zondag 12 april 2020

VOORTDUREND SAMENZIJN MET JEZUS

EEN LEVEN VAN VOORTDUREND SAMENZIJN MET JEZUS:

"Blijft verbonden met Jezus."



Ik roep je op tot een leven van voortdurend samenzijn met Mij. De basistraining bestaat uit het leren boven je omstandigheden uit te stijgen, zelfs als je midden in het chaotische leven staat. Je verlangt naar een eenvoudiger leven, zodat je omgang met Mij niet verstoord wordt. Maar Ik daag je uit om de gedachte aan een ongecompliceerde wereld uit je hoofd te zetten. Aanvaard elke dag zoals hij komt, en zoek Mij te midden van dit alles. Praat met Mij over elk aspect van je dag. Inclusief je gevoelens. Onthoud dat het niet je belangrijkste doel is om alles in je leven onder controle te hebben of te regelen, maar om in gemeenschap met Mij te blijven. Een dag is geslaagd als je in contact met Mij bent gebleven, zelfs als veel dingen aan het eind van de dag nog niet gedaan zijn. Laat de dingen die je moet doen geen afgod worden, die jouw leven bepaalt. Maar  vraag mijn Geest je van moment tot moment te leiden. Hij zal je dicht bij Mij houden.

Ik heb beloofd om uit de overvloed van mijn majesteit al jouw tekorten aan te vullen. Jouw belangrijkste levensbehoefte is het kennen van mijn vrede. Ik heb vrede geplant in de tuin van je hart, waar ik woon. Maar daar groeit ook onkruid: trots, zorgen, egoïsme en ongeloof. Ik ben de Tuinman en ik doe mijn best om jouw tuin onkruidvrij te maken. Ik doe mijn werk op verschillende manieren. Als je rustig bij Me zit, schijn Ik met het licht van mijn nabijheid rechtstreeks in je hart. Mijn vrede groeit overvloedig in dit hemelse licht, terwijl onkruid vergaat. Ik geef ook beproevingen in je leven. Als  je in je moeiten op Mij vertrouwt, bloeit de vrede en sterft het onkruid af. Dank Mij voor moeilijke situaties, de vrede die eruit voortkomt, overtreft alle beproevingen waar je doorheen gaat.

BRON:  Uit “Dicht bij Jezus" (dagelijks genieten van Zijn nabijheid –Sarah Young.)

“Als je rustig bij Me zit, schijn Ik met het licht van mijn nabijheid rechtstreeks in je hart.”





Vertrouw met je hele hart op de Heer,
en vertrouw niet op je eigen wijsheid.
 Overleg al je plannen met Hem.
Dan zal Hij je leven leiden.”
(Spreuken 3:5-6)

“De moeilijkheden van dit moment zijn niet erg en duren maar kort, als je ze vergelijkt met de heerlijke, eeuwige dingen die we daardoor nog zullen krijgen. Dat maakt alles goed. Maar dan moeten we niet letten op de zichtbare dingen, maar op de onzichtbare dingen. Want de zichtbare dingen zijn tijdelijk, maar de onzichtbare dingen zijn eeuwig.”

(2 Korinthe 4:17-18)

 “ Alleen wie met Mij verbonden blijft – zoals Ik met hem – draagt rijkelijk vrucht, want los van Mij kunnen jullie niets.” (Johannes 15:5)

Blijft volharden in uw gebed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.