maandag 25 november 2019

DANKBAARHEID




DANKBAARHEID:




Dankbaarheid haalt de angel uit tegenslagen. Daarom heb ik je de instructie gegeven om Mij voor alles te danken. Deze uitwisseling bevat een mysterie: jij dankt Mij (hoe je je ook voelt) en Ik geef jou vreugde (hoe je omstandigheden ook zijn.) Dit is een geestelijke daad van gehoorzaamheid- soms zelfs blinde gehoorzaamheid. Voor mensen die Mij niet goed kennen, lijkt het soms irrationeel of zelfs onmogelijk om Mij voor hartverscheurende tegenslagen te danken. Toch worden degenen die Mij op deze manier gehoorzamen zonder uitzondering gezegend, zelfs als hun moeilijkheden soms aanhouden.
Dankbaarheid opent je hart voor mijn nabijheid en je verstand voor mijn gedachten. Je zit misschien nog steeds in dezelfde omstandigheden, maar het is net alsof het licht is aangegaan, waardoor je vanuit mijn perspectief kunt kijken. Door het licht van mijn aanwezigheid zien tegenslagen er heel anders uit.

Dank Mij vaak deze dag. Zo kun je onophoudelijk bidden, zoals de apostel Paulus schreef. Als je echt voortdurend wilt bidden, kun je dat het beste doen door Mij in elke situatie te danken.
Deze dankbare gebeden bieden een stevig fundament waarop je al je andere gebeden kunt bouwen. Bovendien maakt een dankbare houding het gemakkelijker voor je om met Mij te praten. Als je in gedachten Mij dankt, heb je geen tijd om je zorgen te maken of te klagen. Als je die dankbaarheid consequent in de praktijk brengt, zullen negatieve gedachtepatronen steeds zwakker worden. Nader tot Mij met een dankbaar hart, dan zal mijn nabijheid je vullen met vreugde en vrede.

Dit is de dag die Ik gemaakt heb! Als je je over deze dag verheugt, zul je kostbare geschenken ontvangen en belangrijke lessen leren. Bewandel samen met Mij de weg van dankbaarheid, dan zul je alle mooie dingen ontdekken die Ik voor je heb klaargelegd.
Om je dankbaarheid te beschermen, moet je onthouden  dat je in een gevallen wereld leeft, waar zegeningen en tegenslagen zich met elkaar vermengen. Veel christenen voelen zich verslagen, omdat zij zich steeds op hun tegenslagen richten.  Ze maken een stralende dag mee, vol schoonheid, maar zien alleen hun eigen grauwe gedachten. Omdat zij niet dankbaar zijn, zijn hun gedachten verduisterd. Hoe  dierbaar zijn Mij mijn kinderen die Mij in alle omstandigheden danken. Zelfs tijdens de donkerste dagen hebben zij vreugde in hun hart, want zij weten dat het licht van mijn nabijheid nog steeds op hen schijnt. Verheug je in deze dag die Ik heb gemaakt, want Ik ben je trouwe Metgezel.
Een leven van aanbidding en dankbaarheid wordt een leven vol wonderen. Dan probeer je niet langer alles onder controle te houden, maar richt je je aandacht op Mij en op wat Ik aan het doen ben. Dit is de kracht van lofprijzing: dat je je  hele leven in Mij plaatst. Hiervoor heb Ik je gemaakt, want Ik heb je naar mijn evenbeeld gemaakt. Geniet van een overvloedig leven door over te stromen van lofprijzing en dankzegging!



BRON: Uit “Dicht bij Jezus”- Sarah Young.

“DANKBAARHEID vult je met vreugde en vrede.”




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.