zondag 17 november 2019

HET WOORD VAN CHRISTUS ONDERHOUDEN



HET WOORD VAN CHRISTUS ONDERHOUDEN:

Wij zullen tot hem naderen, en bij hem ons verblijf vestigen.”



Jezus Christus doet een ongelooflijke belofte, aan wie Zijn woord onderhouden! Jezus zegt: Indien iemand Mij liefheeft, hij zal mijn woorden onderhouden, en Wij zullen tot hem naderen, en bij hem ons verblijf vestigen. (Joh. 14:23)

Uit  De Navolging van Christus. Thomas a Kempis:

“Moed dan, getrouwe ziel, bereid uw hart voor die Bruidegom, opdat Hij zich gewaardige tot u te komen en in u te wonen. Want Hij spreekt aldus: Indien iemand Mij liefheeft, hij zal mijn woorden onderhouden, en Wij zullen tot hem naderen, en bij hem ons verblijf vestigen.
(Joh. 14:23) 

Maak dan in uw hart plaats voor Christus, en sluit alle andere dingen buiten. Als gij Christus bezit, dan zult gij rijk zijn; Hij alleen zal u genoeg wezen. Hij zal u van alles voorzien, en getrouw uw belangen behartigen zodat gij niet nodig hebt op mensen uw hoop te stellen. Want de mensen veranderen licht, en feilen eensklaps: maar Christus blijft in eeuwigheid
(Joh. 12:34), en Hij helpt ons standvastig tot het einde toe.”


Met wie bedoelt Jezus, als hij spreekt over: Wij zullen bij hem ons verblijf nemen?
In Joh. 14:11 lezen we: “Geloof Mij als Ik zeg dat Ik één ben met de Vader en dat de Vader één is met Mij.
Dit is wat Jezus bedoeld met Wij: Hijzelf en Zijn Vader zullen verblijf met ons houden, indien wij Zijn woorden onderhouden. Wat een fantastische belofte!

“Toen Jezus dit zei, geloofden veel mensen in Hem.  Jezus zei tegen de Joden die in Hem geloofden: "Als jullie blijven geloven wat Ik zeg en doen wat Ik zeg, zijn jullie echte leerlingen van Mij. Dan zullen jullie de waarheid gaan begrijpen, en de waarheid zal jullie vrijmaken.
(Joh.8: 30-32)

"DE WAARHEID ZAL JULLIE VRIJMAKEN."





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.