zondag 16 december 2018

ONS VERDRIET ZAL VERDWIJNEN



ONS VERDRIET ZAL VERDWIJNEN!




Voelt u zich ook niet meer thuis in deze wereld?  We leven in een wereld waar vele levens getekend zijn door leed, pijn en veel verdriet. We moeten als christenen onszelf ervan overtuigen dat dit slechts tijdelijk is.
(“Ik ben er zelfs van overtuigd, dat het lijden van deze tijd niet opweegt tegen de heerlijkheid waarvan ons de openbaring te wachten staat.”-Romeinen 8:18)
  Eens zal alle verdriet en leed verdwenen zijn, en zal er voor eeuwig geluk en vreugde zijn!  Dit is een belofte die God ons heeft gedaan!

 (“ Hij zal alle tranen van hun ogen afvegen. En de dood zal er niet meer zijn. Niemand zal nog verdrietig zijn, treuren of pijn hebben. Want de eerste dingen zijn voorbij."
- openbaring 21: 4) 
“Let op, Ik ga nieuwe dingen doen! Nu gaan die beginnen! Let goed op! Ik zal een weg maken in de woestijn. Ik zal rivieren maken in de wildernis. De wilde dieren zullen Mij eren. Want Ik zal water in de woestijn geven en rivieren in de wildernis. Dat doe Ik om het volk dat Ik heb uitgekozen, te drinken te geven. Het volk dat Ik voor Mij heb gemaakt, zal vertellen wat een geweldige dingen Ik voor hen heb gedaan."
(Jesaja 43:19-21)

 Ik zal zuiver water over jullie uitgieten om jullie te reinigen van alles wat onrein is, van al jullie afgoden.  Ik zal jullie een nieuw hart en een nieuwe geest geven, ik zal je versteende hart uit je lichaam halen en je er een levend hart voor in de plaats geven. Ik zal jullie mijn geest geven en zorgen dat jullie volgens mijn wetten leven en mijn regels in acht nemen. Jullie zullen in het land wonen dat ik aan je voorouders gegeven heb, jullie zullen mijn volk zijn en ik zal jullie God zijn. Ik zal jullie redden van alles wat je onrein maakt, ik zal het koren bevelen overvloedig te groeien en nooit meer een hongersnood op jullie afsturen.”(Ezechiel 36:25-29)

Jezus zei ons dat deze wereld gepaard zou gaan met lijden, maar ook gaf hij ons moed, en de bemoediging dat  hij deze wereld overwonnen heeft.
 (“ Jullie zullen in de wereld veel moeilijkheden hebben. Maar houd moed: Ik heb de wereld overwonnen." -Joh.16: 33) Wij als volgelingen van Christus kunnen deelachtig worden in het lijden van onze verlosser, zoals we deelachtig zijn in zijn lijden, zo zullen we ook deelachtig worden in Zijn verrijzenis en in zijn glorie voor eeuwig!
Jezus is in deze wereld gekomen opdat ieder die in hem gelooft (en hem navolgt…) eeuwig leven zou ontvangen na dit aardse tijdelijke bestaan. (Joh.3: 16)
Hij is dus niet gekomen om ons te verlossen van alle tijdelijke lasten of  moeilijkheden. Wel kunnen we steunen op hem zodat onze lasten ons niet teneerdrukken en ons wanhopig of moedeloos zouden maken. Komt tot Mij, allen, die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven; neemt mijn juk op u en leert van Mij, want Ik ben zachtmoedig en nederig van hart, en gij zult rust vinden voor uw zielen.”
 (Matteus 11:28-29)

Hij is evenmin gekomen om vrede te brengen!
 Jullie moeten niet denken dat Ik ben gekomen om vrede te brengen op de aarde. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar strijd. Ik kom strijd brengen tussen vader en zoon, tussen moeder en dochter, en tussen een vrouw en haar schoonmoeder. De mensen met wie je in één huis woont, zullen je vijanden zijn.”
(Matteus 10:34-36)
Wel drukte Jezus ons op het hart voor ons te bidden opdat we de vrede van het hart zouden behouden te midden van alle gebeurtenissen. ("Ik laat jullie vrede na; mijn vrede geef ik jullie, zoals de wereld die niet geven kan. Maak je niet ongerust en verlies de moed niet."-Joh.14:27)

En dat is juist zeer belangrijk om doorheen alle problemen en moeilijkheden, de vrede van het hart zien te behouden, en ook ons vertrouwen in God in stand houden. Bidden we om deze 2 belangrijke elementen in ons geloof op voorspraak van Maria, Zij zal hiervoor zeker voor ons ten beste spreken bij Jezus!

Laten we dan in deze dagen, een beetje licht zijn voor elkaar, weet dat er veel anderen zijn die het moeilijk hebben, de bejaarde, de verlatene, de eenzame, de zieken, de verlaten kinderen, de vreemdeling, kijk rond je heen en merk ophet rijk van God moet nog gestalte krijgen in onze wereld en in onze harten, laten we met z’n allen hieraan meebouwen, en God de eer schenken die hem toekomt en onze naaste beminnen zoals onszelf!
Ik wens u Gods zegen en licht toe, sterkte en goede moed.




"ALLES WORDT NIEUW"



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.