met kracht in je werk,

IN al jouw omstandigheden.

Ontvang Mijn hoop, Mijn zorg,

Mijn helpende hand, Mijn krachtige steun. (Hebr.12: 2, Fil.4: 19)

Ik ben de God van de hoop.

Als Ik de zware last van bezorgdheid en angst van je schouders neem, en met Mijn licht in je leven mag schijnen,

dan verdwijnen de donkere wolken,

en breekt de zon door in je leven;

(Ps.27:1, Jes.60:1,2, Joh.8:12)

Wat donker is maak Ik licht.

Jouw angst neem Ik weg,

en Ik maak je hart vol met Mijn vreugde en vrede.

Mijn vrede is als een beschermende muur rondom je gedachten en emoties. Mijn vrede tilt je op boven uitzichtloze situaties.

 (Rom.15:13, Fil.4:7, 2Tim.1:7)

Ik ben jouw Bron van hoop,

Ik geef je hoop en vertrouwen, ook voor de toekomst.

Omdat Ik leef, hoef jij niet bang te zijn voor morgen.

Ik zorg voor jou, Ik heb jouw geluk voor ogen,

en Mijn zorg schiet nooit tekort.

(Jer.29: 11. Mat.6: 31-33)

 


                                   

Er is hoop, want Jezus leeft!

"Wat ben je bedroefd, mijn ziel,

en onrustig in mij.

Vestig je hoop op God,

eens zal ik Hem weer loven,

mijn God, die mij ziet en redt."

(Psalm 42: 12)

 

 

BRON: Woorden van Gods liefde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.