dinsdag 10 november 2015

EEN APPELTJE VOOR DE DORST: JEZUS CHRISTUS

Een appeltje voor de dorst:
 JEZUS CHRISTUS!

drink van het levend water dat Jezus je geeft!”
(Openbaring 22:17)
"Een dorstlesser voor eeuwig!"


Onder een appeltje voor de dorst hebben, verstaat men iets dat men op zijde legt en bewaart, om het in tijd van nood te gebruiken. Meestal is dit “appeltje” gericht op ons ‘aardse leven.’Investeren we ook in ons leven dat na dit leven komt? “Het eeuwige levenJezus Christus is hier spreekwoordelijk ons “appeltje voor de dorst” In de schriften lezen we zelfs dat Hij veel meer dan dat is! Uit Zijn binnenste stromen stromen van Levend Water waaraan we ons kunnen laven.

Heb je dorst...
verlang je naar rust en vrede in je hart?
Voel je je leeg en onbestemd?

De Heer Jezus nodigt je uit:
Kom bij Mij!

Kom met al je zorgen.
Neem van het levend water dat Ik je geef.
Ik bied het je aan, gratis, uit genade.

Drink van Mij.
Mijn Heilige Geest wil jou vervullen met Mijn aanwezigheid,
Hij laat Mijn liefde in je hart opborrelen als een fontein,
Hij doorstroomt je met Mijn golven van vrede,
en geeft jou een verkwikkende rust,
Hij verfrist jou helemaal!

Vraag en Ik zal het je geven.
Als je drinkt van het water dat Ik je geef,
zul je nooit meer dorst krijgen,
het zal in je zijn als een bron
waaruit water opwelt dat eeuwig leven geeft
.

Mijn stromen van Levend Water zullen vloeien uit je hart,
en jouw dorst volledig lessen,
ze vullen jou met Mijn overvloedige genade,
zodat jij vol bent van alles wat Ik jou geef!

(Openbaring 22:17; Joh. 4:13-14, 7:3)



  Zoals een hert hevig verlangt naar water,
zo verlang ik hevig naar U, God.
 Ik heb dorst naar U, de levende God.”
 (Psalm 42:2-3)



 Mensen die hebben gedronken van het water dat Ik hun geef, zullen voor eeuwig geen dorst meer krijgen. Want het water dat Ik hun geef, zal in hen een bron worden waar water uit opborrelt dat eeuwig leven geeft."(Joh.4: 14)


Video: 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.