vrijdag 8 november 2019

IK BEN


IK BEN:
 

Toen Mozes aan God vroeg hoe zijn naam was, antwoordde God: "Mijn naam is IK BEN.” 
(Exodus 3:14)

In het evangelie lezen we heel dikwijls dat Jezus deze woorden gebruikt als hij wil aantonen wie hij is:

Ik ben het brood des levens’ 
(Joh.6: 35)
Ik ben het licht van de wereld’ 
(Joh 8:12)
Ik ben de deur der schapen’ 
(Joh.10: 7)
Ik ben de goede herder’ (Joh.10: 11)
Ik ben de opstanding en het leven’ (Joh.11: 25)
Ik ben de weg, de waarheid en het leven’ 
(Joh.14: 6)
Ik ben de ware wijnstok’ (Joh.15: 1)
IK BEN de Eerste en de Laatste, het Begin en het Einde.” 
(Openbaring 22:13)
IK BEN de Zoon van David. IK BEN de stralende Morgenster."
(Openbaring 22:16)


Overweging:

“Leer  moeilijke dagen waarderen. Laat je aanmoedigen door de uitdagingen die je onderweg tegenkomt. Je vertrouwen groeit als je met Mij door een ruw gebied trekt en ziet dat wij alles aankunnen. Zulk vertrouwen bestaat uit drie delen: je relatie met Mij, de beloften in de Bijbel en je ervaringen uit het verleden, waarbij je moeilijke tijden goed aankon.
Kijk eens terug op je leven en zie hoe ik je door de moeilijke dagen heb geholpen. Als je in de verleiding komt om te denken: Ja, maar dat was toen en nu is nu, bedenk dan  wie Ik BEN! Jij en je omstandigheden kunnen drastisch veranderen, maar ik blijf dezelfde, voor altijd en eeuwig. Dat is de basis van je vertrouwen. In mijn nabijheid leef je, beweeg je en ben je. IK BEN!

Ik ben de grote ‘Ik BEN.”


(BRON Overweging: Uit “Dicht bij Jezus”-Sarah Young.)







JEZUS IS! 
(Alleen Jezus, en niemand anders!)
Mijn naam is niet: ‘Ik was’, of ‘Ik zal er ooit zijn.’ 
Mijn naam is Ik ben en Ik zal er altijd zijn!

HIJ IS DE WEG DE WAARHEID EN HET LEVEN!

JEZUS CHRISTUS, DE OPSTANDING EN HET LEVEN!
HIJ DIE IS DIE WAS EN DIE KOMT!

Geef je leven aan Hem die IS, aan Jezus Christus, die alles nieuw maakt! Hij is hoop voor de toekomst! We gaan een glorierijke toekomst met Jezus Christus tegemoet, want Hij is HET LICHT IN DE DUISTERNIS!

“Maar wij kijken uit naar iets wat er nog níet is. En we zijn er zeker van dat het komt. Daarom wachten we er vol vertrouwen geduldig op."
(Romeinen 8:25)

Romeinen 8:25


Laat Hem regeren in jou leven, en niet langer de duisternis van deze wereld. STA OP EN WEES LICHT, zoals Jezus LICHT IS!

Mijn naam is niet: ‘Ik was’, of ‘Ik zal er ooit zijn.’ 
Mijn naam is IK BEN en Ik zal er altijd zijn!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.