zondag 6 december 2015

VOLHOUDEN

VOLHOUDEN:



Broeders en zusters, we leven in een tijd waar steeds meer mensen zich afkeren van hun God en Schepper, Jezus waarschuwde ons voor dergelijke tijden, maar hij voegde er ook aan toe, dat zij die wel vasthouden aan hun geloof moeten volhouden, dan zullen zij gered worden:
 En de mensen zullen zich steeds minder van God aantrekken. Daardoor zullen ze ook steeds minder liefde voor elkaar hebben.  Maar de mensen die volhouden tot het einde, zullen worden gered.” 
( Matteus24: 12-13)
Jezus wees ons er ook op dat er velen zijn in deze wereld die de verkeerde weg opgaan, en weinig die het ware leven ontdekken:
"U moet naar binnen gaan door de nauwe poort, want de poort en de weg die naar de ondergang leiden zijn ruim en breed en VELEN gaan die weg. Maar de poort en de WEG die naar het LEVEN leiden zijn NAUW EN SMAL en maar weinigen vinden die weg!" (matteus 7:13-14)

Jezus is de weg naar leven


Zet u in om die weg die naar het leven leid (=Jezus) te vinden. Een korte, zekere, veilige en gemakkelijke WEG om naar Jezus te gaan, is de weg die via Maria gaat. Dit leert de H.Grignion de Montfort ons!

 veilige weg naar Jezus= via maria.


 ”Broeders en zusters, beschouw u als heel gelukkig wanneer u in allerlei beproevingen geraakt, want u weet dat de beproeving van uw geloof standvastigheid voortbrengt. En de standvastigheid moet zich volledig verwerkelijken, zodat u volmaakt en onberispelijk bent en in niets tekortschiet.’’
(Jakobus 1:3 – 4)

“Meer nog, wij zijn zelfs trots op onze beproevingen, in het besef dat verdrukking leidt tot volharding, volharding tot beproefde deugd en die weer tot hoop. En de hoop wordt niet teleurgesteld, want Gods liefde is in ons hart uitgestort door de heilige Geest die ons werd geschonken.’’ (Romeinen 5:3- 5)

Blijf volhouden en VERTROUWEN hebben op de Heer!
 Broeders en zusters, kijk eens naar de profeten die namens de Heer hebben gesproken. Kijk eens hoe geduldig ze waren als ze door de mensen slecht behandeld werden. Wees net zo geduldig als zij. We zeggen dat het heerlijk voor hen was dat ze altijd op God bleven vertrouwen, wát er ook gebeurde. Jullie hebben gehoord van Job. ... Jullie weten hoe hij op God bleef vertrouwen, al had hij het nóg zo moeilijk. Uiteindelijk maakte God alle dingen weer goed voor hem.” (Jakobus5: 10-11)

"Wees trouw tot de dood, en Ik zal u de kroon van het leven geven."
(Openbaring 2: 10)







Mijn toevlucht (Psalm 91)

De Heer is je schild en bevrijder,
de redder die niet van je wijkt.
Onder zijn vleugels ben je veilig.
Zijn wieken beschermen.
Zijn trouw is een veilig schild.

In Gods nabijheid is geen angst meer
voor de plaag van de dag.
Jou zal niets overkomen;
open je ogen
en zie dat het kwaad vergaat. 

Wie in de schuilplaats van de Allerhoogste woont
en overnacht in zijn schaduw,
zegt tegen de Heer: 
'Mijn toevlucht, mijn vesting, mijn God! Ik vertrouw op U.'

Als je mag wonen bij de Hoogste
ben je veilig voor het kwaad.
Engelen zullen je dragen.
Je zult je niet stoten,
maar vertrapt de tegenstand.

Ik bevrijd wie mij liefheeft 
en bescherm wie mij kent.
Roep je mij aan, ik geef antwoord.
In de nood ben ik bij je 
en bevrijd je van angst.
Ik zal roem en overvloed geven.
Ik zal je redding zijn.”

Video: Jésus 

(Communauté de l'Emmanuel)

 



We hebben een belangrijk WAPEN gekregen om STAND te houden in ons geloof en dat wapen is het GEBED, probeer vooral dat wapen te behouden, het niet te verliezen, er TROUW aan te blijven, dan is de OVERWINNING binnen het bereik! Vergeten we vooral niet te bidden op de voorspraak van Maria om de genade van Standvastigheid te mogen bekomen in ons geloof om stand te houden!
 

De Heer is je schild en bevrijder,
de redder die niet van je wijkt.
Onder zijn vleugels ben je veilig."



3 opmerkingen:

  1. Prachtige contemplatie. Ben er blij mee en hoop zelf vol te kunnen houden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop met je mee Monique..en ik bid voor je! Groetjes, frank.

      Verwijderen
  2. met z'n allen staan we sterk, volhouden is de boodschap voor iedereen .

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.