vrijdag 19 februari 2021

RICHT JE OP JEZUS

 

 

 

OP WEG NAAR PASEN:

Richt je op Jezus:




Bereid je voor op meer…



Wat eist op dit moment je aandacht op en weerhoud je ervan om dieper met God te gaan?



De geluiden in ons leven tot zwijgen brengen vraagt tijd. En dat is nou net de reden waarom veel christenen de vastentijd beoefenen. Het doel van de vastentijd is niet om je leven "beter" te maken, maar om je leven opnieuw te richten op wat het belangrijkste is: Degene die jou geschapen heeft en voor jou stierf.



Richt je tijdens de vastentijd opnieuw op Paaszondag en bereid je voor door dichter tot God te naderen.

 

We beleven op vlak van geloof geen makkelijke tijden. Volhouden en geduld, daar komt het nu op aan, en vooral ook rekenen op de hulp van de H.Geest. Jezus deed de belofte dat hij ons een helper zou zenden zodat we niet verweesd achter zouden blijven. De H. Geest is die helper, de Parakleet, (Met hem zijn we in staat om moed te houden in een vijandige wereld.) Ik voel dat de H.Geest mij zegt om vol te houden, en dat alles wel goed komt!

 

We kunnen ook rekenen op de hulp van Maria, want Zij is de bruid van de H.Geest, en hulp der christenen, troosteres der bedroefden…Zij spreekt voor ons onophoudelijk ten beste bij Jezus Haar Goddelijke Zoon.Met de hulp van de H.Geest en de voorspraak van Maria, zal het ons zeker lukken om stand te houden in deze tijd van beproeving. Laten we niet ophouden om voor elkaar te bidden, en elkaar moed toe te spreken, tenslotte zijn we toch geroepen om een hechte geloofsgemeenschap te vormen..Denken we hierbij aan de eerste christenen.

(bidden we ook voor onze medegelovigen die zich in oorlogsgebied bevinden, opdat ze gespaard mogen blijven van nog meer ellende, en dat ze stand zouden houden.) 

 

“U hebt geen beproevingen te doorstaan die niet voor mensen te dragen zijn. God is trouw en zal niet toestaan dat u boven uw krachten wordt beproefd: hij geeft u mét de beproeving ook de uitweg, zodat u haar kunt doorstaan.”

(1 Korinthiërs 10:13)

 

 

“De HEER zelf gaat voor je uit, hij zal je bijstaan en geen moment van je zijde wijken. Wees niet bang en laat je door niets ontmoedigen."

(Deuteronomium 31: 8)

 

"Wees niet bang, want ik ben bij je,

vrees niet, want ik ben je God.

Ik zal je sterken, ik zal je helpen,

je steunen met mijn rechterhand Mijner Gerechtigheid." (Jesaja 41: 10)

 

"Wees niet bang, want ik ben bij je,

vrees niet, want ik ben je God.

Ik zal je sterken, ik zal je helpen,

je steunen met mijn rechterhand Mijner Gerechtigheid." (Jesaja 41: 10)

 

Zie ook blog:

*BEPROEVING

http://jezusmariagroep.blogspot.com/2014/02/beproeving.html

 

*GEESTELIJKE KRACHT:

https://jezusmariagroep.blogspot.com/2019/01/geestelijke-kracht.html

 

 

 

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.