donderdag 15 december 2016

GEEN KERSTDAG ZONDER JEZUS CHRISTUS!



GEEN KERSTDAG ZONDER JEZUS CHRISTUS!


Jezus is de Heer!
 “Hij is aan de mensen gelijk geworden. 
En als mens verschenen.” 
(Filippenzen 2: 7) 


KERSTDAG, hoe gedenken we het geboortefeest van Jezus Christus?

Enkele jaren geleden, moest ik enkele dagen na kerst voor een ambulante behandeling in het ziekenhuis zijn. In de ruimte waar ik lag, kreeg ik een bed, en naast mij was er nog een bed voor een andere patiënt. Beide ruimten waren gescheiden door een gordijn. Op een bepaald moment ving ik een gesprek op in de ruimte naast mij van een verzorgende die tegen haar collega verhaalde hoe ze met haar gezin kerstdag doorgebracht hadden:
S’morgens was er een uitgebreid ontbijtbuffet voor het ganse gezin, in de voormiddag gingen ze met hen allen richting zee, voor een kerst- strandwandeling. Tegen de middag moesten ze bij hun ouders (grootouders) zijn voor het kerstdiner, gevolgd door een dessertbuffet. Het dessertbuffet konden ze helaas niet helemaal meevolgen, want ze moesten op tijd thuis zijn voor het HOOGTEPUNT van de dag: De kerstman kwam langs met de pakjes! Na het pakjesmoment was er in de avond nog een kaasschotel avondmaal voor het ganse gezin…Van een herinnering aan het geboortefeest van Jezus Christus, geen enkel spoor te vinden op deze dag van dit gezin…



Jezus Christus is diep bedroefd dat men op zijn feestdag van zijn geboorte niet meer aan hem denkt, maar zich liever met andere zinloze zaken bezig houd! In de stal te Bethlehem was er geen sprake van rijk gevulde feesttafels, enkel stille vreugde om de geboorte van de Messias, een serene sfeer, soberheid!

WAT MAAK JIJ VAN JOU KERSTFEEST? Een echt Christusfeest, of ook een commercieel ho ho ho dagje ,met een vreet en drink-festijn...

 
Geen Kerst, zonder Christus!


 !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.