dinsdag 2 augustus 2022

EEN DEGELIJK EN WAARHEIDSGETROUW GELOOF

 

 

EEN DEGELIJK EN WAARHEIDSGETROUW GELOOF!


 



 

JEZUS IS RADICAAL:

 

Een profetische visie op onze hedendaagse kerk.

Jezus is radicaal!

Hij veranderde water in wijn,

maar deed geen water bij de wijn.

 

Enkele sterke uitspraken van Jezus, die niks aan de verbeelding overlaten!

 

Jezus Christus zelf zegt ons heel duidelijk (Matteüs 7, 13-14) dat die Weg die naar het Eeuwig Leven leidt SMAL is en dat er WEINIGEN zijn die hem vinden!

 

Jezus vraagt ons hem niet te verloochenen:

 

"Ieder die Mij bij de mensen belijdt, hem zal ook Ik als de mijne erkennen bij mijn Vader die in de hemel is. Maar ieder die Mij zal verloochenen tegenover de mensen zal Ik ook verloochenen tegenover mijn Vader die in de hemel is."
(
Matteüs 10:32 -33)

 

 Matteüs 10:34 - 38: Jezus doet hier een zeer sterke oproep om hem onvoorwaardelijk te volgen maar zegt tevens dat dit veel tegenkanting zal teweegbrengen ook in eigen familiekring


"Denkt niet, dat Ik vrede ben komen brengen op aarde; Ik ben geen vrede komen brengen, maar het zwaard. Tweedracht ben Ik komen brengen tussen een man en zijn vader, tussen dochter en moeder, schoondochter en schoonmoeder; en iemands huisgenoten zullen zijn vijanden zijn. Wie vader of moeder meer bemint dan Mij, is Mij niet waardig; wie zoon of dochter meer bemint dan Mij, is Mij niet waardig. En wie zijn kruis niet opneemt en Mij volgt, is Mij niet waardig."

 

Matteüs 12:36 - 37: Over al onze kleine en grote discussies zegt Jezus:

Ik zeg u: Van ieder onnut woord dat de mensen spreken, zullen zij rekenschap moeten afleggen op de dag van het oordeel, want naar uw woorden zult gij geoordeeld worden

 

De Heer spreekt:

 

Het is nu tijd dat de gelovigen ontwaken en opstaan, en dringend gaan verlangen van hun herders, voorgangers/predikers,  ze enkel nog de zuivere waarheid prediken, zuiver tot op het bot. Gedaan met de slaapverwekkende preekjes, en met verdraaide of halve waarheden te verkondigen! Een verkondiging zoals God het verlangt, en niet zoals de mensen het willen.

 

Jezus wil een blinkende waarheidsgetrouwe kerk, een kerk zuiver tot op de graat! Mijn kerk is geen sociale instelling, maar is geroepen om Mijn Woord te verkondigen. Ze is en blijft een instrument die Mijn Woord blijft verkondigen, ongeacht de tijden of omstandigheden waarin men leeft in zijn ‘zuivere waarheid, onvervalst! Dit is wat ik verlang van mijn herders, ik wil dat ze werken om mij tevreden te stellen en niet de mensen. Men moet stoppen met wereldse leerstellingen te verkondigen in Mijn kerk! Deze zijn ingegeven door de Satan.

Ik wil met een vernieuwde en gezuiverde kerk binnentreden in het nieuwe tijdperk. Daarbij horen zowel de gelovigen als de herders, allen moeten zich herbronnen. Als ik zeg vernieuwen, dan bedoel ik daarmee niet dat er moderne of kunstmatige ingrepen dienen te gebeuren, want deze leiden niet tot hernieuwing, eerder tot afbraak. Degelijkheid en echtheid, dat is wat ik verlang, zowel van de gelovigen als de herders. Doordat mijn Woord niet meer in waarheid wordt verkondigd, heeft de Satan de kans gekregen om van binnenuit de kerk werkzaam te zijn en zo zijn rook te verspreiden en velen te misleiden. Indien het Woord terug in zijn volle waarheid verkondigd zal worden, zal dit de duisternis verstikken. De duisternis haat de waarheid en hij vlucht ervoor! Een waarachtig christendom wil ik opnieuw geboren zien worden. Vraag uw hulp aan de H.Geest. want ik heb hem als uw helper gezonden, doe ook beroep  op mijn heilige moeder, want zij werkt nauw samen met de H.Geest, en ze zal voor u ten beste spreken bij de Geest, en zo wonderen van genade tot stand brengen. In deze eindtijd is zij Koningin waarop zich men ten volle  een beroep kan doen.

De wedergeboorte uit de Geest van God, maakt het mogelijk om intiem met God te leven.

 

Ik verwacht van mijn herders,en de gelovigen een duidelijk en klaar antwoord.


Naar de kerk gaan is geen onderbreking van het horen over de strijd. De kerk is waar orders voor strijd vandaan moeten komen.

De kerk is geen social-club, waar we gezellig wat samenkomen.Het zou een plaats van  onszelf kunnen opladen boordevol met vurig geloof moeten zijn!

Heb ik niet gezegd dat JIJ het zout van de aarde bent en als JIJ als het zout geen genezing brengt,het zal vertrapt worden! 
Zie je niet dat vertrapt worden het resultaat is van christelijke sociale clubs!  
Is het pure kwaad niet duidelijk gemaakt? Sta je er nog steeds op om het neutraal te spelen? Of ben je dan toch vastbesloten om vurig te worden,en de duisternis een klap te geven... Kom op Kerk, sta op. Sta op en wees alles wat ik heb voorzegd dat je zou zijn.

  Sta op terwijl ik een grote Bevrijdingsdag voor u en voor de naties van de wereld organiseer. Sta op en schitter met moed, met overtuiging, met duidelijkheid. Verlaat je lauwe christelijke sociale club als het effect op jou lauw is.

 


              Matteüs 21:13:"Mijn huis moet een huis van gebed zijn."




 

“De ware zin van ons christelijke leven bestaat in het verwerven van de H.Geest.”

( H.Serafim van Sarov.)

 

"En u zult door allen gehaat worden omwille van Mijn Naam, maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden"
(Marcus 13:13)

 

"Verkondigt wat de mensen graag horen= de mensen naar de mond praten, en dan word je geëerd, predik de Waarheid, dan zullen ze je haten, net zoals ze Jezus haatten. Welke houding neem je aan? Die van Jezus of die van het gepeupel..?

 

 

 



 

Onszelf bekleden met de nieuwe mens zoals de apostel Paulus ons aanraad, is een grote noodzaak.Dan pas kan geestelijke vernieuwing plaatsvinden, en de Geest van God in ons volkomen werken!

 

 

 

Jezus verlangt dat ons geloof LICHT zou geven:

 

Lucas 12:49:Jezus sprak:” Ik ben gekomen om op aarde een VUUR te ontsteken, en wat zou ik graag willen dat het al brandde!”

 

"Jullie zijn het licht in de wereld. Een stad die boven op een berg ligt, kan niet verborgen blijven. Men steekt ook geen lamp aan om hem vervolgens onder een korenmaat weg te zetten, nee, men zet hem op een standaard, zodat hij licht geeft voor ieder die in huis is. Zo moet jullie licht schijnen voor de mensen, opdat ze jullie goede daden zien en eer bewijzen aan jullie Vader in de hemel."
(Matteüs 5:14-17 )

 

JEZUS “het mensgeworden WOORD VAN GOD”, brengt VUUR op aarde en dat dient om ons VURIG te maken!
Vele christenen bevinden zich echter in een “lauwe toestand” Aanvaarden we het woord van God nog in zijn volle waarheid?

 

Hebreeën 4: 12:
Want het Woord van God is levend en krachtig. Het snijdt scherper dan een tweesnijdend zwaard. Het dringt door tot het punt waar ziel en geest, merg en been elkaar raken.”

 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.