woensdag 15 januari 2020

HET BELANG VAN AFMAKEN



HET BELANG VAN AFMAKEN:

 
Ik heb op aarde uw grootheid getoond door het werk te volbrengen dat u mij opgedragen hebt.

Sommigen onder ons worden door God begenadigd met een ‘roepingof opdracht, om iets voor Hem te verwezenlijken…Ons bewust zijn van die opdracht is één zaak, een tweede is die opdracht ook tot een goed einde te brengen, het “afmaken van de taak.”

Ik heb op aarde uw grootheid getoond door het werk te volbrengen dat u mij opgedragen hebt.
(Johannes 17:4)
  
Overweging:

In Johannes 17:4 zegt Jezus, "Ik heb op aarde uw grootheid getoond door het werk te volbrengen dat u mij opgedragen hebt." Dit geeft aan dat het volgen van God betekent: afmaken wat Hij ons opgedragen heeft.

Sinds het lezen van deze tekst, is het belangrijk voor mij geworden om niet alleen te doen wat God mij heeft opgedragen, maar dat ik ‘afmaak’ wat Hij mij heeft opgedragen. 
Er zijn heel wat mensen die instappen en een reis met God beginnen, maar ik denk niet dat er net zoveel zijn die deze reis af zullen maken.

De apostel Paulus zei: "Als ik maar mijn loop met blijdschap mag volbrengen…."
(Handelingen 20:24)  

Ik ben vastberaden om Gods roeping voor mij tot een goed einde te brengen en er elke minuut van te genieten! Dat is ook wat ik voor jou wens, om elke dag van je leven te genieten en af te maken wat God jou heeft opgedragen. 

Maar het meeste zal van onszelf afhangen. Het is niet allemaal aan God. Hij heeft Zijn deel gedaan en geeft ons alles wat wij nodig hebben in Christus. Het is aan ons om te blijven leren, groeien, en de Heilige Geest in ons te laten werken. Neem de tijd om te overwegen welke dingen God ons heeft opdragen te doen en vraag jezelf af: “Wat doe ik vandaag om krachtig te kunnen afmaken wat God mij te doen heeft gegeven?”

God heeft grote plannen voor jou. Ontvang ze door geloof en ga er met heel je hart achteraan. Vandaag wens ik dat je een verbintenis maakt voor een sterke finish. Ik weet dat God deze verbintenis zal eren.  

BRON: Joyce Meyer Ministries.


“God zet iedereen in die zichzelf beschikbaar stelt.”



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.