donderdag 2 juni 2022

SCHIETGEBEDJES

 

 

 

SCHIETGEBEDJES:

 



 

Schietgebedjes zijn heel korte gebedjes die we in de loop van de dag verrichten, je kan ze zeggen tijdens allerlei activiteiten, uw werk of uw hobby’s, kort gezegd ze kunnen op gelijk welk moment van de dag gebeden worden, ook s’nachts als je een kort moment wakker bent, zeg dan enkele schietgebedjes op, ze zijn de hemel zeer aangenaam. Het zijn kleine attenties van onze kant richting hemel. Ze werken versterkend voor ons persoonlijk geloof, maak er dus een gewoonte van om ze veelvuldig te bidden, ze zijn een balsem voor de ziel. En schenken rust bij onrust of angst.

De Heilige Augustinus beveelt de schietgebeden aan ook in de drukste bezigheden om zo met God verenigd te blijven.

 

Enkele korte schietgebedjes:

 

Jezus, mijn Heer en God, ik bemin u.

O Jezus, ondersteun mij met Uw heilrijke rechterhand.

Jezus, ik vertrouw op u.

"Jezus, zachtmoedig en nederig van Hart, maak ons hart gelijkvormig aan uw Hart."

 

Kom H.Geest, wees mijn helper, leid mij, beziel mij.

 

O Maria zonder zonde ontvangen, bid voor ons die onze toevlucht tot u nemen.

Maria, machtige Koningin wees mijn bescherming.

Maria, moeder van Altijddurende Bijstand, bid voor ons.

Ook het  herhalend uitspreken van de heilige namen van Jezus en Maria, zijn krachtige schietgebeden.

Jezus Christus, mijn Heer en mijn God.

 

O Jezus, ik bemin u.

 

Heilig hart van Jezus, ik hoop en Vertrouw op u.

 

Ontferm u over ons Heer, ontferm u over ons. God wees ons zondaars genadig.

O Jezus, door uw lijden en uw kruis, verlos ons. Amen.

 

Hart van Jezus, bron van alle troost, ontferm U over ons.

 

 

 

 

 

"Vrees niet, want Ik ben met u; zie niet angstig rond, want Ik ben uw God. Ik sterk u, ook help Ik u, ook ondersteun Ik u met mijn heilrijke rechterhand."

(Jesaja 41:10)

 

 

"Ik ondersteun u met mijn heilrijke rechterhand!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.