woensdag 22 mei 2019

TOEWIJDING AAN MARIA’S LEVEN



TOEWIJDING AAN MARIA’S LEVEN:



Toewijding aan Maria’s Leven, is in feite een betrachting om uw eigen leven volkomen met het Hare te laten verstrengelen, in een poging om te komen tot een zo volkomen mogelijke navolging. Het verheugt Maria bijzonder wanneer u voldoende belangstelling betoont voor Haar verwezenlijkingen en deze van Jezus, door uw eigen leven zo veel mogelijk aan Hun allerheiligste levens te spiegelen. Daardoor leert u van Hen, en op uw beurt geeft u al het uwe aan Hen in ruil.

GEBED:
Lieve Moeder Maria,
Opdat u mij tot een spiegel van uzelf moge maken, wijd ik mij toe aan uw leven op aarde.
Ik geef mij aan u bij uw Onbevlekte Ontvangenis, opdat mijn onzuiverheden weggewassen worden aan de welriekende Bron waarin uw ziel is gevormd.
Ik geef mij aan u bij uw jawoord aan de engel, opdat ik moge worden vervuld van uw grenzeloze Liefde die mij tot zelfopoffering zal brengen.
Ik geef mij aan u bij de geboorte van Jezus, opdat ook uit mij Gods Licht moge stralen onder inwerking van de Heilige Geest.
Ik geef mij aan u op de bruiloft te Kana, opdat ook mijn gebed genaden over mijn medemensen moge afroepen.
Ik geef mij aan u bij uw ontmoeting met Jezus op de Kruisweg, opdat mijn lijden als balsem over uw gebroken Hart moge vloeien tot redding van zielen.
Ik geef mij aan u onder het Kruis van Jezus, opdat het Verlossingsmysterie zich in mij moge voltrekken onder de macht van uw smartvolle Tranen, en ik u voor eeuwig moge opnemen in het huis van mijn hart.
Ik geef mij aan u bij uw Tenhemelopneming, opdat ik in heiligheid de weg naar de Hemel moge vinden die u mij bent voorgegaan.
O Maria, moge uw heilige Naam verheerlijkt worden in al mijn schreden over Gods aarde.

BRON: Maria Domina Animarum Apostolaat
(Zie gebeden: gebed n° 228+ tussentekst)

O Maria, moge uw heilige Naam verheerlijkt worden in al mijn schreden over Gods aarde.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.