woensdag 9 december 2020

RELATIE MET JEZUS CHRISTUS

 

 

 

JE RELATIE MET JEZUS CHRISTUS; EEN LEVENSSTIJL: Luisteren en gehoorzamen naar wat God zegt:

 



 

Hadden ze altijd maar zo’n verlangen om mij te vereren en mijn geboden na te leven; voor eeuwig zou het hun en hun kinderen goed gaan.”

(Deuteronomium 5: 29)

 

God spreekt niet alleen tot de leiders van bedieningen. Hij spreekt tot iedereen die een persoonlijke relatie met Hem heeft. Veel mensen verwachten helemaal niet iets van God te horen, maar in werkelijkheid spreekt Hij tot ieder van ons. Hij spreekt ook tot jou.

Natuurlijk kun je Hem niet horen en doen wat Hij zegt als je niet naar Zijn stem luistert. Je luistert door de Bijbel te lezen, stille tijd te nemen, en je hart voor te bereiden om op een regelmatige basis van Hem te ontvangen. Op die manier kun je Zijn opdrachten volgen en Zijn geboden naleven.

Lees Deuteronomium 5:29. Kun je de ernst in Gods stem horen als Hij deze uitspraak doet? Hij wil dat we Zijn geboden naleven opdat het ons goed gaat. Hij geeft om ons welzijn. Hij weet dat de enige manier waarop Hij voor ons kan zorgen is als we bereid zijn om naar Hem te luisteren en Hem te gehoorzamen.

Maak je relatie met Jezus Christus tot een levensstijl en wees een trouwe dader van het Woord. Luister vandaag naar Zijn wijsheid en volg die op. Bid ook om deze gaven.

 

Kort gebed: Heer, ik geloof dat U tot mij spreekt, en ik wil Uw stem kennen. Ik zal bewust luisteren naar wat U mij vertelt te doen en dit naleven opdat “het mij goed zal gaan.” Amen.

 

BRON:  Joyce Meyer Ministries.

 



Mozes sprak: 'Als u de HEER, uw God, gehoorzaam bent en al zijn geboden, zoals ik ze u vandaag heb voorgehouden, zorgvuldig naleeft, zal hij u hoog boven alle andere volken op aarde verheffen.'(Deuteronomium 28:1)

 

"Volg steeds de weg die hij u heeft gewezen, dan zult u in leven blijven en er wél bij varen en lang mogen wonen in het land dat u in bezit krijgt."

(Deuteronomium 5:33)

Vergis u niet: alleen horen is niet genoeg, u moet wat u gehoord hebt ook doen.”

 (Jakobus 1:22)

U moet uzelf niet aanpassen aan deze wereld, maar veranderen door uw gezindheid te vernieuwen, om zo te ontdekken wat God van u wil en wat goed, volmaakt en hem welgevallig is.” (Romeinen 12:2)

 

“U moet anders worden, door een nieuwe manier van denken. Dan kunt u ontdekken wat God van u wilt, en wat Hem aangenaam is.



 

Gezegend wie op de HEER vertrouwt, wiens toeverlaat de HEER is. Hij is als een boom geplant aan water, zijn wortels reiken tot in de rivier. Hij merkt de komst van de hitte niet op, zijn bladeren blijven altijd groen. Tijden van droogte deren hem niet, steeds weer draagt hij vrucht. (Jeremia 17:7-8)

Vereer de HEER, jullie God, dan zal hij je voedsel en je water zegenen en jullie vrijwaren voor ziekten. 

(Exodus 23:25)

Mijn plan met jullie staat vast - spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.  

(Jeremia 29:11)

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.