woensdag 27 maart 2013

GOEDE VRIJDAG: JEZUS GEGESELD.JEZUS MET DOORNEN GEKROOND

JEZUS AAN DE GESELPAAL.



GOEDE VRIJDAG:
JEZUS  GEGESELD:

JEZUS is gegeseld. Zijn lichaam is door bloeddorstige beulen gruwelijk mishandeld zodat het bloed uit ontelbare wonden stroomt. Hij roept u toe met het oog op de zonden van het lichaam: opengereten is er niets meer gezond aan Mij. Deze aanblik van Mij  zou een steen tot tranen kunnen ontroeren. Zo’n afgrijselijk lijden was nodig om de mensen van de onreinheid van hun lichaam te kunnen verlossen. Wekt de aanblik van Mijn geseling in jou ook ontzetting en afschuw van alle begeerten, lusten en zonden van het lichaam?  In mijn wonden is verlossing voor allen, die zich willen laten genezen van de zonden van hun lichaam en die oprecht omkeren! Wil jij zo iemand zijn? Daarvan hangt het af, of je eens in de eeuwigheid een lichaam van schande en ontzetting of een lichaam van heerlijkheid zult dragen.


JEZUS GEGESELD


GOEDE VRIJDAG:
JEZUS MET DOORNEN GEKROOND:
JEZUS MET DOORNENKROON

 Matteus27: 27-29:


  “ Toen namen de soldaten van de gouverneur Jezus mee naar het pretorium en haalden er heel de cohort bij. Ze trokken Hem zijn kleren uit en hingen Hem een rode mantel om; ze vlochten een krans van doorns, zetten die op zijn hoofd.”

JEZUS ziet u aan in de ontroerende schoonheid van Zijn lijden onder de doornenkroon. Zijn blik vol ontferming en liefde valt op u. En Hij roept u toe: kom hier bij Mij, wanneer je je  vernedert, gepasseerd of veracht voelt. Nu hoor je bij Mij. Deel Mijn leven van nederigheid en veracht zijn, dan zul je iets van Mijn stralende schoonheid ontvangen. Ja, Jezus, Gods Zoon, vernederd tot een toonbeeld van smaad en hoon, kijkt u smekend aan en vraagt: wil je hier naast Mij staan, wanneer mensen je pijn doen en kwetsen? Antwoord hen met vergevende liefde, zoals ik jou heb vergeven. Dan zul je als Mijn echte leerling gezegend en gelukkig zijn.
Wie JEZUS liefheeft kiest Zijn plaats- de plaats van de nederigheid.

BRON: uit 'Waar vind ik Jezus?' Zrs. Basilea Schlink (1904-2001 Germany)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.