woensdag 15 juli 2020

KOM TOT RUST






KOM TOT RUST:



  Jezus roept ons op om tot rust te komen, bij Hem:

Stop even met zorgen maken, lang genoeg om mijn stem te horen. Ik praat zachtjes tegen jou, diep in je binnenste. Je gedachten gaan heen en weer, op en neer, en weven een web van angstige verwarring. Als mijn gedachten in je opkomen, raken ze verstrikt in het kleverige web van zorgen. Zo wordt mijn stem gesmoord en hoor je alleen nog ‘ruis.’
Vraag mijn Geest om je gedachten tot rust te brengen, zodat je  mijn gedachten leert denken. Omdat je mijn kind bent, gemaakt naar mijn evenbeeld, is dat mogelijk voor je. Laat je niet verdoven door het rumoer van deze wereld of door je eigen gedachten. Maar verander door je gezindheid te vernieuwen. Geniet stilletjes in mijn nabijheid en laat mijn gedachten jouw denken veranderen.

BRON: Uit “Dicht bij Jezus” – Sarah Young.



“Wie van u is in staat met al zijn tobben aan zijn levensweg één el toe te voegen? En wat maakt gij u zorgen over kleding? Kijkt naar de leliën in het veld: hoe ze groeien. Ze arbeiden noch spinnen. Toch zeg Ik u: Zelfs Salomo in al zijn pracht was niet gekleed als een van hen. Als God nu het veldgewas, dat er vandaag nog staat en morgen in de oven wordt geworpen, zó kleedt, hoeveel te meer dan u, kleingelovigen? Maakt u dus geen zorgen over de vraag: wat zullen we eten of wat zullen wij drinken of wat zullen wij aantrekken? Want dat alles jagen de heidenen na. Uw hemelse Vader weet wel dat gij al deze dingen nodig hebt. Maar zoekt eerst het Koninkrijk en zijn gerechtigheid: dan zal dat alles u erbij gegeven worden. Maakt u dus niet bezorgd over de dag van morgen, want de dag van morgen zorgt voor zichzelf. Elke dag heeft genoeg aan zijn eigen leed."
( Matteüs 6:25-34)

Jullie moeten niet meer op dezelfde manier leven als de ongelovige mensen. Maar leef als nieuwe mensen, doordat jullie op een nieuwe manier gaan denken, namelijk op Gods manier. Dan zullen jullie ook anders gaan leven. Dan zullen jullie weten wat Gods wil is. En alles wat Hij wil is goed, mooi en volmaakt.”
(Romeinen 12:2)

"Onrustig is ons hart, tot het rust vindt in God."- H.Augustinus.


"Kom naar Mij als je moe bent. Kom naar Mij als je gebogen gaat onder het gewicht van je problemen! Ik zal je rust geven. Doe wat Ik je zeg. Leer van Mij. Want Ik ben vriendelijk en geduldig en bescheiden. Daarom zul je bij Mij innerlijke rust vinden."
(Matteus 11:28-29)

Maak je geen zorgen voor de dag van morgen. Dit is geen voorstel, maar een gebod. Ik heb de tijd verdeeld in dagen en nachten, korte periodes die je aankunt. Je hebt alleen mijn genade nodig, en dat elke dag opnieuw. Als je je zorgen maakt over de toekomst, dan stapel je de dagen op elkaar, op je zwakke schouders. Je wankelt  onder deze zware last, terwijl ik nooit bedoeld heb dat je die zou dragen. Werpt deze verpletterende last vol vertrouwen  snel af. Bezorgde gedachten schieten door je hoofd heen en weer, maar als je op Mij vertrouwt, kom je in mijn nabijheid. Als je zo je geloof bevestigt,  vallen de ketenen van je zorgen meteen af. Geniet voortdurend van mijn nabijheid en vertrouw elk moment op Mij.


Maar bij God ben ik veilig.
Want ik vertrouw er op dat Hij me zal redden.
Hij is de rots onder mijn voeten.
Hij is de burcht waarin ik veilig ben.”
(Psalm 62:6-7)



Kom tot rust en geniet, geef rust aan je ziel en lichaam:



2 opmerkingen:

  1. 🙏 Beste Frank,Bedankt voor Alles wat je met Hart en Ziel doet voor mezelf en al de Mensen hier op Moeder Aarde " Elke dag steeds weer " 🙏♥️🙏

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan, ik doe enkel maar wat God mij opdraagt, ik ben maar een onnutte dienstknecht! Gods zegen! Frank.

      Verwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.