vrijdag 20 december 2019

DE MENSWORDING VAN JEZUS CHRISTUS


HET GROOTSE MYSTERIE VAN DE MENSWORDING VAN JEZUS.


Mijn plan voor jouw leven ontvouwt zich. Soms lijkt het alsof de weg die je gaat geblokkeerd is. Op andere momenten wordt de weg zo tergend langzaam vrijgemaakt, dat je jezelf moet inhouden. En dan, als het moment daar is, ligt de weg ineens voor je open - zonder dat jij er ook maar iets aan hebt gedaan. Alles waar je naar verlangd hebt en waar je voor gewerkt hebt, geef ik je als geschenk, gratis. Dan ben je onder de indruk van het gemak waarmee Ik in deze wereld aan het werk ben en zie je een glimp van mijn macht en majesteit. Wees niet bang voor je zwaktes, want ze vormen het podium waarop mijn macht en majesteit het beste zichtbaar worden. Als je doorzet op de weg die Ik voor je heb uitgestippeld en op mijn kracht blijft vertrouwen, mag je wonderen verwachten. Je zult zien. Wonderen zijn voor het blote oog niet altijd zichtbaar, maar wie leeft in vertrouwen op Mij, kan ze duidelijk zien. Als je in vertrouwen op  Mij leeft, kun je mijn majesteit zien.
Kom bij Mij en rust in mijn nabijheid. Ontspan je in mijn eeuwige armen. Denk na over het grootse mysterie van mijn menswording. Ik ben de enige die ooit door de Heilige Geest is verwekt. Dit gaat je verstand te boven. Probeer mijn menswording niet met je verstand te bevatten, maar leer van het voorbeeld van de wijzen uit het Oosten. Zij volgden een spectaculaire ster en vielen nederig in aanbidding neer toen ze Mij vonden. Lofprijzing en aanbidding zijn de beste reacties op het wonder van mijn wezen. Zing lof voor mijn heilige naam. Kijk naar Mij met stille verwondering. Zoek in je leven naar een ster die jou kan leiden en wees bereid om Mij te volgen, waarheen Ik je ook leid. Ik ben het stralende Licht uit de hemel dat over je opgaat, zodat je je voeten kunt zetten op de weg van de vrede.
Ik spreek tot jou vanuit de eeuwigheid. Ik was er al, nog voor de bergen waren geboren. Je hoort Mij in het diepst van je wezen, waar ik mijn intrek heb genomen. Ik ben Christus in je, Ik ben je hoop op goddelijke luister. Ik, je Heer en Redder, leef in jou. Leer je af te stemmen op mijn levende nabijheid door Mij in stilte te zoeken. Als je het wonder van mijn geboorte in Bethlehem viert, vier dan ook dat jij opnieuw geboren bent in een eeuwig leven. Dit eeuwige geschenk was mijn enige reden om naar deze met zonde bevlekte aarde te komen. Ontvang het nederig en met ontzag. Neem de tijd om de enorme afmetingen van mijn liefde te onderzoeken. Laat de dankbaarheid vrij uit je hart stromen, als reactie op dit heerlijke geschenk. Laat in je hart mijn vrede heersen en wees dankbaar.
Terwijl je aandachtig in mijn nabijheid zit, schijnt het licht van mijn luister op je. Deze stralende kennis gaat elk begrip te boven. Ze verandert elke vezel van je wezen: ze vernieuwt je gedachten, reinigt je hart en geeft je lichaam nieuwe kracht. Stel jezelf helemaal open voor mijn nabijheid en heb ontzag voor mijn luisterrijke wezen.
Probeer je eens voor te stellen wat ik heb opgegeven toen ik als baby naar de aarde kwam. Ik heb mijn heerlijkheid afgelegd, zodat Ik Mij met de mensheid kon identificeren. Ik heb de beperkingen van een kind aangenomen, onder zeer primitieve omstandigheden: in een vieze stal. Het was een donkere nacht voor Mij, ook al werd de hemel verlicht door engelen, die aan de geschrokken herders de boodschap van ‘glorie’ verkondigen. Als je zo rustig in mijn nabijheid zit, wordt jouw ervaring precies tegenovergesteld aan mijn weg. Als jij je met Mij identificeert, zullen hemelse vergezichten voor je opengaan en zul je glimpen opvangen van mijn glorie. Ik ben arm geworden, opdat jij rijk zou zijn. Zing Halleluja voor mijn heilige naam!

BRON: Uit “Dicht bij Jezus.” Sarah Young.

“Zoek de nabijheid van Jezus, in STILTE.”



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.