woensdag 24 augustus 2022

GODS STEM HOREN

 

GODS STEM HOREN…



Als gelovige, is het van groot belang dat we goed leren onderscheid maken tussen de stem die van God komt en de stem van de wereld…in onze huidige wereld klinkt de stem van deze wereld hoog uit boven de stem van God! We moeten daar rekening mee houden, en er leren mee omgaan. Gods'stem vind je niet in het rumoer van deze wereld! Maak het stil,  trek eens naar een mooie plaats in de natuur om er stil te zijn, en je innerlijke oor te luisteren te leggen...Laat God toe in je hart,en laat hem spreken tot jou.



Overweging:

Johannes 10: 27:
Mijn schapen luisteren naar Mijn Stem en Ik ken ze.


Het horen van Gods stem is iets waarnaar we allemaal verlangen. Maar wist jij dat het helemaal niet moeilijk is om dat te doen? Sterker nog, God wil dat je Zijn stem hoort! Hij spreekt niet tot ons door middel van een huivering in je buik of met vreemde trillingen of via mediums. Het horen van Gods stem is net zo natuurlijk als het horen van je beste vriend die tegen je praat. Bovendien kunnen we Hem elke dag horen en niet alleen op bijzondere gelegenheden of door speciale bezweringen of formules te uiten. Hij spreekt tot ons op de natuurlijke momenten in het leven. Wil jij Gods stem horen? Dan moet je er klaar voor zijn om te luisteren. Maak het vooral stil (zowel innerlijk als uitwendig.)
Hoe kun je Gods stem verstaan? "Iedere persoon is uniek en God heeft met iedereen zijn eigen manier van communiceren. Sommige mensen krijgen beelden, anderen dromen. Anderen horen Gods stem in hun gedachten. Er zijn meerdere manieren waarop God spreekt.

 

BRON overweging: kracht in het gebed

 (facebook-pagina)

 



 

Johannes 10: 27:
"Mijn schapen luisteren naar Mijn Stem en Ik ken ze."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.