donderdag 22 augustus 2019

JEZUS HET WOORD VAN GOD




JEZUS HET WOORD VAN GOD:


"Jezus, het Woord van God, vol van genade en waarheid."

Het Woord is vlees geworden en heeft onder ons gewoond. Wij hebben zijn heerlijkheid aanschouwd, zulk een heerlijkheid als de Eniggeborene van de Vader ontvangt, vol genade en waarheid.” (Johannes 1:14)

Jezus is het mensgeworden “woord van God” hierover legt hijzelf een getuigenis af:

Ik heb niet namens Mijzelf gesproken, maar namens de Vader, die Mij heeft gestuurd. Hij heeft Mij gezegd wat Ik moet zeggen. En Ik weet dat zijn woorden eeuwig leven geven. Wat Ik zeg, zeg Ik precies zoals de Vader wil dat Ik het zeg."
 (Johannes 12:49-50)

God is HEILIG, dus is het Woord van God  heilig. Juist daarom dient het onverdraaid en onvervalst doorgegeven te worden!

Zijn Naam is het Woord van God.” (Openbaring 19:13)  Dit betekent:
voor Hem moeten we ons verantwoorden hoe wij
met Hemzelf, met Zijn Woord zijn omgegaan. Hoe makkelijk of hoe serieus we het hebben genomen.
Of we het hebben verdraaid, ingekort, van zijn
waarde berooft, verloochend of veracht.

De apostel Paulus heeft ons gewaarschuwd voor dergelijke wanpraktijken!

“Want er komt een tijd dat de mensen niet meer zullen willen luisteren naar de gezonde waarheid van het geloof. Omdat ze liever andere dingen horen, zullen ze zelf leraren uitzoeken die hen leren wat ze graag willen horen. ( = hen naar de mond praten!)  Ze zullen niet meer willen luisteren naar de waarheid, maar alleen maar naar verzinsels.”
(2 Timoteüs 4:3-4)

Drink van het Levende water dat Jezus je geeft.


Het woord van God is het levende water die onze dorst naar eeuwig leven kan lessen. Als dat levende water echter vervalst of verdraait is, hoe kunnen we dan nog onze dorst naar eeuwig leven lessen? En vooral leven in waarheid? (Volgens de heerlijke schittering der waarheid!)

“Als het zout zijn kracht verliest dan kan het nergens meer voor dienen!
Maar als het zout niet meer zout is, waarmee kun je het dan nog zout maken? Het is nergens meer voor te gebruiken. Je kan het alleen nog maar weggooien. Het wordt vertrapt door de mensen.” (Matteus 5:13)

Een christen is geroepen om een licht te zijn voor de wereld, maar als dat licht aan kracht verliest, waarmee zal men dan nog de wereld verlichten?
Uw woord, Heer, is een lamp voor mijn voeten.”





 Laten de mensen die bij God horen nog heiliger gaan leven. En let op: Ik kom gauw! En dan geef Ik alle mensen wat ze hebben verdiend met wat ze hebben gedaan, goed of kwaad.  IK BEN de Eerste en de Laatste, het Begin en het Einde. Het is heerlijk voor de mensen als ze leven zoals Ik het wil. Want zij mogen eten van de levensboom.
(Openbaring 22:13-14)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.