vrijdag 6 november 2020

MOEILIJKE TIJDEN

 

 

 

 

MOEILIJKE TIJDEN:  




 

 

Een overweging, voor onze huidige tijden:

 

Trek deze tijd ontspannen met Mij op. Je vraagt je af hoe je alles aankunt wat er van je wordt verwacht. Benader deze tijd als alle andere: stap voor stap. Oefen niet in gedachten hoe je dit of dat zult aanpakken, maar houd je gedachten op mijn nabijheid en op de eerstvolgende stap. Hoe veeleisender je tijd, hoe meer hulp je van Mij kunt verwachten. Hier leer je juist van, want ik heb je gemaakt om sterk afhankelijk te zijn van je Herder en Koning. Moeilijke tijden schudden je wakker en verhogen je besef dat je mijn hulp nodig hebt.

Als je niet weet wat je moet doen, wacht dan tot Ik de weg voor je baan. Vertrouw erop dat Ik weet wat ik doe en wees bereid om mijn leiding te volgen. Ik zal je kracht geven en je zegenen met vrede.

 


                 “Ik geef je rust,

in mijn aanwezigheid

verdwijnt je onrust,

en ontvang je Mijn

vrede en ontspanning.”

 


 

 

BRON: Uit “Dicht bij Jezus”

 (dagelijks genieten van zijn nabijheid.) Sarah Young.

 

 

Wie in de beschutting van de Allerhoogste woont
en overnacht in de schaduw van de Ontzagwekkende,
zegt tegen de 
HEER: 'Mijn toevlucht, mijn vesting,
mijn God, op u vertrouw ik.”

(Psalm 91:1-2)

 

“Laat mij in de morgen uw liefde horen,
in u stel ik mijn vertrouwen,
wijs mij de weg die ik gaan moet
,
mijn ziel verlangt naar u.”

(Psalm 143:8)

 

                                                  Psalm 143:8


 

 

Gods doel voor Zijn kinderen is dat we leven naar Zijn bedoelingen. We weten dit, we belijden dit en de Schrift bevestigd dit, maar velen van ons wandelen niet op deze manier. God verlangt er naar dat wij vrij zijn: "Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God. En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten behoeden in Christus Jezus" (Filippenzen 4:6-7)

 

Wat Jezus ons biedt is geen leegte. In tegendeel zelfs, Hij biedt ons volheid,  een vrede die continu wordt vernieuwd. Het maakt ons niet leeg maar het hersteld ons met leven in overvloed.


Laat JEZUS CHRISTUS Koning ZIJN in jou leven!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.