zondag 2 september 2018

LA SALETTE 19/9



DE BOODSCHAP VAN LA SALETTE & HET GEBED:
Blog t.g.v. het feest van O.L.V.van LA SALETTE op
19/9:

Maria spreekt de 2 kinderen toe.


“Verricht goed jullie gebeden mijn kinderen!”

Tijdens het doorgeven van de boodschap vraagt Maria aan de kinderen:”Bidt gij wel goed mijn kinderen?”De kinderen antwoorden: “Zeer weinig mevrouw.” Daarop zegt Maria:”Ach mijn kinderen, dat is verkeerd, gij moet goed bidden s’morgens en s’avonds, zeg minstens 1 Onze Vader en 1 Weesgegroet, maar als ge meer tijd hebt dan moet ge meer bidden.”

Uit deze passage blijkt dat de hemel veel belang hecht aan  onze gebeden, die we zoals Maria vraagt goed dienen te verrichten…

Wat is goed bidden?

 Het is bidden met het hart, met aandacht, geen mechanisch afrafelen van gebeden… (het mediterend bidden van de rozenkrans, is een zeer goede gebedsoefening.)

Laten we eens kijken wat “het woord van God” ons leert over het gebed:

Bij het bidden moeten jullie niet eindeloos voortprevelen zoals de heidenen, die denken dat ze door hun overvloed aan woorden verhoord zullen worden.” (Matteus 6:7)

“Maar als jullie bidden, trek je dan in je huis terug, sluit de deur en bid tot je Vader, die in het verborgene is. En jullie Vader, die in het verborgene ziet, zal je ervoor belonen.” (Matteus 6:6)

“Wees over niets bezorgd, maar vraag God wat u nodig hebt en dank hem in al uw gebeden. Dan zal de vrede van God, die alle verstand te boven gaat, uw hart en gedachten in Christus Jezus bewaren.”
 (Filippenzen 4:6-7)

"Laat u bij het bidden leiden door de Geest, iedere keer dat u bidt; blijf waakzaam en bid voortdurend voor alle heiligen" (Efeziërs 6:18)

“De Heer houdt zich ver
van wie niets van Hem willen weten,
maar Hij hoort het gebed
van wie naar Hem luisteren.”
(Spreuken15: 29)

Beken elkaar uw zonden en bid voor elkaar, dan zult u genezen. Want het gebed van een rechtvaardige is krachtig en mist zijn uitwerking niet.”
(Jakobus 5:16)




In La Salette komt Maria in Haar boodschap ons vragen, dat we ons zouden onderwerpen aan God, d.w.z. dat we God de nodige eerbied schenken die Hem toekomt. Dat we Hem de plaats geven in ons leven die Hem toekomt, dit is de eerste plaats!
En ook nog dat Maria voor ons voortdurend ten beste spreekt! Ze vraagt er ook dat we de zondag, de dag des Heren zouden eerbiedigen.
(Dit alles gebeurt in de eerste persoon enkelvoud…Maria komt hier spreken in naam van God!)

ALS MIJN VOLK ZICH NIET WIL ONDERWERPEN BEN IK GEDWONGEN DE ARM VAN MIJN ZOON TE LATEN GAAN. HIJ IS ZO ZWAAR EN ZO DRUKKEND DAT IK HEM NIET LANGER KAN TEGENHOUDEN.”

ALS IK WIL DAT MIJN ZOON ZICH NIET VAN U AFKEERT BEN IK GENOODZAAKT HEM ONOPHOUDELIJK VOOR JULLIE TEN BESTE TE SPREKEN. MAAR JULLIE, JULLIE TREKKEN ER ZICH NIETS VAN AAN.”

IK HEB U ZES DAGEN GEGEVEN OM TE WERKEN, IK HEB MEZELF DE ZEVENDE DAG VOORBEHOUDEN EN GIJ WILT HEM MIJ NIET TOESTAAN.”


« LE SANCTUAIRE DE NOTRE DAME DE LA SALETTE. » (Alpes français)




Zie ook:
*de boodschap van LA SALETTE:

*Het geheim van LA SALETTE:


Mooie website over La Salette:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.