dinsdag 26 oktober 2021

GOD ONZE BLIJVENDE BRON

 

 

 

 

GOD IS DE ENIGE BLIJVENDE BRON:

 



 

"Zoek je geluk bij de HEER, Hij zal geven wat je hart verlangt."

(Psalmen 37:4)

 

Als mens zijn we door God gemaakt om gelukkig te zijn en om ons goed te voelen over onszelf. Eigenlijk moeten we ons goed voelen over onszelf, want anders zullen we uiteindelijk een soort van ongezond, onbeheerst gedrag ontwikkelen om bij het gevoel te komen waar we zo naar hunkeren.

Denk er over na. Een drugsverslaafde begon waarschijnlijk met gebruiken omdat zijn pijn zo intens was dat hij zich genoodzaakt voelde om daar vanaf te komen, al was het maar tijdelijk. Hetzelfde geldt voor drank of voedsel om een goed gevoel op te roepen. Als we van binnenuit geen goede gevoelens krijgen, dan proberen we ze door middel van externe middelen te creëren. 

 

God heeft ons op die manier gemaakt en Hij is de Enige die ons kan verzadigen. Als we in plaats van naar God, naar iets anders op zoek gaan om ons goed te voelen over onszelf, zijn we bezig om iets echt te vervangen voor een goedkoop vervangingsmiddel.



Wat je emotionele behoeften vandaag ook zijn, weet dat alleen God hieraan kan voldoen. Hij is de enige blijvende levensbron. Ga vandaag naar Hem toe — want Hij is de Enige die kan verzadigen.

 

BRON: Joyce Meyer Ministries.

 


“Wat u ook doet, doe het van harte, alsof het voor de Heer is en niet voor de mensen, want u weet dat u van de Heer een erfenis als beloning zult ontvangen – uw meester is Christus!”

(Kolossenzen 3: 23-24)

 

"Al bezwijkt mijn hart en vergaat mijn lichaam,

de rots van mijn bestaan, al wat ik heb,

is God, nu en altijd."

(Psalm 73: 26)

 

"Van alles waarover je waakt, waak vooral over je hart,

het is de bron van je leven."

(Spreuken 4:23)

 

"Maak mij, HEER, met uw wegen vertrouwd,

leer mij uw paden te gaan."

(Psalm 25:4)

 



 

 

GOD is onze enige bron.

 O hoe geweldig toch is onze God!

 



 Laat uw hart spreken, zeg tegen uw hemelse vader: "O ABBA VADER, ik bemin u!

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.