zondag 20 mei 2018

HET LICHT VAN CHRISTUS STERKER MAKEN


HET LICHT VAN CHRISTUS STERKER MAKEN: (Mariatoewijding)


Maria onderricht:
“God heeft Zijn Zoon Jezus Christus naar de zielen gestuurd om met hen het Nieuw Verbond te sluiten. Op kracht van dit Verbond zou elke ziel die een leven leidt in navolging van Gods Zoon, in zich de effecten van de Verlossing kunnen ontsluiten en zo de ware heiligheid van de kinderen Gods kunnen bereiken. God heeft Mij uitverkoren om de Ark van het Nieuw Verbond te zijn, het volkomen heilig Tabernakel waarin Gods Zoon, het Licht, in de wereld gedragen zou worden. Daarom ben Ik de Meesteres van alle zielen: Ik ben de Draagster van het Goddelijk Licht, die het vermogen bezit om Licht te brengen waar duisternis heerst. Lieve zielen, totale toewijding van jullie leven en jullie hele wezen aan Mij, is de absolute bezegeling en bekrachtiging van de aanvaarding van jullie prachtige erfenis als kinderen Gods.
Ik kan in de totaal aan Mij toegewijde ziel het vermogen ontsluiten om Jezus volkomen na te volgen, door haar zo diep te voeden met Goddelijk Licht dat al haar handelingen en woorden, en zelfs haar diepste gedachten en verlangens, Licht verspreiden en Licht aansteken. In de ziel die zich totaal aan Mij weggeeft, verlicht Ik stap voor stap alle innerlijke processen, alles wat in haar omgaat, en al haar voornemens, opdat haar handelingen en woorden de juiste wegen zouden volgen. Zodra in een ziel een intentie geboren wordt, zoekt zij een weg om deze tot uitwerking te brengen. Niet elke goede intentie is automatisch vruchtbaar. De ziel kan een daad stellen die op zichzelf goed is, en niettemin een andere ziel hierdoor geen dienst bewijzen, wat de spirituele ontwikkeling van deze laatste betreft. Zij geeft dan honing, die in de ziel van haar medemens bitter smaakt, zelfs al aanvaardt deze laatste de honing met gretigheid, of verlangt zij er vurig naar.
Ik bezit de Wijsheid om het hart te verlichten, zodat de ziel tijdig herkent of zij een bepaalde handeling beter stelt of niet, of een bepaald woord beter spreekt of niet, dit alles met het oog op het Heil van haar medemens. Naarmate de overgave van de ziel aan Mij groeit, leef Ik sterker in en door haar, en worden al haar handelingen en woorden dragers van grotere hoeveelheden Licht. Het is Mijn roeping, het Licht van Christus in alle zielen sterker te maken. Daartoe heb Ik de totale overgave van elke ziel aan Mij nodig. Mogen de zielen Mij voortdurend aanroepen met de woorden: Maria, wees de Meesteres van mijn hele wezen. Leef en heers in en door mij, opdat ik doorstraald moge worden van het Goddelijk Licht”. Elke lichtstraal die Ik in een ziel kan sturen, verdrijft uit haar een element van duisternis. Naarmate in de ziel het Licht sterker wordt, zal zij zich vrijer, gelukkiger en vredevoller voelen. Zo leg Ik rond de wereld een ketting van Licht.
Lieve zielen, de duisternis hoort niet thuis in een ziel, want elke ziel is een diamant uit de schatkist van God. Geef Mij jullie diamant, opdat Ik haar kan bevrijden van het stof van wereldse invloeden en haar kan bijslijpen in heilzame beproevingen, zodat de zon van de Goddelijke Wijsheid zich in haar kan weerspiegelen, en de wereld moge worden tot het Rijk van de Liefde, een Rijk van Licht, een Rijk zonder valse schaduwen van dwaling en menselijk redeneren. Een ziel in wie Ik totaal kan leven en heersen, werpt geen schaduwen meer: zij verspreidt het Licht dat ooit door Jezus Christus is aangestoken tot getuigenis tegen alle duisternis. De ziel kan Jezus Christus in geen grotere waardigheid dragen dan wanneer zij zich totaal aan Mij heeft gegeven, en daar in alle bijzonderheden van haar dagelijkse doen en denken naar leeft, want dan ben Ik in haar waarlijk het Tabernakel, de Ark, die het Nieuw Verbond draagt. Ik ben de Mantel van Jezus in de ziel. Welke ziel kan zeggen dat zij Jezus waarlijk liefheeft wanneer zij Hem in zich wil opnemen, doch niet toestaat dat Hij Zich in haar met Zijn Mantel zou omhullen?”
BRON: MARIA DOMINA ANIMARUM APOSTOLAAT (zie openbaringen  17 januari 2009)
“God heeft Mij uitverkoren om de Ark van het Nieuw Verbond te zijn, het volkomen heilig Tabernakel waarin Gods Zoon, het Licht, in de wereld gedragen zou worden.”









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.