donderdag 21 maart 2024

NOVEEN TOT DE GODDELIJKE BARMHARTIGHEID

 NOVEEN TOT DE GODDELIJKE BARMHARTIGHEID:




Deze wordt gebeden van Goede Vrijdag, tot de zondag na Pasen (beloken Pasen.)

Jezus gaf zuster Faustina Kowalska (Polen) de opdracht om deze noveen op te schrijven als voorbereiding op het feest van de Goddelijke Barmhartigheid, dat overeenkomstig zijn wens op de eerste zondag na Pasen moet worden gevierd.
Deze zondag is ook wel bekend als Beloken Pasen.
Vandaar dat op Goede Vrijdag met de noveen wordt begonnen, maar je kunt ze ook op elk moment van het jaar houden.
De Heer wil dat daartoe de rozenkrans van de goddelijke barmhartigheid dagelijks gebeden wordt en wel voor de intenties, die Hijzelf aan zuster Faustina gaf.

"Ik verlang dat je gedurende deze negen dagen alle zielen naar de bron van mijn barmhartigheid leidt, zodat zij daar kracht en troost putten en allerlei genaden, die zij nodig hebben voor de moeilijkheden van het leven, maar vooral in het uur van de dood.
Elke dag moet je een groep zielen naar mijn hart brengen en ze onderdompelen in de oceaan van mijn barmhartigheid.
Je zult dat doen in dit leven en in de toekomstige.
Aan de bron van mijn barmhartigheid zal Ik aan geen enkele ziel iets weigeren.
Iedere dag moet je mijn Vader, omwille van mijn smartelijk lijden, om genade smeken voor deze zielen.

Hoe het kroontje van de Goddelijke Barmhartigheid bidden?

Je kunt deze op het gebedssnoer van de gewone rozenkrans bidden:
Onze Vader, Weesgegroet+ Geloofsbelijdenis.
Op de grote kralen:

“Eeuwige Vader; ik offer U op het lichaam, het bloed,
De Ziel en de Godheid van uw welbeminde zoon,
Onze Heer Jezus Christus,
tot verzoening van onze zonden en die van de gehele wereld.”

Op de kleine kralen, 10x:
“Omwille van Zijn smartelijk lijden ,

heb medelijden met ons en met de gehele wereld.”




Eerste dag:
Jezus zegt: Breng vandaag bij mij de hele mensheid, in het bijzonder alle zondaars, en dompel hen in de oceaan van mijn barmhartigheid.  


Tweede dag:
Jezus zegt: Breng vandaag bij mij alle priesters en alle godgewijde personen en dompel hen in mijn onpeilbare barmhartigheid. Zij zijn het die mij de kracht gaven mijn bitter lijden te verduren.

Derde dag:
Jezus zegt: "Breng vandaag bij mij alle trouwe en vrome zielen en dompel hen in de oceaan van mijn barmhartigheid. Deze zielen hebben mij getroost op mijn kruisweg. Zij waren de druppel troost in de oceaan van mijn smart. 

 Vierde dag:
Jezus zegt: "Breng vandaag bij mij zij, die niet in mij geloven en zij, die me nog niet kennen.

Vijfde dag:
Jezus zegt: "Breng mij vandaag de zielen van de afgescheiden broeders en dompel hen in de oceaan van mijn barmhartigheid. Tijdens mijn bitter lijden verscheurenden zij mijn lichaam en mijn hart. Wanneer zij terugkeren in de schoot van de Kerk, genezen zij mijn wonden en troosten in mijn smart. 

Zesde dag:
Jezus zegt: "Breng vandaag bij mij de zachtmoedige, nederige zielen en de zielen van de kleine kinderen en dompel hen in mijn barmhartigheid. Zij lijken het meest op mijn hart.
Zij sterkten mij in mijn bittere doodsangst. Over hen stort ik stromen van genade uit.

Zevende dag:
Jezus zegt: " Breng vandaag bij mij de zielen die mijn barmhartigheid bijzonder vereren en verheerlijken. Deze zielen delen het meest in mijn lijden en dringen het diepste door in mijn geest.  

Achtste dag:
Jezus zegt: "Breng vandaag alle zielen die in het vagevuur zijn en dompel hen in de afgrond van mijn barmhartigheid, zodat de stromen van mijn bloed hun lijden verzachten. Deze zielen heb Ik zeer lief, daar zij genoegdoening verschaffen aan mijn gerechtigheid.

Negende dag:
Jezus zegt: "Breng mij vandaag de lauwe zielen en dompel hen in de oceaan van mijn barmhartigheid. Deze zielen verwonden mijn hart het meest pijnlijk. In de Hof van Olijven ondervond mijn ziel de grootste walging door deze zielen.





Het schietgebed hierbij is:
"O Bloed en Water, stromend 
uit het Hart van Jezus als bron van Barmhartigheid voor ons , ik vertrouw op U"

De belofte van Jezus
:
"Ik beloof dat de ziel die deze beeltenis vereert, niet verloren zal gaan. Ik beloof haar ook de overwinning op haar vijanden reeds hier op aarde, maar vooral in het uur van de dood. Ik zelf zal haar verdedigen als mijn eigen eer".


De mensheid zal geen vrede kennen, zolang ze zich niet in vertrouwen tot de Goddelijke Barmhartigheid wendt.
Het is een teken voor het einde der tijden.

​De eerste zondag na Pasen is er dan Barmhartigheidszondag:

 
             Jezus, ik vertrouw op u. 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.