zondag 7 februari 2021

HEILIG IS GOD

 

HEILIG IS GOD:

 

"Wees heilig, want ook ik ben heilig."

(1Petrus 1:16b)


 

“God is heilig en zuiver.”



 

 

Heilig worden, zoals God heilig is,  is een geweldig voorrecht! Het is geen last die verlammend werkt…Heiligheid wil niet zeggen dat we een foutloos parcours afleggen. Het betekent wel, als we een fout gemaakt hebben, dat we de scherven opruimen, terug kleven, en terug verder doen. (Ons leven bestaat niet uit gebrokenheid.)  Nooit opgeven, en ons oog steeds op Jezus gericht houden, ook al zijn we gevallen! God verlangt ernaar om ons steeds opnieuw op te richten als we gevallen zijn. Hij richt ons terug op en heelt onze wonden door zijn wonderbaarlijke genade! Steeds opnieuw en opnieuw… voor wie zijn helpende hand aanvaard vast te grijpen.

 

 

God Almachtige Vader, u alleen bent heilig, heilig in alle eeuwigheid.

 

Wie kan er uw onfeilbare wijsheid bevatten?

Waardig is het Lam Uw enige Zoon JEZUS CHRISTUS.

Jezus Christus, levende brood uit de hemel neergedaald om ons het eeuwige leven te schenken. Bron van levend water om ons te laven met het geestelijke water en ons om te vormen tot nieuwe mensen als beeld van God. O Jezus transformeer ons, zoals u transformeerde op de berg tabor, en laat ons schitteren als sterren aan het firmament.

O Heer. Laat ons uw gezicht aanschouwen.

Ik aanbid u O Heer Jezus, want u alleen bent waardig om geprezen te worden. Jezus Christus, leeuw van Juda, iedere knie zal buigen voor u.

 

Uw gezicht, is alles wat ik zoek, en wanneer uw blik dan gericht is op uw kind, is uw genade mij overvloedig.

O Heer, laat het licht branden dat ooit schitterde zo fel en zuiver, vervang de lamp van mijn eerste liefde, die brandde met heilige vrees.

 

Uw geest is als water voor mijn ziel.

Uw woord is een licht op mijn weg.

Niemand anders kan mijn hart beroeren dan U.

Ik zoek u al sinds het begin van mijn levensweg.

O Jezus, ik aanbid en bemin u met mijn ganse hart en ziel. Nooit is iemand gezien en gehoord als U. O Heer, wat is uw majesteit wonderbaarlijk!

O Heer, ik bemin u, en ik aanbid u mijn Koning.

Moge het een zoet geluid zijn in uw oor en hart.

Heer, U bent kostbaarder dan goud en zilver, u bent mooier dan de mooiste diamant! O Jezus, In stilheid en vertrouwen mag ik elk moment van de dag terugvallen op U.

 

Niets meer verlang ik dan te leven in Uw aanwezigheid. Heilig is mijn God.

 

Aanbiddingslied: You are Holy:

 



 

 


Leidt een leven, dat in alle opzichten heilig is.”

 


 

 

 

"Streef ernaar in vrede te leven met allen en leid een heilig leven; wie dat niet doet zal de Heer niet zien." (Hebreeën 12:14)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.