zaterdag 3 april 2021

GEDULD EN VERTROUWEN

 

 

GEDULD EN VERTROUWEN:




Woord van de Heer:

De Heer richt deze woorden tot Zijn kinderen:

Mijn kinderen, ik ken jullie angsten en moeilijkheden in deze duistere en verwarde tijden. Ik roep jullie op om Geduld en Vertrouwen te laten heersen in deze dagen!

Met vertrouwvol gebed en veel geduld kunnen jullie zoveel meer bereiken, als alle andere menselijke oplossingen voor eender welk probleem! Waarlijk, zo zeg Ik jullie, als jullie je echt en volledig aan Mij toevertrouwen, dan zullen je gebeden worden verhoord en al je moeilijkheden worden opgelost.”

Hoe verdriet het Mij jullie zo onrustig en vertwijfeld te zien! Dat is precies het doel van Satan, jullie zo onrustig en vertwijfeld maken, en zo jullie afhouden van mijn hulp en liefde, zodat jullie je geheel op het menselijk denken en handelen verlaten. Vertrouw daarom geheel op MijVind rust in Mij! Vertrouw je in alles aan Mij toe. Ik verricht wonderen naarmate jullie je vollediger aan Mij overgeven en jullie jezelf wantrouwen.

Als jullie werkelijk tegen Mij zeggen: Uw wil geschiede of zorg toch voor ons, dan grijp Ik in met al mijn almacht en los Ik de moeilijkste situaties op.”

Als je merkt dat het van kwaad tot erger wordt, maak je dan niet ongerust. Sluit weer de ogen van je ziel of van je hart en spreek vol vertrouwen tot Mij: "Uw wil geschiede, zorgt Gij voor mij, O Heer!" Bij dreigende gevaren roep Mij aan: “Spaar ons, O Heer, en ik zorg voor jullie!

Vertrouw wat minder op jullie eigen wijsheid en kunnen, maar VERTROUW veel meer op Mij! Ik ben Jezus jullie HERDER, en een goede herder die zorgt voor zijn schaapjes, zou ik jullie dan in de steek laten? Eén voor één zijn jullie Mij allen dierbaar, zelfs het zwarte schaap en vooral het verloren schaap!

 



 

Onrust, bezorgdheid over hoe iets zal aflopen, dingen zelf willen bepalen en doen, dat gaat tegen de ware overgave in.

 Voel je geborgen in mijn aanwezigheid, vertrouw dat ik je nabij ben, in wat voor situatie je je ook bevind, spreek dikwijls in de diepte en stilte van je hart uit: Jezus, ik vertrouw op u!” Dit is een akte van geloof, en maakt mij blij!

 

 

"Wie geduldig is geeft blijk van groot inzicht,

wie onbesuisd is stapelt dwaasheid op dwaasheid."

(Spreuken 14:29)

 





 

 

 

"De Heer is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen menen; hij heeft alleen maar geduld met u, omdat hij wil dat iedereen tot inkeer komt en niemand verloren gaat."

(2 Petrus 3:9)

 

‘Vrees niet, geloof alleen,

Alle dingen zijn mogelijk voor wie gelooft.

Ik geloof Heer, kom mijn ongeloof te hulp….’ (Marc.9: 23,24)

Mijn lieve kind, Ik ben er voor jou! Geloof Mij maar, Ik sta voor je klaar en Ik geef je alles wat je nodig hebt.

 

 

"Vertrouw op de HEER met heel je hart,

steun niet op eigen inzicht.

Denk aan hem bij alles wat je doet,

dan baant hij voor jou de weg."

(Spreuken 3:5-6)

 

 



 

 

IK BEN MET JULLIE EN HEB EEN PLAN MET JULLIE!”

 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.