zaterdag 11 oktober 2014

De heerlijke schittering van Jezus Christus


De Heerlijke schittering van Jezus Christus:



Het Licht van Jezus Christus is Zo helder, stralend en schitterend, vol Leven , vol Vreugde, vol KRACHT .
Jezus Christus is opgewekt uit de dood  en HIJ wekt Mensen tot Geest, Ziel en Lichaam op uit de dood. HIJ is Het levenslicht, Het heldere, sterke, machtige en hoopgevende licht.
UW Naam ZIJ geprezen, Heer Jezus! Schijn in ons eigen leven door ons heen, Heer. Maak ons zuivere en geopende kanalen voor uw geweldige en stralende licht,dat leven geeft tot in eeuwigheid.

"In Het Woord (= Jezus) is Leven, en dat leven is het licht voor de mensen . Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft Het niet kunnen doven. "
(Johannes 1: 4)

'God heeft geschenen in ons hart,
om ons te verlichten met het kennen Van Zijn Heerlijkheid, die afstraalt van Jezus Christus "
(2
Korintiërs 4: 6)

"IK ben Het licht voor de wereld.
Wie mij volgt loopt nooit meer in de duisternis , maar heeft LICHT dat Leven geeft. "
(Johannes 8:12)
"Daar, bij u, is de bron van Leven,
in uw licht Leven wij. "
(Psalm 36:10)

Gebed : communiegebed van de H.Ignatius van Loyola:

Ziel van Christus, Heilig Mij.
Lichaam van Christus, Maak mij zalig.
Bloed van Christus, verzadig mij. Water uit de Zijde van Christus, Reinig mij. Lijden van Christus, versterk mij. O goede Jezus, verhoor mij. Bij Uw-Heilige wonden , verberg mij. Laat niet toe dat ik van U gescheiden worde. Tegen de boze vijand verdedig mij. In Het uur van mijn dood roep mij. Doe mij dan tot U komen. Opdat ik met uw Heiligen U kan loven, In de eeuwen der eeuwen . Amen.


Anima Christi, Sanctifica me.
Corpus Christi, Salva me.
Sanguis Christi, inebria me.
Aqua lateris Christi, lava me.
Passio Christi, Conforta me.
O bone Jesu, Exaudi me.
Intra tua vulnera absconde me.
Ne permittas me separari a te .
Ab hoste Maligno Defende me.
In hora mortis meae voca me.
Et iube me venire ad te,
Ut cum Sanctis tuis laudem te.
In Saecula Saeculorum.
Amen.

Video: 

Anima Christi Sanctifica me


















Lichaam van Christus, Maak mij zalig.
Bloed van Christus, verzadig mij.

1 opmerking:

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.