vrijdag 31 januari 2020

DE WEG NAAR EEN OVERWINNEND LEVEN







DE WEG NAAR EEN OVERWINNEND LEVEN:




Je kunt een overwinnend leven leiden door in sterke afhankelijkheid van Mij te leven. Mensen associëren ‘overwinning’ normaal gesproken met succes: niet struikelen, niet vallen, geen fouten maken. Maar wie succes heeft in eigen kracht, gaat vaak zijn eigen gang en vergeet Mij. Juist door problemen en falen, door zwakheid en nood leer je op Mij te vertrouwen. Echte afhankelijkheid is niet dat je Mij vraagt jouw eigen plannen te zegenen. Afhankelijkheid is juist dat je met een open hart en open gedachten naar Mij toe komt en Mij uitnodigt om mijn verlangens in jou te leggen. Misschien geef Ik je wel een droom die ver buiten je bereik lijkt te liggen. Je weet dat je zo’n doel uit jezelf niet kunt behalen. Zo begint je weg naar volledige afhankelijkheid van Mij. Het is een weg van geloof, die je stap voor stap gaat, waarbij je zoveel op Mij bouwt als maar nodig is. Op deze weg heb je niet alleen succes, maar ook mislukkingen. Toch wordt elke mislukking gevolgd door een groeisprong, gevoed door jouw groeiende afhankelijkheid van Mij. Door steeds afhankelijker te zijn van Mij, kun je de zegeningen ervaren van een overwinnend leven.
Ik kan oneindig veel meer doen dan jij vraagt of bedenkt. Kom met positieve verwachtingen naar Mij toe. Wees je bewust dat er geen grenzen zijn aan wat Ik kan doen. Vraag mijn Geest om je gedachten te sturen, zodat je grote dingen van Mij kunt denken. Laat je niet ontmoedigen door het feit dat veel van je gebeden nog niet verhoord zijn. Tijd is een leraar, die je op Mij leert wachten en in het duister op Mij leert vertrouwen. Hoe extremer je omstandigheden, hoe groter de kans dat je mijn kracht en luister in actie zult zien. Laat je moeilijkheden je niet tot zorgen verleiden, maar probeer ze te zien als het decor voor mijn glorieuze tussenkomst. Houd je ogen en je gedachten wijd open voor alles wat Ik in je leven aan het doen ben.

BRON: (Uit “Dicht bij Jezus.”-Sarah Young.)

Door steeds afhankelijker te zijn van Mij, kun je de zegeningen ervaren van een overwinnend leven.”





Wie overwint zal samen met mij op mijn troon zitten, net zoals ik zelf overwonnen heb en samen met mijn Vader op zijn troon zit.”
(Openbaring 3:21)

“Wie overwint zal zich ook in het wit kleden. Ik zal zijn naam niet uit het ​boek​ van het leven schrappen, maar juist voor hem getuigen ten overstaan van mijn Vader en zijn ​engelen.”
(Openbaring 3:5)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.