vrijdag 2 maart 2018

DE STRIJD TUSSEN LICHT EN DUISTERNIS




DE STRIJD TUSSEN LICHT EN DUISTERNIS:

 
”Er is hoop: De overwinning van het Licht is een vaststaand gegeven.”


Maria onderricht:

"De zielen zijn het voorwerp van een aanhoudende strijd tussen het Licht en de duisternis. De overwinning van het Licht is een vaststaand gegeven, want God is onoverwinnelijk. Waarom duurt deze strijd voort ondanks Gods almacht? Omdat God de mens een vrije wil heeft gegeven, en de mens de duisternis méér blijft beminnen dan het Licht. Dat komt omdat de duisternis de mens het paradijs voorspiegelt op aarde, in genot en bevrediging van lichamelijke, stoffelijke, tastbare behoeften. De ontastbare schatten van de ziel zijn voor de verblinde, zozeer afgedwaalde mensheid van weinig of geen tel. Zie, Ik ben de Meesteres van alle zielen, de Moeder van Christus die het Licht opnieuw kenbaar heeft gemaakt aan de zielen. Indien God de duisternis Zelf zou overwinnen zonder enige inmenging van de mens, zou de overwinning van het Licht een opgedrongen overwinning zijn, een overwinning en een bevrijding die de zielen niet zelf hebben gevraagd.

Daarom wil de Allerhoogste deze strijd tegen de duisternis voeren met volle medewerking van de zielen, ja, Hij wil de duisternis overwinnen via de zielen zelf. Hij heeft Mij tot voorbeeld en boegbeeld gesteld. In Mij is de erfzonde overwonnen. In Mij is elke dagelijkse zonde overwonnen. In Mij heeft God het Licht op de wereld gebracht. Door Mij zal de satan definitief overwonnen worden. Waarom toch aanvaarden zovele zielen Mijn uitverkiezing niet? Zeg aan de zielen dat de miskenning van de Meesteres van alle zielen, Maria, de Medeverlosseres naast Christus, een miskenning van Gods Plannen en Werken is.

De zielen kunnen niet bevrijd worden uit hun ellende zolang zij niet Gods beschikking aanvaarden door dewelke Ik ben aangesteld tot hun Meesteres met elementen van Goddelijke macht, tot Koningin over alle schepselen, Vertegenwoordigster van God bij de zielen, en Brug tussen Hemel en aarde. God had de effecten van de erfzonde Zelf eigenhandig kunnen verbreken, doch Hij heeft uitdrukkelijk voorzien dat een mensenziel deze overwinning zou bekrachtigen door Haar medewerking in elk facet van de strijd. Daarom heeft Hij Mij tot Moeder van Christus gemaakt, met behoud van Mijn maagdelijkheid. Zo zou een Vrouw rechtstreeks aan de basis liggen van de Verlossing door de Mens geworden Zoon van God. Als de Meesteres van alle zielen zet Ik deze rol van de allerhoogste uitverkiezing voor altijd voort. Op Mijn beurt kies Ik zielen tot Mijn uitsluitende dienst, en bereid Ik hen voor om dit Werk samen met Mij te verrichten. Niet omdat het Mij aan macht zou ontbreken, doch omdat de rechtstreekse betrokkenheid van zielen op aarde nog steeds noodzakelijk is volgens Gods Wet.

De zielen kunnen slechts bevrijd worden uit alle ellende van de duisternis door de rechtstreekse deelname van mensenzielen aan de strijd tegen alle kwaad en alle dwaling en verblinding. Ikzelf ben voor altijd het boegbeeld voor de mensenzielen.

De ware toedracht van een totale toewijding aan Mij is de zielen nog veel te weinig bekend. De toewijding van een ziel aan Mij, ook wanneer deze gebeurt door een andere ziel doch met volle medeweten en instemming vanwege de ziel die toegewijd wordt, is een heilig verbond tussen die ziel en Mij. Dit verbond wordt opgetekend in het Boek des Levens en geldt voor eeuwig. Het is onverbrekelijk. Indien de toegewijde dit verbond achteraf verloochent, het uitdrukkelijk afzweert, of er eenvoudig niet naar leeft, blijft het verbond bestaan doch wordt de betreffende ziel beschouwd als ontrouw aan Mij. Zij heeft een gelofte jegens de Meesteres van al het geschapene gebroken. Dit heeft zware gevolgen bij de Goddelijke Gerechtigheid. Deze dagelijkse boete waarmee je alle door jou aan Mij toegewijde zielen elke ochtend opnieuw aan Mijn voeten neerlegt, is van het grootste belang, want:

1.  zij smeekt genaden af over Mijn dienaren;

2.  zij smeekt barmhartigheid af over hen die deze gelofte breken;

3.  zij brengt eerherstel aan Mij, die zij niet meer erkennen als hun Meesteres".

“ Van alle zielen verlang Ik een veelvuldig gebruik van deze aanroeping – 'Maria, machtige Meesteres van alle zielen, ik lever alle duisternis over aan Uw macht' – in alle moeilijkheden van hun dagelijks leven en bij elke schokkende of bedroevende ervaring of vaststelling op hun levensweg. Deze aanroeping behelst de kern van de roeping van elke ziel in deze Laatste Tijden: de terugverovering van het terrein van Gods Rijk dat door de duisternis is bezet, en de overdracht ervan aan Mijn macht, aangezien God Mij de leiding over de strijd tegen de duisternis heeft toevertrouwd."

BRON: Maria Domina Animarum Apostolaat:





(Zie openbaringen: 13 juni2006 +21 december 2007)

”Maria heeft de leiding over de strijd tegen de duisternis in deze Laatste tijden!"




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.