donderdag 5 september 2019

DOOR HET LEVEN WANDELEN MET JEZUS




DOOR HET LEVEN WANDELEN MET JEZUS:

 
Wandel door het leven met Jezus aan je hand.
Het is van groot belang in ons geloof, dat we elke dag samen met Jezus  onze weg afleggen. In het evangelie roept Jezus ons op om dagelijks ons kruis te dragen. Deze taak lukt ons enkel maar, als we dicht bij hem blijven of bij zijn moeder Maria. Wandelen met Jezus doorheen onze eigen dagdagelijkse wereld, is Jezus volledig toelaten in alle facetten van ons leven. Hierbij houden we onze ogen gericht op het hemelse, en niet op het aardse, zoals de apostel  Paulus ons aanbeveelt.

Overweging:

Ik ben zowel je beste vriend als je Koning. Loop hand in hand met mij door het leven. Samen zullen we alles onder ogen zien wat de dag brengt: vreugde, moeite, avontuur, teleurstelling. Wat je met Mij deelt, is niet voor niets. Ik geef vreugdeolie in plaats van rouwgewaad van vervlogen dromen. Ik kan vreugde laten voortkomen uit verdriet, vrede uit tegenslag. Alleen een vriend die ook de Koning der Koningen is, kan zulk een Goddelijk vakmanschap laten gebeuren. Er is niemand zoals Ik. De vriendschap die ik je aanbied, is praktisch en nuchter en tegelijk doordrenkt van hemelse heerlijkheid. Leven in mijn nabijheid is leven in twee werelden tegelijk: de zichtbare wereld en de onzichtbare, eeuwige werkelijkheid. Ik heb je toegerust om je van mijn aanwezigheid bewust te worden, terwijl je over stoffige, aardse wegen wandelt.

Doe alles in afhankelijkheid van Mij. Het verlangen om onafhankelijk te handelen –los van Mij – komt voort uit trots. Zelfredzaamheid is subtiel en zonder dat je het door hebt, gaat ze haar gang in je gedachten en handelen. Maar zonder Mij kun je niets doen. Dat betekent: niets van eeuwigheidswaarde. Ik wil het liefst dat je leert om in elke situatie op Mij te bouwen. Ik beweeg hemel en aarde om dit doel te bereiken, maar je moet hierin met Mij samenwerken. Het zou gemakkelijk zijn om jou iets te leren door je vrije wil in te perken of je met mijn kracht te overweldigen. Maar ik wil je dat goddelijke voorrecht niet ontnemen, dat ik je als drager van mijn beeld geschonken heb. Gebruik je vrijheid verstandig en bouw steeds op Mij. Zo kun je genieten van mijn nabijheid en vrede.

Dicht bij Mij ben je veilig. In de intimiteit van mijn nabijheid krijg je nieuwe energie. Waar je ook bent in deze wereld, je weet dat je thuis bent als je ervaart dat ik dichtbij ben. Sinds de zondeval ervaart iedereen een gapende leegte, die alleen gevuld kan worden door mijn nabijheid. Ik heb je gemaakt voor een hechte communicatie met je Schepper. Ik genoot ervan om met Adam en Eva in de hof van Eden te wandelen, voordat de satan hen verleidde.
Als je in de tuin van je hart samen bent met Mij, worden jij en ik allebei gezegend. Dit is de manier waarop ik in de wereld leef, in en met jou. Samen verdringen we de duisternis, want Ik ben het LICHT VOOR DE WERELD!

BRON Overweging:  uit “Dicht bij Jezus.”-Sarah Young.

"Zonder Mij kun je niets doen, niets van eeuwigheidswaarde."






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.