donderdag 29 augustus 2019

STERK ZIJN IN ZWAKHEID





STERK ZIJN IN ZWAKHEID:


"In mijn zwakheid  ben ik sterk."


Net als Paulus mogen we leren roemen in onze zwakheid. Dit is geen valse nederigheid of bescheidenheid, maar een bewustwording van onze eigen onbekwaamheid en ons onvermogen. Roemen betekent God danken. Paulus zegt dat we God moeten danken voor alles wat we niet uit onszelf kunnen. Door dit hardop te belijden danken we God dat Hij zijn kracht in ons zal openbaren.

In 2 Korintiërs 12:9 lezen we: Maar Hij zei tegen mij: "Je hebt genoeg aan mijn genade. Want mijn kracht kan pas helemaal zichtbaar worden in jou zwakheid."

Rond dit thema, dat ons niet altijd duidelijk is, geef ik graag een overweging mee. Het komt er vooral op neer dat we in onze zwakheid onze kracht zoeken in de Heer Jezus, en ons VERTROUWEN op hem te stellen.

Overweging:

“Vindt kracht in je zwakheid. Sommige van mijn kinderen heb ik overvloedige kracht  en een groot uithoudingsvermogen geschonken. Anderen, zoals jij, hebben het nederige geschenk van kwetsbaarheid gekregen. Jouw kwetsbaarheid is geen straf en duidt ook niet op een gebrek aan geloof. Integendeel, zwakke mensen als jij moeten leven door geloof en op Mij steunen om de dag door te komen. Zo  ontwikkel ik jouw vermogen om op Mij te vertrouwen, in plaats van op je eigen verstand. Jij wilt graag je dag plannen en weten wat er wanneer gaat gebeuren. Maar  Ik wil graag dat jij steeds op Mij vertrouwt, erop rekent dat  Ik je zal leiden en je de kracht zal geven die je nodig hebt. Zo word je sterk in je zwakheid.

(BRON Overweging: uit Dicht bij Jezus-
Sarah Young.)

 
VERTROUW OP HEM DIE ONZE KRACHT IS!

“Al bezwijkt mijn hart en vergaat mijn lichaam,
de rots van mijn bestaan, al wat ik heb,
is God, nu en altijd.”
(Psalm 73:26)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.