zaterdag 13 juli 2019

DE VESTIGING VAN HET RIJK VAN MARIA




DE VESTIGING VAN HET RIJK VAN MARIA:
 
"De H.Grignion de Montfort, een ware Liefdesslaaf van Maria! Volgen we zijn voorbeeld na?"
Maria onderricht:

Geef Mij niet slechts gebeden, Ik wil zielen. Laat Mij de troon bestijgen als Meesteres van alle zielen, en de mensheid zal een explosie van Mijn macht ervaren die haar zal tonen wat er gebeurt wanneer het kwaad van de aardbodem verbannen wordt: De regering van Maria in de harten betekent het einde van alle leed. De eerste stap die hiertoe noodzakelijk is, is Mijn troonsbestijging in de zielen afzonderlijk. Wanneer Ik in een ziel de troon bestijg, leg Ik daar de satan onder Mijn voeten en begin dan het grote werk van uitzuivering van alle gesteldheden in denken en voelen.
De door Mij beheerste ziel wordt draagster van het ware Licht, en wordt zachtmoedig, blijmoedig, vreugdevol, hoopvol, vertrouwvol, vrij van alle angst en vrees, behulpzaam, een bron van bemoediging en een zon voor haar medemensen. Zij ontwikkelt een afkeer van alles wat duister of negatief is, onzuiver of liefdeloos. De ware heerschappij van Maria in de ziel schept Ware Vrede, ontspannen gelatenheid en een diepe zin voor overgave. Dit is wat Ik nodig heb: zielen die zich volmaakt aan Mij overgeven. Zij zijn Mijn ware werktuigen, en naarmate zij Mij volkomener toegewijd zijn, worden zij Mijn echte dienaren en uiteindelijk Mijn ware slaven. Voor Mijn slaven ben Ik alles. Zij leven slechts voor Mij, en gehoorzamen Mij zelfs vóór Ik hen Mijn verlangens uitdrukkelijk kenbaar maak, omdat zij zodanig in Mij overvloeien en zo zeer voor Mij ontvankelijk zijn, dat zij automatisch meer en meer in overeenstemming leven met Mijn Wil. De echte slaaf heeft in zekere zin geen bevelen meer nodig, want de vurige Liefde dwingt hem ertoe, met niets anders meer begaan te zijn dan met het vervullen van alle verlangens van zijn Meesteres. De uitverkiezing van Mijn liefdesslaven is een buitengewone Genade. " 


Een leven aan Maria's voeten is een onvergelijkbare Genade, doch brengt ook een immense verantwoordelijkheid met zich mee. Het is een heilig verbond waaraan slechts zeer weinigen weten te beantwoorden, want de aanvallen van de satan tegen deze zielen zijn ongenadig. Zeg de zielen dat Ik naar méér slaven verlang, en dat zij zich moeten openstellen voor deze Genade door in alle omstandigheden Mij na te volgen in Mijn grote deugden: Liefde, zuiverheid, zachtmoedigheid, blijmoedigheid, nederigheid en totale zelfverloochening, en aanvaarding van alle kruisen in overgave en blind vertrouwen. Het is op het fundament van Mijn ware slaven dat het Rijk van de Meesteres van alle zielen gegrondvest wordt.
In hun relatie tot Mij kunnen zielen Mij beschouwen op drie verschillende niveaus, al naargelang zij Mij hoger en zichzelf lager achten:
1.                        Maria als dienares: De ziel die Mij ziet als haar dienares, doet op Mij een beroep om hulp in bepaalde situaties. Zij verwacht van Mij een oplossing voor haar moeilijkheden en beproevingen, en ziet Mij slechts als iemand die verplichtingen heeft jegens haar. Deze ziel rolt weliswaar een loper voor Mij uit, maar doet dit niet om Mij te eren doch om Mijn welwillendheid in stand te houden.
2.                        Maria als Koningin: De ziel die Mij ziet als Koningin, plaatst Mij op een troon, en erkent in zekere mate Mijn verhevenheid, doch zij plaatst zich niet volkomen onder Mijn heerschappij: Zij bewaart haar hart grotendeels voor zich, en blijft zoveel mogelijk op een afstand van Mij vandaan.
3.                        Maria als Meesteres: De ziel die Mij ziet als Meesteres, geeft zichzelf volledig aan Mij over of tracht er oprecht naar om dit te doen, en legt zich voor Mijn voeten neer. Zij erkent Mij als haar Gebiedster en Meesteres in alle omstandigheden, en aanvaardt dat Ik over en in haar heers en regeer. Zij is bereid, Mij in alles te gehoorzamen, en zoekt werkelijk toenadering tot Mij: Zij opent haar hart voor Mij en levert het totaal aan Mij uit. Zij aanvaardt Mijn Wil als haar wet en gebod.
Zeer talrijk zijn de zielen die Mij beschouwen en benaderen als hun dienares. Deze zielen roepen Mij aan zonder veel Vuur.

"Moge het rijk van Jezus Christus komen door het rijk van Maria!" (H.Grignion de Montfort.)

BRON: Maria Domina Animarum Apostolaat
(Zie openbaringen: 10 mei 2006 I, +  
26 april 2006.) 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.