zondag 9 december 2018

HET LICHT IS ALTIJD AANWEZIG



HET LICHT IS ALTIJD AANWEZIG:

Maria onderricht:
"Gods Schepping is als een tuin. Elke ziel is een bloem. God is overal aanwezig: Hij is de zon boven de tuin, Hij laat Genaden neerregenen, en Hij is aanwezig in het levensprincipe dat in de bodem de bloei van de bloemen bestuurt. Ik ben de bundel stralen uit de Goddelijke Zon: de Brug tussen de zon en de bodem, tussen God en Zijn Schepping. Ook thans ben Ik gezonden als een zonnestraal van hoop, van Licht, van bemoediging, van Geluk, van bezieling. Vele zielenbloemen worden reeds bij hun eerste bloei – tijdens hun jeugd – van het Goddelijk Leven afgesneden doordat hun voedingsbodem vergiftigd wordt door verkeerde voorstellingen van God en van het leven.
Vele jonge zielen worden door hun ouders en door andere zielen aan wie zij voor hun opvoeding zijn toevertrouwd, onwerkzaam en onvruchtbaar gemaakt voor de Werken van Verlossing en heiliging die God in hen wil voltrekken, doordat hen een negatief beeld wordt voorgehouden over God, over zichzelf, over het Geluk, over de Ware Liefde, over het leven, over de toekomst. Deze zielen worden van hun vertrouwen en hun levenslust beroofd. Zij groeien op zonder hoop, omdat zij het leven slechts hebben leren beschouwen als een last, een aaneenschakeling van ongerechtigheden zonder uitzicht. Zij groeien op zonder geloof, omdat zij niet hebben geleerd, voorbij de oppervlakkige schijn der wereldse dingen te kijken. Zij groeien op zonder Liefde, omdat zij de ware geborgenheid en het ware begrip niet hebben ervaren, en alles als vijandig of als minderwaardig hebben leren zien.
Zielen van Mijn Hart, velen onder jullie zijn als bloemen met geknakte stengels of verwelkte blaadjes. Zij nemen nauwelijks het voedsel op dat God in hun bodem heeft verzameld. Zij lijken geen baat te hebben bij het zonlicht van Liefde en bewustmaking. De regen der Genade – de beproevingen als telkens nieuwe wegen via dewelke God de ziel kansen geeft om tot Hem te naderen – is voor hen eerder een kwelling, een bedreiging, een bevestiging voor de duisternis van hun wereldbeeld, want zij voelen in deze Bron van Leven niets anders dan kilte, troosteloosheid, ontmoediging, en een schijnbare bevestiging van het feit dat niets hen liefheeft, ook God niet. Het is alsof deze zielenbloemen een leven lang elke dag stilletjes sterven, en niet in staat zijn om waarlijk te leven.
Bloempjes van God, Ik, Maria, ben de Meesteres van alle zielen, de Koningin van de Bloemen en de Moeder van Liefde. Ik ben naar jullie gezonden om jullie onder Mijn hoede te nemen. Ik kan jullie nieuwe ogen geven, ogen die de Waarheid van Licht en hoop schouwen die onder de troosteloze oppervlakte van de wereldse dingen en de gebeurtenissen van het leven schuil gaat. Ik kan jullie een nieuw hart geven, een hart dat in staat is om te voelen dat alles, ook het schijnbaar negatieve, door God wordt toegelaten omdat Zijn Liefde voor jullie grenzeloos is. Precies onder de moeilijkst begaanbare wegen heeft God Zijn grootste schatten voor het Eeuwig Leven begraven. Hen die als jonge bloem ontmoedigd zijn en niet meer in zichzelf geloven, noch in de Liefde van God, druk Ik op het hart dat zij slechts ongelukkig en onwerkzaam zijn omdat zij alles in hun leven slechts volgens de oppervlakkige schijn hebben leren beoordelen. Achter alles, achter elke beproeving, achter elke onvolkomenheid, achter elke pijn, ligt een onoverzienbaar grote werkelijkheid van Liefde. Achter de donkerste wolken schijnt de zon. Ook gedurende de nacht houdt de zon niet op te schijnen.
De les is deze: Het Licht is altijd aanwezig, maar wordt vaak niet gezien. De werkelijkheid is dus heel anders dan de zielen deze op een gegeven ogenblik waarnemen. Zo is het ook met de dingen van de ziel, met de stand van jullie leven en met de ontwikkelingen op jullie levensweg. De grootste poel van ellende, de meest eindeloos schijnende reeks beproevingen en tegenslagen, een uitzichtloze staat van het gemoed: Dit alles is een deklaagje, dat een immense werkelijkheid van Licht en Goddelijke Liefde verbergt, want alles, ook het negatieve, het ontmoedigende, het terneerdrukkende, het pijnlijke, het verlammende, is een poort naar het Geluk, die slechts wacht om geopend te worden. De sleutel tot deze poort ligt in de vrije wil van de zielen. Wanneer jullie je vrije wil aan Mijn voeten neerleggen, neem Ik de heerschappij over jullie hele wezen en leven in de hand, en vestig Ik in jullie stap voor stap het Rijk van het Goddelijk Licht. Ik laat jullie uit Mij opnieuw geboren worden, Ik laat jullie leven op Mijn hartenklop. Ik laat jullie kijken door Mijn ogen, die zien wat werkelijk IS: het Goddelijk Plan van Liefde achter alles wat jullie nu nog verplettert omdat jullie slechts de duisternis van de zwarte wolk zien, en niet de oceaan van vlekkeloos Licht boven deze wolk.
Zielen, Mij is macht gegeven om jullie te bevrijden door jullie te leiden naar de volheid van het Licht van Liefde en bewustwording. Geef jullie daarom aan Mij, totaal, onvoorwaardelijk en voor eeuwig. Ik ben verrukt over elke bloem die zich door Mij laat oprichten, want ook de geringste onder jullie maakt voor God een groot verschil. Hoe prachtig is het vergeet-mij-nietje wanneer het bloeit in volle levenskracht. De mens kan erover heen kijken, God niet: Hij ziet de immense wereld die in dit bloempje verscholen zit. Deze immense wereld, en nog veel méér, draagt ieder van jullie in zich: Hij heet 'de kiem der heiligheid', 'de kiem van het Goddelijk Leven'. Hij draagt de Goddelijke Liefde, de essentie van de ware levenskracht. Ondanks de aanwezigheid van dit zaad van heiligheid – van deze getuige van Gods Werken – in de kern van de ziel, dringen zich gevoelens van falen, van onvermogen, van ontmoediging op, omdat jullie wijze van kijken verwrongen is. Het is alsof de kiem der heiligheid in jullie ziel bedolven ligt onder een dikke laag slijk, zodat zij niet meer ademt en het licht en de warmte van de zon niet meer kan voelen omdat Gods kracht daadwerkelijk niet meer tot jullie doordringt.
De eerste stap naar een wedergeboorte is daarom de oprechte toewijding van jullie hele wezen aan Mij, opdat Ik jullie in de diepte kan veranderen, zelfs tot en met jullie wijze van denken, voelen en zien. De tweede stap is het geloof in het feit dat de dingen, ook jullie met duisternis beladen herinneringen, NIET zijn zoals jullie deze tot nog toe hebben gezien. Zodra deze beide voorwaarden vervuld zijn en de ziel deze toewijding en dit geloof werkelijk beleeft, kan Ik in haar de Wonderwerken voltrekken die haar echte Verlossing, die Jezus voor haar heeft afgekocht, zullen voltooien. Ieder van jullie draagt een diamant in zich. Geef Mij de kans, deze voor jullie zichtbaar te maken, opdat jullie jezelf, God, de hele Schepping en het leven leren zien met de ogen der Waarheid. Geef jullie totaal aan Mij, en ervaar het Licht en de geborgenheid van het Ware Geluk, ondanks de duistere wolken en de donkere nacht, want jullie zullen de zon binnen in jullie zien opgaan.”

BRON: Maria Domina Animarum Apostolaat
(Zie openbaringen: 3 februari 2009)

 Mij is macht gegeven om jullie te bevrijden door jullie te leiden naar de volheid van het Licht van Liefde en bewustwording. Geef jullie daarom aan Mij, totaal, onvoorwaardelijk en voor eeuwig.”





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.