vrijdag 8 mei 2020

LEVEN IN OVERVLOED



                    LEVEN IN OVERVLOED:

                 
     Ik ben gekomen om leven te geven en overvloed.”

Goede vrienden, graag wil ik u allen op het hart drukken om ernstig werk te maken van het uitbouwen of het dringend verdiepen van uw persoonlijke relatie met Jezus Christus. Dit zal zeer noodzakelijk zijn om het hoofd te bieden  aan de moeilijkheden die ons nog staan te wachten in de toekomst. Het is de bedoeling dat we stand houden in de “beproeving” en volhouden!

God wil een nieuw hart in ons zien! Een hart dat leeft in ‘onderwerping’ aan Hem. God staat klaar, meer dan ooit om ons te overstelpen met geestelijk leven in overvloed (zoals Jezus ons ook belooft heeft:
 “ Ik ben gekomen om leven te geven en overvloed.”
   (Johannes 10:10)
Graag geef ik u een overweging mee:

Overweging:

                   ZEKERHEID:

Zoek niet in de wereld om je heen naar zekerheid. Je maakt  in gedachten steeds lijstjes met dingen die je moet doen of wil doen om je leven onder controle te krijgen. Pas wanneer je alles van je lijstjes hebt doorgestreept, kun je echt ontspannen. Maar hoe meer je je best doet om dat doel te bereiken, hoe langer je lijstjes wordt. Hoe harder je het probeert, hoe gefrustreerder je wordt.

Er is een betere manier om zekerheid te vinden in dit leven. Richt je niet steeds op je lijstjes, maar richt je aandacht op mijn nabijheid. Dit voortdurende contact met Mij zal jou in mijn vrede houden. Bovendien help Ik je om te bepalen wat belangrijk is en wat niet, wat nu gedaan moet worden en wat kan wachten. Richt je niet op de zichtbare dingen (je omstandigheden) maar op het onzichtbare (mijn nabijheid.)

BRON overweging:  Uit ’Dicht bij Jezus’ (dagelijks genieten van Zijn nabijheid) – Sarah Young.

Nemen we de  veiligste, kortste en zekerste weg om tot bij Jezus te komen, door Maria (H.Grignion de Montfort)
Omdat Zij de weg is waarlangs Jezus Christus de eerste maal tot ons kwam (bij zijn geboorte) en Zij het dus ook zal zijn bij Zijn tweede komst, hoewel niet op dezelfde wijze
(H.de Monfort.)


Let op, Ik ga nieuwe dingen doen! Nu gaan die beginnen! Let goed op! Ik zal een weg maken in de woestijn. Ik zal rivieren maken in de wildernis.” (Jesaja 43:19)

Schep, o God, een zuiver hart in mij,
vernieuw mijn geest, maak mij standvastig
.”
(Psalm 51:12)

"Stem uw gedrag niet af op deze wereld. Word andere mensen, met een nieuwe gezindheid. Dan bent u in staat om uit te maken wat God van u wil, en wat goed is, welgevallig en volmaakt!”(Romeinen 12:2)

Jullie zullen mij zoeken en ook vinden, als jullie mij tenminste met hart en ziel zoeken.”
 (Jeremia 29:13)
 
Jullie zullen mij zoeken en ook vinden, als jullie mij tenminste met hart en ziel zoeken.”


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.