zondag 29 juli 2018

HET GOUDEN WEESGEGROET




HET GOUDEN WEESGEGROET:
(zoals geopenbaard aan de H. Gertrudis)

“Schitterende roos aan de hemelse hof der vreugden.”

GEBED:
Ik groet U Maria, Witte Lelie van de glorierijke en altijd vreedzame Heilige Drievuldigheid.
Ik groet U, Schitterende Roos aan de Hof der Hemelse Vreugden.
O, Gij van wie de Koning des Hemels heeft willen geboren en gevoed worden, vervul onze ziel met de uitstortingen der Goddelijke Genade.
Amen.

Uitleg bij dit hemelse gebed:
Op zekere dag zei de H.Maagd tot St.Gertrudis: “Indien iemand me met godsvrucht groet en mij”Witte Lelie der H.Drievuldigheid, Schitterende Roos van het paradijs noemt, zal ik in deze persoon laten zien wat ik vermag door de Almacht des Vaders, welke volmacht de wijsheid des Zoons me verleent voor het heil der mensen, en van welke overvloedige barmhartigheid de goedheid van de H.Geest mijn hart vervult.”
Maria voegde er nog aan toe:
“Het uur waarop de ziel die mij op deze manier groette, haar lichaam verlaat, zal ik haar in zulke volle schoonheid verschijnen dat ze tot haar vertroosting reeds zekere paradijsvreugden zal genieten. Sedertdien nam de H.Gertrudis het voornemen iedere dag tot de Koningin des hemels deze groet te richten  namelijk het gouden weesgegroet.

Verspreidt HET GOUDEN WEESGEGROET.
 
“Maria de witte lelie van de glorierijke en altijd vreedzame Allerheiligste Drievuldigheid.”


3 opmerkingen:

  1. Wat een mooi gebed , dank u Maria.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh dank U voor de mooie uitleg bij dit prachtige gebed dat ik al sinds 1994 bid en waarmee ik ook vandaag mijn dag begon ❣️����Hilda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Proficiat Hilda, met uw volharding! Daar zal Maria zeer blij mee zijn. Doe zo verder!

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.