zaterdag 9 januari 2021

WANDELEN MET GOD

 


 

GOD WIL TERUG  WANDELEN MET ZIJN KINDEREN DOORHEEN DEZE WERELD!


 

 "Gelukkig ieder die ontzag heeft voor de HEER en de weg gaat die hij wijst."

 (Psalm 128:1)



 

God wil terug met Zijn kinderen wandelen doorheen Zijn wereld, net zoals Hij met het eerste mensenpaar Adam en Eva wandelde doorheen de hof van Eden.  God hield ervan om zich te onderhouden met zijn mensenkinderen.  Ook in latere tijden zien we dat God sprak met Zijn uitverkorenen:

"En de Heer sprak Zelf met Mozes, zoals iemand met zijn vriend spreekt."

 (Exodus 1:33)


In onze huidige wereld is de relatie tussen God en de mens danig vertroebelt geraakt, dat er maar weinig mensen zijn die nog “de stem” van God herkennen. Toch verlangt God ernaar om dit te herstellen. God wil terug mensen naar een diepere overgave aan Hem leiden, de enige rots van hun behoud, de vaste basis van hun leven. Eén van de belangrijkste gaven om een tot een diepere overgave te komen, is het verwerven van de H.Geest, die ons zal leiden naar die overgave.

 

Gods stem gaat boven alle andere stemmen uit, maar je hoort het niet omdat je geest vervuild is door de geluiden van de leugenaars. Houd de geluiden van de wereld dus weg van je, en houd je ogen en open oren gericht op Gods werken en woorden! Je zult versteld staan wat het teweeg kan brengen in je leven! God staat op het punt een beweging te maken in onze wereld die iets nieuws zal brengen onder Zijn mensenkinderen…Geloof niet langer de leugens van deze wereld, maar richt je op de waarheid die van God komt!

Jezus deed ons een belofte, en die wil hij tot stand laten komen in dit tijdperk, je hoeft enkel maar je medewerking te geven, jou hart voor hem te openen:

Vraag, en jullie zal gegeven worden. Zoek, en je zult vinden. Klop, en er zal voor je worden opengedaan. Want ieder die vraagt, krijgt, en wie zoekt, vindt, en voor wie klopt, zal worden opengedaan.
(Matteus 7:7-8)

 

Ik houd van de mensen die van mij houden. Mensen die mij zoeken, zullen me ook vinden."

(Spreuken 8:17)

 

Om Jezus goed te kunnen vinden is de weg via Maria, een uitgelezen weg:

 

Maria is de KORTSTE, de ZEKERSTE, en de VEILIGSTE WEG om tot Jezus te gaan.”  - De moeder kan immers niet anders dan naar Haar Zoon leiden!

Door Maria is Jezus tot ons gekomen, door Haar moeten wij tot Christus gaan.”Wie Maria vindt, vindt het leven: Jezus Christus, MAAR…om Maria te vinden zal men Haar eerst moeten zoeken, en dit veronderstelt dat men Haar KENT

(H.Grignion de Montfort)

Het is ook de vurige wens van Maria dat wij ons hart openstellen voor Haar Zoon, en dat we ons leven delen met Hem! God wil ons terug op het goede spoor zetten, en ons leven elke dag met Hem te delen om samen door het leven te wandelen.

 

 

 

 

De ware wederkomst van Jezus Christus moet niet worden verwacht in de vorm van een uiterlijk zichtbare verschijning van Gods Zoon in de wereld, doch in de vorm van Zijn ware opstanding in de individuele harten.

 

 

Jullie zullen mij zoeken en ook vinden, als jullie mij tenminste met hart en ziel zoeken.”

(Jeremia 29:13)


 

"Jullie zullen mij zoeken en ook vinden, als jullie mij tenminste met hart en ziel zoeken.”

(Jeremia 29:13)



 

“De HEER staat aan uw kant zolang u aan zijn kant staat. Als u hem zoekt, zal hij zich door u laten vinden, maar als u zich van hem afwendt, zal hij zich van u afwenden."

(2 Kronieken 15:2b)

 

"Zonder geloof is het onmogelijk God vreugde te geven; wie hem wil naderen moet immers geloven dat hij bestaat, en wie hem zoekt zal door hem worden beloond."

(Hebreeën 11:6)


 

“De HEER staat aan uw kant zolang u aan zijn kant staat. Als u hem zoekt, zal hij zich door u laten vinden, maar als u zich van hem afwendt, zal hij zich van u afwenden."

(2 Kronieken 15:2b)



 

 

“Wie mij volgt, (met hart en ziel!) zal niet meer

in het donker lopen,

maar hij zal het licht bezitten

dat leven geeft.” (Johannes 8:12)

 

TIP: Bid dagelijks om de gaven van de H.Geest, en dit op voorspraak van Maria, de bruid van de H.Geest. Maria heeft een ongekende macht op de uitwerking van de H.Geest! Maria,is Middelares van genaden.

 

“God de heilige Geest heeft Maria, Zijn trouwe bruid, Zijn onuitsprekelijke gaven meegedeeld. Hij koos Haar tot uitdeelster van al wat Hij bezit. Daardoor reikt Zij al Zijn gaven en Zijn genaden uit aan wie zijn wil, zoveel zij wil, zoals zij wil. En dus wordt de mensen geen enkele hemelse gave geschonken die niet door Haar maagdelijke handen gaat. Zo is nu eenmaal Gods wil, dat wij alles door Maria zouden ontvangen.”

(H.Grignion de Montfort)

 

KOM Heer Jezus, Kom, Maranatha.

 

"Ik zal laten zien hoe machtig Ik ben. Ik zal laten zien wie Ik ben. De volken zullen dat zien en ze zullen beseffen dat Ik de Heer ben."

(Ezechiël 38:23)


"Ik zal laten zien hoe machtig Ik ben. Ik zal laten zien wie Ik ben. De volken zullen dat zien en ze zullen beseffen dat Ik de Heer ben."

(Ezechiël 38:23)


 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.