vrijdag 9 april 2021

GODS TOORN

 

 

MIJN TOORN STAAT OP ONTBRANDEN!

 

  


 

 

Profetie:

 

Woord van de Heer:

 

Mijn Heilige Toorn staat op het punt te ontbranden. De Goddelozen, en de dienaars van mijn vijand en zijn trawanten denken de macht in hun handen te kunnen grijpen over Mijn Schepping. Men is er op uit om Mij in mijn heiligheid aan te tasten, en die van de mens! Hun hoogmoed overschrijdt alle grenzen van het toelaatbare! 

(De wanorde, ongerechtigheden en zonden der mensen doorboren het Hemelgewelf!)  Ik ben geduldig geweest, in de hoop dat er mensenzielen zouden bereid zijn om het kwade een halt toe te roepen, maar helaas zijn de edelmoedige zielen niet meer bereid om zich in te zetten om mijn Schepping nieuw en hoopvol leven in te blazen.

Daarom moet ik ingrijpen en Mijn Toorn tot leven laten komen. Deze toorn moet zuiveren en tot nieuw en waarachtig leven wekken!

 

 

Ik zal de hoogmoedige vernederen, en rijken zend ik heen met ledige handen. Ik zal tot stof malen, hoge muren van verzet en ik zal de kracht van de corrupte slopen.

 

"En ik hoorde een stem uit het heiligdom luid tegen de zeven engelen zeggen: "Ga en giet de zeven schalen van Gods straf leeg op de aarde."

(Openbaring 16:1)

 

"Hier is Jahwe die de aarde verwoest en vernielt. Hij keert ze ondersteboven en drijft haar bewoners uiteen. De aarde wordt totaal verwoest, helemaal leeggeplunderd: JAHWE HEEFT DIT WOORD GESPROKEN. De aarde is ONTWIJD door haar bewoners: zij hebben de wetten geschonden, de geboden overtreden, het eeuwig verbond verbroken. DAAROM wordt de aarde door een vloek verteerd en boeten haar bewoners voor hun schuld. Daarom slinken de bewoners van de aarde in aantal en blijven slechts weinig mensen gespaard."

(Jesaja 24:1-5)

 

"De mensen die zich niets van God aantrekken,

zullen worden gedood.

Mensen die niet trouw aan God zijn,

zullen uit het land worden weggerukt."

(Spreuken 2:22)

 

"Nu is de tijd gekomen dat de mensen die de aarde vernietigen, zelf vernietigd zullen worden."

(Openbaring 11:18)



"Maar de familie van slechte mensen zal later niet meer bestaan.

Maar de mensen die leven zoals Hij het wil,

zullen voor altijd op aarde leven.

De aarde zal van hen zijn."

(Psalm 37: 28-29)

 

 

 

Jezus Sirach5: 6-7:”Gij moet niet zeggen: Zijn barmhartigheid is groot. Hij zal mijn vele zonden wel vergeven! Let wel: er is bij HEM zowel Barmhartigheid als TOORN(!!!) 

En op de zondaars ligt Zijn gramschap. Blijf niet wachten met uw terugkeer tot de Heer en stel niet uit van dag tot dag, want de Toorn van de Heer komt plotseling los en in het uur van de bestraffing gaat gij te gronde”…

 

 


Hebreeën12: 5-8,11:” Zijt ge al het Schriftwoord vergeten dat u als kinderen aanspreekt en aanmoedigt: “Kind, minacht de Tucht van de Heer niet en laat u door Zijn straf niet ontmoedigen. Want de Heer tuchtigt hen die Hij liefheeft. Hij straft ieder die Hij als Zijn kind erkent! “Het lijden dient om u te verbeteren en om u op te voeden.” God behandelt u als kinderen. Ieder kind wordt wel eens door zijn vader  gestraft. Tucht is het deel van allen. Zou u elke kastijding bespaard blijven, dan waart gij bastaards, geen echte kinderen…!!! Tucht is nooit prettig, op het moment zelf is er meer verdriet dan blijdschap, maar op lange termijn levert ze voor degenen die zich door haar lieten vormen, de heilzame vrucht op van een heilig leven!

 

Opleving:

 

Het Koninkrijk van God moet door ons heen doorbreken in alle lagen van de maatschappij (media, onderwijs, regeringen, economie, religie, kunst, ontspanning, onze families…)

 Collectieve opleving kan komen. Er breekt een nieuw lied aan!




 Aanvulling:

 

Aan uw persoonlijke heropleving kunt u zelf werken, uiteraard in samenwerking met vooral de H.Geest! De H.Geest speelt een voorname rol in ons geestelijke leven. Daarom is het van groot belang, dat we open staan voor zijn leiding, en doen wat Hij wil, en niet wat we zelf willen! U start het beste met dagelijks te bidden om de kracht en werking van de H.Geest, vraag om kracht, moed en doorzettingsvermogen om te slagen in uw ondernemingen. Vraag ook om wijsheid en inzicht, ook om onderscheidingsvermogen, zodat je altijd goed ziet dat je op de juiste weg zit en indien dit zo niet zou zijn dat Hij je daar dan attent mag op maken en jou mag bijsturen waar nodig. Doe dit alles altijd met een open hart en een open geest. Sluit  de H.Geest niet buiten, want dan raak je zeker op een doolweg…

 

Zoek Mij, zonder vast te houden aan het oude. Als je Mij centraal stelt, als je mijn wil zoekt, als je hart laat uitgaan om Mij te kennen, dan zul je veel vreugde ervaren, dan begint er iets nieuws! Want Ik ben de God die hoop geeft. Kijk niet meer achterom, luister niet langer naar de stemmen van de dood en het verleden, die je willen tegenhouden. Laat je niet langer aan banden leggen, door de leugens (van de duisternis) die je  hebben geteisterd.”

 Als je Mij vertrouwt, zul je veel HOOP kennen in je leven. Want Ik ben HOOP!
“Dit mysterie onthult: zijn voornemen om met Christus de voltooiing van de tijd te verwezenlijken en zijn besluit om alles in de hemel en op aarde onder één hoofd bijeen te brengen, onder Christus.

      “In hem heeft God, die alles naar zijn wil en besluit tot stand brengt, ons de bestemming toebedeelt om vanaf het begin onze hoop te vestigen op Christus, tot eer van Gods grootheid.” ( Efeziërs 1: 9-12)

 

Ga op zoek naar het nieuwe lied in jou leven!

 

“Wat Ik je zal laten zien, gaat nog niet gelijk gebeuren. Maar uiteindelijk zal Ik het doen! Als het lang duurt, blijf dan verwachten dat Ik het zal doen, want het staat vast dat Ik zal komen.”    (Habakuk 2:3)

 

 


 

“In een vlaag van toorn heb ik mij van u afgewend.”

(Jesaja 54:8)

 

“De HEER staat aan uw kant zolang u aan zijn kant staat. Als u hem zoekt, zal hij zich door u laten vinden, maar als u zich van hem afwendt, zal hij zich van u afwenden."

(2 Kronieken 15:2b)




"Zonder geloof is het onmogelijk God vreugde te geven; wie hem wil naderen moet immers geloven dat hij bestaat, en wie hem zoekt zal door hem worden beloond."

(Hebreeën 11:6)

 

 

“Ga op zoek naar het nieuwe lied in jou leven!” Keert uzelf naar God met heel uw hart, en gans uw verstand. Geef hem de hoogste plaats in jou leven!

 

Aan Mijn kinderen die volgzaam zijn zeg ik: “Wees volhardend, houd moed, heb vertrouwen.”

Heb geen angst voor wat komen gaat, jullie God is zorgzaam voor jullie. Jullie zegekrans ligt al te wachten op jullie, die je eens in glorie en vol vreugde zal dragen tot in eeuwigheid!

 

Laat je niet langer binden door de angsten van deze wereld die Mij niet kent.

 

"Als je overwint, zal Ik je te eten geven van het geheime manna, het geheime brood uit de hemel. En Ik zal je een witte steen geven met daarop een nieuwe naam. Niemand anders dan jij zal die naam weten." (Openbaring 2:17)

 

              Openbaring 2:17


 

 

 

 

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.