zaterdag 21 december 2019

HOOP OP WAT JE NOG NIET KAN ZIEN



HOOP OP WAT ONZICHTBAAR IS:


Hoop op wat nog niet zichtbaar is, blijf in afwachting daarvan volharden. Van de vijf zintuigen wordt vaak de meeste waarde gehecht aan het gezichtsvermogen. Ik heb de wereld vol adembenemende schoonheid geschapen en Ik wil dat je hiervan geniet als je het ziet. Maar hoop is nog belangrijker dan het gezichtsvermogen. Hoop is een visie op zich. Het stelt je  in staat om dingen die er nog niet zijn, te zien door de ogen van je hart. Het mooiste voorbeeld hiervan is de hoop op de hemel. Je uiteindelijke bestemming is te delen in mijn grootheid! Dit is mijn volbrachte werk aan het Kruis en door mijn opstanding.
Oefen je erin te hopen op wat nog niet zichtbaar is zowel voor dit leven als voor het volgende. Vraag Mij je dromen en visies te geven die in lijn zijn met mijn wil. Train de ogen van je hart deze zegeningen te ‘zien’, terwijl je bidt dat mijn wil zal worden gedaan. Disciplineer jezelf om in afwachting te blijven, je blik gericht op Mij en op dat waarnaar je verlangt. Blijf vol hoop en verwachting en blijf volharden.

BRON: Uit ‘Vandaag met Jezus.’- Zijn hoopvolle nabijheid ervaren in tijden van zorg.- Sarah Young.

 “Maar wij kijken uit naar iets wat er nog níet is. En we zijn er zeker van dat het komt. Daarom wachten we er vol vertrouwen geduldig op.”
(Romeinen 8:25)

Het geloof is de zekerheid dat de dingen die we verwachten, ook werkelijkheid zullen worden. Het is het bewijs van de dingen die we nog niet zien. “ (Hebreeën 11:1)



Maar ik, ik blijf uitzien naar de HEER,
ik blijf hopen op de God die mij redding zal brengen.
Hij zal mij horen, mijn God.”
(Micha 7:7)

Geprezen zij de God en Vader van onze Heer Jezus Christus: in zijn grote barmhartigheid heeft hij ons opnieuw geboren doen worden door de opstanding van Jezus Christus uit de dood, waardoor wij leven in hoop.” (1 Petrus 1:3)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.