woensdag 13 januari 2021

GOD DIENEN

 

GOD DIENEN ZOALS HIJ HET BEDOELD HEEFT!

 



 "Hij is de rots onder mijn voeten. Hij is de burcht waarin ik veilig ben. Ik zal niet verslagen worden door mijn vijanden."

(Psalm 62: 7)

 

God verlangt van Zijn kinderen dat ze Hem dienen zoals het Hem behaagt, vraagt u zich af hoe u dit kunt verwezenlijken? Misschien kunnen volgende bijbelteksten u op de goede weg helpen:

 

Stop met elkaar te verdrukken, te beschuldigen en leugens over elkaar te vertellen. Geeft eten aan de mensen die honger hebben. Zorg voor de arme mensen. Dan zal in deze donkere tijd het licht weer voor jullie doorbreken. Jullie nacht zal veranderen in klaarlichte dag.  En Ik zal jullie aldoor leiden. Ik zal jullie te drinken geven als jullie dorst hebben. Ik zal jullie lichaam weer sterk maken. Dan zullen jullie lijken op een waterrijke tuin, op een bron die altijd water geeft.”

(Jesaja 58:10-11)


                                                                  

Jesaja 58:11

 



 

Jezus sprak:”Zoek liever naar het eten dat eeuwig leven geeft. De Mensenzoon kan dat aan jullie geven. Want God de Vader heeft Mij daarvoor de macht en het recht gegeven."  Toen vroegen ze Hem: "Wat wil God dan dat we doen?"  Jezus antwoordde: "God wil dat jullie geloven in de Man die Hij heeft gestuurd."

 (Johannes 6:27-29)

 

"Stem uw gedrag niet af op deze wereld. Word andere mensen, met een nieuwe gezindheid. Dan bent u in staat om uit te maken wat God van u wil, en wat goed is, welgevallig en volmaakt!”(Romeinen 12:2)

 

Jezus Christus leerde ons in het voornaamste gebod: “U zult de Heer uw God liefhebben met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. Dat is het grootste en eerste gebod. Het tweede is daaraan gelijk: U zult uw naaste liefhebben als uzelf.” 

(Matteüs 22,34-40)

 



Mijn zoon, luister naar mijn woorden. Houd je oren open voor wat ik zeg. Vergeet mijn woorden nooit meer, maar bewaart ze diep in je hart.  Want mijn woorden brengen je leven. Ze zijn genezing voor je hele lichaam. Bewaak je hart beter dan alle andere dingen. Want in je hart is de bron van het leven. Zorg dat je mond geen verkeerde dingen zegt en dat er geen leugen over je lippen komt.  Laat je gedachten niet afdwalen naar slechte dingen. Kijk vastberaden recht voor je uit, naar het rechte pad. Zorg dat je altijd op de goede weg blijft en dat je altijd te vertrouwen bent. Wijk niet van het rechte pad af. Blijf ver bij het kwaad vandaan. 

(Spreuken 4: 20-27)

 

         “Word andere mensen met een nieuwe gezindheid. Stem uw gedrag niet af op deze wereld.” 
(Romeinen 12:2)



 

 

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.