zaterdag 8 februari 2020

VERMOEID OP JE WEG?







 VERMOEID OP JE WEG?


"De WEG die je gaat, kan soms behoorlijk vermoeiend zijn!"
"Kom naar Mij als je moe bent. Kom naar Mij als je gebogen gaat onder het gewicht van je problemen! Ik zal je rust geven. Doe wat Ik je zeg. Leer van Mij. Want Ik ben vriendelijk en geduldig en bescheiden. Daarom zul je bij Mij innerlijke rust vinden."
(Matteus 11:28-29)


Kom bij Mij om uit te rusten en jezelf op te frissen. De reis is te zwaar voor je geweest, en je bent erg moe. Schaam je niet voor je vermoeidheid. Zie het juist als een kans om Mij de leiding over je leven te geven.
Onthoud dat ik alles laat meewerken ten goede, zelfs de dingen die je liever anders had gezien. Begin met de situatie waar je nu in zit en besef dat dit de plek is waar Ik bij je ben.  Je zult deze dag doorkomen, stap voor stap, minuut voor minuut. Het is je  belangrijkste verantwoordelijkheid om op Mij gericht te blijven en je door Mij te laten leiden bij de vele keuzes die op je pad komen. Dit klinkt als een gemakkelijke opdracht, maar dat is het niet. Jouw verlangen om in mijn nabijheid te leven, gaat tegen de stroom in van ‘de wereld, het lichaam en de duivel.’ Een groot deel van je vermoeidheid wordt veroorzaakt door je constante worsteling met deze tegenstanders. Maar je loopt op de weg die Ik voor je heb uitgekozen, dus geef niet op! Vestig je hoop op Mij. Eens zul je Mij weer loven, want Ik zie je en red je.

Mijn sterke hand ondersteunt je in goede dagen en in kwade dagen. Als alles in je leven voorspoedig verloopt, ben je je misschien niet zo bewust van mijn steunende aanwezigheid. Maar als je  door een dal vol schaduw van de dood wandelt, besef je weer hoezeer je Mij nodig hebt. Je vastklemmen aan Mij is het enige wat je in zulke moeilijke periodes overeind houdt, het enige wat je in staat stelt om de ene voet voor de andere te blijven zetten. Als je deze beproeving geduldig verdraagt, in vertrouwen en afhankelijkheid van Mij, zal Ik je zegenen met overvloedige vreugde in mijn nabijheid.


BRON: Uit ‘Dicht bij Jezus.’ & 'Ik ben altijd bij je'- Sarah Young.


"U moet naar binnen gaan door de nauwe poort, want de poort en de weg die naar de ondergang leiden zijn ruim en breed en VELEN gaan die weg. Maar de poort en de WEG die naar het LEVEN leiden zijn NAUW EN SMAL en maar weinigen vinden die weg!" 
(matteus 7:13-14)

"Zelfs als ik door een diep, donker dal ga,
een dal van moeilijkheden,
ben ik nergens bang voor, want U bent bij mij.
Met uw stok en uw herdersstaf
beschermt U mij en stuurt U mij bij.
Het troost mij dat U dat doet."
(Psalm 23:4)

Wees niet bang, want ik ben bij je,
vrees niet, want ik ben je God.
Ik zal je sterken, ik zal je helpen,
je steunen met mijn onoverwinnelijke rechterhand.”
 (Jesaja 41: 10)

Vertrouw op de HEER met heel je hart,
steun niet op eigen inzicht.
Denk aan hem bij alles wat je doet,
dan baant hij voor jou de weg.”
(Spreuken3: 5-6)

“We weten dat God alles ten goede zal gebruiken voor de mensen die van Hem houden en die Hij volgens zijn plan geroepen heeft om bij Hem te horen.”
(Romeinen 8:28)


“Hij geeft de vermoeide kracht,
de machteloze geeft hij macht in overvloed.”
(Jesaja 40:29)

“Tot in je ouderdom blijf ik dezelfde,
tot in je grijsheid zal ik je steunen.
Wat ik gedaan heb, zal ik blijven doen,
ik zal je steunen en beschermen.”
(Jesaja 46:4)

“Steeds houd ik de HEER voor ogen,
met hem aan mijn zijde wankel ik niet.”
(Psalm 16:8)

Kom bij Mij om uit te rusten
'Komt nu eens zelf mee naar een eenzame plaats om alleen te zijn en rust daar wat uit.” 
(Marcus 6:31)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.