woensdag 13 mei 2020

GENADEBRONNEN



GENADEBRONNEN:



Goede vrienden, 

We beleven in onze huidige tijden in onze wereld duistere en moeilijke tijden. Het is van belang dat we zien stand te houden in ons geloof, daarvoor kunnen we gebruik maken van verschillende genadebronnen die de hemel ons geschonken heeft:


1.            Devotie tot het H.Hart van Jezus, deze werd door Jezus zelf in het leven geroepen (17é eeuw) Bid dikwijls: ‘Heilig hart van Jezus, ik hoop en ik vertrouw op u.’ Zie ook blog: feest van het heilig hart van Jezus:

Jezus deed bij de instelling van deze devotie enkele voorname beloften, enkele welke in onze huidige tijd van belang zijn:
·       Ik zal hun al de gunsten schenken, die zij in hun levensstaat nodig hebben.
·       Ik zal overvloedige zegen uitstorten over al hun ondernemingen.
·        Ik zal hen troosten in al hun moeilijkheden.
 Ik zal hun veilige schuilplaats zijn in het leven en vooral bij het sterven.

Heilig hart van Jezus, ik hoop en ik vertrouw op u.



2.            Devotie tot de barmhartige Jezus: is ons ook aangereikt door Jezus zelf: bid dikwijls: ‘O bloed en water stromend uit het hart van Jezus, als bron van barmhartigheid voor ons, ik vertrouw op u.
    
       ‘O bloed en water stromend uit het hart van Jezus, als bron van barmhartigheid voor ons, ik vertrouw op u.
   


3.   Persoonlijk gebed: dit kan zich in vele vormen in uw geloofsleven uiten; voorbeeld, het Jezus-gebed, begin dit jaar reikte ik u een blog over dit onderwerp aan, het Jezus-gebed is als het ware een geestelijke communie:

*Het rozenkrans- gebed is een zeer genaderijk gebed, en laten we Maria ons binnen leiden in de mysteries van het leven van Haar Zoon Jezus Christus, om zo dieper verbonden te worden met Hem.



Gezegend ben je als je Gods sturende hand  in voor- en tegenspoed mag zien.”





*Veelvuldig gebed tot de H.Geest:

Onze tijd heeft een enorm grote nood aan de uitstorting van de Gaven van Gods Geest in de zielen. Ondanks de snel toenemende graad van materiële ontwikkeling is deze wereld in een ongeëvenaard diepe duisternis 
gehuld.
 Aanroeping en gebed tot de Heilige Geest is één van de belangrijkste sleutels tot de vestiging van het Rijk van Christus op aarde. Het is dan ook geen toeval dat de Allerheiligste Maagd Maria zo vurig aanspoort om ons tot de Heilige Geest te wenden. Doe dit steeds in vereniging met Maria, want Haar macht voor het bekomen van de uitstortingen van de Heilige Geest is waarlijk onbegrensd. Dien Haar in volmaakte gehoorzaamheid, en Zij zal u de oneindige schatten van de Heilige Geest schenken, die uw hele wezen en leven reeds hier op aarde in een ongekende mate zullen veranderen.”
Laten we dus bidden op voorspraak van Maria, de bruid van de H.Geest, die een zeer krachtige uitwerking op de werking van de H.Geest in uw leven kan bekomen, vraag haar daarom om voor u ten beste te spreken bij de H.Geest. Bid dagelijks om de kracht van de H.Geest. Pas dan kan er iets gaan bewegen. En als de Geest beweegt, beweeg dan mee met Hem. Als je mee beweegt met de Geest dan beweeg je richting God. Beweeg je op je eigen manier, dan beweeg je richting wereld, en weg van God. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.